Permalänk

Du har klistrat in Intel i7 loggan?

Visa signatur

|| Q9300 @ 3,2 Ghz 427,5 x 7,5) || Corsair DDR2 XMS 4x1Gb 855Mhz || 2x Asus 8800GTS 512Mb SLI @ 750/1850/1050 || Raptor 150Gb 10k rpm || Seagate 500Gb || Antec TruePower Quattro 1000W || Creative X-Fi XtremeGamer ||Samsung 226BW || Altec Lansing ADA-995 || Logitech G15 || Logitech G5 || QPAD 4mm Large || Dual boot; WinXP 32-bit SP3 & Win7 32-bit ||

Permalänk
Medlem

Min första fråga var vilka de okända PCI-korten var och här kommer svaret:D

Okänt PCI-kort 1: Matrox RT.X 100 Extreme Pro
Vinnare: emigrating12

Okänt PCI-kort 2: Creative Audigy 2 ZS Platinum Pro
Vinnare: Camel-en

Permalänk
Medlem

Då var gissningsleken slut, kul att ni ville vara med:P

Permalänk
Medlem

men påskägget då???

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Oj glömde den helt:D

Min nästa fråga var vilken bild var felaktig och vad var felet med den.

Hitta felet: Alla klistermärkena är fejkade i After Effects och existerar inte i verkligheten

Vinnararna är:
qhrizz
Fruktfan
Igelkott
MePhiSteX

Får gratulera vinnarna och ett stort tack till alla som har försökt. Det var ingen lätt uppgift att hitta felet.

Kollar man på märken så ser man felet.
Noctuamärket är avhugget på toppen
I7-märket är felredigerad
sapphiremärket ser fejkad ut (?)
och asus-märket kan inte jag se skillnad på

Nästan alla märkena är transparenta

http://vvsjgw.bay.livefilestore.com/y1ppkcLOrjqVobLxdiI4Tvz0A...

Permalänk
Medlem

Ingen som svarar längre? Blev ni besvikna?

Permalänk
Avstängd

När man ser den högupplösta versionen av bilden så syns det tydligt att det är fejk. Lite svårt med den förra bilden... =0)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrom.emil
Ingen som svarar längre? Blev ni besvikna?

SKIT BRA GJORT! Man såg ju direkt nu att dom var fake när man fick svaret och en mer inzomad bild! Coolt tycker jag! bra gjort!

Permalänk
Medlem

Jag gissar att det stora felet är en användare med allt för mycket ledig tid (och som spenderar denna med att hitta på dumheter på webbforum).

/PeCe

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PeCe
Jag gissar att det stora felet är en användare med allt för mycket ledig tid (och som spenderar denna med att hitta på dumheter på webbforum).

/PeCe

Jag håller med fullständigt.

Därför borde du också sluta spendera all din lediga tid med att skriva skit i div. trådar, som denna. Vilka dumheter.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PeCe
Jag gissar att det stora felet är en användare med allt för mycket ledig tid (och som spenderar denna med att hitta på dumheter på webbforum).

/PeCe

vad gör du här då?

Emil, sjukt kul grej, satt ju 2h igår med det

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PeCe
Jag gissar att det stora felet är en användare med allt för mycket ledig tid (och som spenderar denna med att hitta på dumheter på webbforum).

/PeCe

Var är humorn? Bilden tog 2 min att göra och alla hade kul.

Det är upp till var och en att bestämma om man vill vara med eller inte.

Permalänk
Medlem

Antar att ni hade förstått att jag skämtade om jag avslutat med en smiley!?

Det är egentligen väldigt intressant hur nyfikenheten kan driva folk till att spendera timmar på något sådant här.

/PeCe

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PeCe
Antar att ni hade förstått att jag skämtade om jag avslutat med en smiley!?

/PeCe

Fin räddning.

*smilie*

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PeCe
Jag gissar att det stora felet är en användare med allt för mycket ledig tid (och som spenderar denna med att hitta på dumheter på webbforum).

/PeCe

Ärligt, sluta hata..

