Websidor laddar bara när man rör musen...

Permalänk
Medlem

Websidor laddar bara när man rör musen...

Som rubriken säger. Inga internetsidor laddar över huvud taget om jag inte rör musen. Rör jag den lite snabbt så laddar den lite men stannar så fort jag släpper musen. Någon som vet vad det kan vara?

Visa signatur

"Just think of me as one you never figured..."

Permalänk
Medlem

Lite "lustigt" men jag hade precis samma problem tidigare idag. Dock hjälpte det med en omstart så försvann problemet.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

Mycket skumt. Har varit så i 2 dagar nu, ingen omstart hjälper.

Visa signatur

"Just think of me as one you never figured..."

Permalänk
Medlem

Samma sak hände mig för en tid sen.

På leksaken som jag har i sign då, och som ovan skrev så försvann det efter en omstart...
Muppigt var det iaf...

Permalänk

Kör typ ccleaner och spybot och kolla ifall det hjälper?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Kör typ ccleaner och spybot och kolla ifall det hjälper?

På vilket sätt skulle detta hjälpa ?

Förklara gärna lite närmare.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Du kan ha Adaware, Spyware, Trojaner, virus, Korrupt drivrutiner etc.
Förstår du nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Du kan ha Adaware, Spyware, Trojaner, virus, Korrupt drivrutiner etc.
Förstår du nu?

Och på vilket sätt skulle Spyware, Trojaner, Virus, Adaware påverka musens funktionalitet i samverkan med webläsaren ?

Dessutom är väl Adaware ett program för att ta bort skadlig kod ?!

Bli lite mer teknisk om jag ska bli nöjd.

Kan se hur drivrutiner för musen som spårat ur eventuellt kan på verka webläsaren genom att skicka korrupta data till det underliggande koden som ska hantera och tolka data ifrån musens sensorer och förvandla dessa till "rörelse" på skärmen.

Kan dock inte se att webläsaren i sig har något med det igentliga problemet att göra.

Då får man söka någon annanstans.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Adaware = Reklam program är också en typ av skadlig kod som programmet Adaware tar bort.

Använder du Internet Explorer så är det inte så konstigt att det påverkar.
Skadliga kod får du även via webbläsaren som i sin tur kan påverka det mesta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Adaware = Reklam program är också en typ av skadlig kod som programmet Adaware tar bort.

Det ni troligen menar är adware som tas bort av Ad-Aware.
Där adware är den (eventuellt) skadliga koden som (eventuellt) kan tas bort av Ad-Aware.

@BlueEyes
Då skadlig kod kan påverka övriga funktioner på datorn så kan naturligtvis även en browser och muspekare påverkas av den skadliga koden.

@Pinnen
Jag rekommenderar att göra som panpo98 redan nämnt, kör program som kan kontrollera så att du ej fått in skadliga program på din dator.
Du skulle även kunna prova med en annan webbläsare, tex om du idag använder Internet Explorer idag prova installera Firefox, se om det är samma fenomen där.

Permalänk
Medlem

Nej, inga skadliga program what so ever.
Då hade en omstart inte hjälpt...

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Kör Firefox och problemet finns kvar även efter en formatering och ominstallation av XP.

Visa signatur

"Just think of me as one you never figured..."

Permalänk
Medlem

Som jag ville ha påpekat förut så är

Adaware ett program och "adware" annonsons programvara med andra ord kod för att visa annonser och säkert även spåra en användares surfvanor för att i tid och otid visa annonser.

Jag skulle väl även klassa det som skadlig kod.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.