Permalänk
Medlem

Dator problem hjälp snälla!

Hej mkt hjälp uppskattas tack på förhand.

Problemet uppstod
(när jag använde Msi's Liveupdate och den recomenderade att jag skulle uppdatera min bios till modekortet och efter som jag ändå funderat på att byta processor till en am3 och då de stod att modekortet med nya biosen skulle sipporta det så tänkte jag prövar väll sagt och gjort.)

iaf nu så startar skiten den snurrar ett par varv man får ingen bild alls den ger ifrån sig 2 beep och sen stänger den av sig för en sekund sen startar den igen och gör samma sak.

( jag ringde en kompis han sa jag skulle plocka ut batteriet för på så sätt resetta bios jag gjorde de den starta normalt igen sen hade jag inte mus tangentbord i så jag bara tryckte på reset knappen för å starta om den och nu funkar ingeting.)

jag skickade då in modekortet till komplett som testade det och nu skickar tillbaka de och påstår de inte var nått fel på det.

"Hej, Vi har ej kunnat konstatera fel på din insända retur. Din felbeskrivning löd:"datorn startade inte i förgår nu startar den men inget händer har testat nät aggregatet och dom andra delarna."
Följande tester har utförts:* Systemet gav bild vid första uppstart - OK Vänlig hälsning""

jag nämde givetvis inte att jag uppdaterade bios när problemet uppstod eller vad man ska säga, då jag inte trodde garantin täckte sånt (vilket den förmodligen inte gör står "Fabriksgaranti mån: 36 " ) så nu undrar jag vad felet egentligen är ? =S

System.

windows xp 32bit

omegadrivers (till grafik kortet)

MSI K9A2 CF-F, AMD 790X, DDR2, ATX, Socket-AM2+, GBLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P

Hiper ATX 580W Svart, 18dB,120mm Fläkt,4xSATA,2XPCI-E,20/24pin

AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2,1MB, BOXED m/fläkt

Sapphire Radeon HD 3870 512MB GDDR4

Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA2

och en gammal 80 giggare

DVD brännare (inte en aning om vilket märke)

AeroCool ExtremEngine 3T silver,25cm och

Temperatur mellan 30 - 46

(OCH JAAA!!! jag inser att bios update är idiotiskt att göra och inte nått enkelt så här i efterhand =P )

Permalänk
Medlem

har skickat in den till komplett men kmr inte ihåg om de var 1 ,2 eller 3 beep men mer var de inte . vet de finns nån sida man kan lyssna på fel medelande som sånna här skulle vara skit shysst om nån kunde ge en länl mvh...

efter att ha läst lite här å där om modekorts problem i övrigt kan de vara så att "bios updaten" funkade helt jävla underbart bra och jag bara helt enkelt hade behövt plocka ut och in grafik kortet ?
( var hundra år sedan jag hade problem med grafikkortet + att bios updaten så gav aldrig de en tanke )
sjukt många svar till tråden hade varit skit uppskattat tack i förhand btw