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem

japp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
När man ser den högupplösta versionen av bilden så syns det tydligt att det är fejk. Lite svårt med den förra bilden... =0)

Jag gav er en HQ bild tidigare i forumet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PeCe
Antar att ni hade förstått att jag skämtade om jag avslutat med en smiley!?

/PeCe

Japp

Permalänk
Medlem

Att vara ironisk på ett forum är svårt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrom.emil
[B]Jag gav er en HQ bild tidigare i forumet.

Den missade jag. Med den första bilden blev det ju bara gissningar. Visst, i7-loggan såg ju lite suspekt ut men med den "gröten" kunde man ju inte vara säker. =0)

Permalänk
Medlem

men bra jobbat i allafall

Permalänk
Medlem

Ja, roligt var det
Kan nog din dator utan och innan nu...

Permalänk
Medlem

Börja inte på dat(or)ainspektionen bara

Permalänk
Medlem

Med den högupplösta bilden blev allting mycket enklare..

Det enda man behöver kolla är fokus, alla märkena är extremt skarpa jämfört med resten av bilden, också med sådant som har samma avstånd till kameran.

Det var jäkligt svårt att se på den lågupplösta bilden. Till exempel Sapphire märket är fullständigt fyrkantigt i den högupplösta men har smått avrundade kanter i den lågupplösta.

Kul grej detta! Lite oskärpa på Asus märket så skulle denna vara omöjliga att se skillnad på

Permalänk
Medlem

får se vad som händer i framtiden:P

Permalänk

ser uut som en vga skärm direkt från skolans datasal
good work btw

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Medlem

Även om du inte är en sann gamer är det ju onödigt att inte köpa något nytt billigt grafikkort. Sitta på det gamla när du har en i7 som är snabbare än en överklockad vanlig quad .... *avis på i7* höhö

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matlo
Även om du inte är en sann gamer är det ju onödigt att inte köpa något nytt billigt grafikkort. Sitta på det gamla när du har en i7 som är snabbare än en överklockad vanlig quad .... *avis på i7* höhö

Jag väntar tills DX11 korten kommer ut eller tills syrran behöver den.

Grafikkortets prestanda är varit mer än tillräckligt då allt mitt arbete är cpu baserat.

Permalänk
Medlem

Helvete säger jag Om man bara hade kommit in tidigare. Tänkte säga att märkena var photoshoppade, men sen såg jag att han hade skrivit svaret.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrom.emil
Grafikkortets prestanda är varit mer än tillräckligt då allt mitt arbete är cpu baserat.

Nu vet jag inte vad du arbetar med på maskinen, men är det verkligen helt CPU baserat? Jag tänker då på att du har ett Matrox RT kort vilket betyder någon slags video editing/titling/rendering - Adobe CS4 har ju CUDA support så bör effektivisera sådant arbete rätt rejält jämfört med even den snabbaste och mest överklockade i7 CPU'n tillgänglig i dagsläget.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Nu vet jag inte vad du arbetar med på maskinen, men är det verkligen helt CPU baserat? Jag tänker då på att du har ett Matrox RT kort vilket betyder någon slags video editing/titling/rendering - Adobe CS4 har ju CUDA support så bör effektivisera sådant arbete rätt rejält jämfört med even den snabbaste och mest överklockade i7 CPU'n tillgänglig i dagsläget.

Adobe CS4 må ha CUDA support men då får du skaffa dig ett quadro cx för att använda dig för HW support i After Effects och Premiere. Photoshop använder annars cuda för basic stuff.

Matroxkortet, som enbart funkar i xp, används bara för att importera material fråm gamla videoband. Visst kan jag editera, använda en jädrans massa effekter och exportera. Kör verkligen allting i realtid i After Effects och Premiere vilket i7-an inte kan.
Får ca 5 - 15 fps med i7 @4GHz

Skulle ha använt kortet fullt ut om jag inte var begränsad tll xp och cs2.

Om ni kan rekommendera ett något vettigt kort så är glad att höra förslaget.

Permalänk
Avstängd

Det ser inte så dumt ut, snygg katt.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag