Permalänk

Frågan vad det är som händer i sthlm? Ska från dustin i sthlm till globen i sthlm

23 sep kl 11:41 Avvikelse Jönköping, Fel på frakthandlingen. Försändelsen kan bli försenad.
22 sep kl 02:36 Stockholm, Sorterad
22 sep kl 02:36 Stockholm, Sorterad
21 sep kl 12:26 Stockholm, Sorterad
20 sep kl 15:33 Stockholm, Sorterad
20 sep kl 15:33 Stockholm, Sorterad
20 sep kl 12:32 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Frågan vad det är som händer i sthlm? Ska från dustin i sthlm till globen i sthlm

23 sep kl 11:41 Avvikelse Jönköping, Fel på frakthandlingen. Försändelsen kan bli försenad.
22 sep kl 02:36 Stockholm, Sorterad
22 sep kl 02:36 Stockholm, Sorterad
21 sep kl 12:26 Stockholm, Sorterad
20 sep kl 15:33 Stockholm, Sorterad
20 sep kl 15:33 Stockholm, Sorterad
20 sep kl 12:32 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Vad händer i Stockholm? Jo dom sorterar

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Vad händer i Stockholm? Jo dom sorterar

Frågan är varför dem inte gör som vanligt och skickar det till ett företagscenter i sthlm. Nu så hämtas paketet i sthlm, checkar in på postcenter, in på tomteboda/Årsta sen så nu så kör man det till Jönköping istället för att som vanligt skicka det med den dagliga bilen till deras företags center i globen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Japp , då har man ett paket i Ånge igen det har visserligen bara legat där i ~40 timmar nu så varför klaga , det ska ju transporteras den enorma stäckan 10 mil till Sundsvall...

EDIT:glömde att nämna att posten inte klarade av att köra alla paket idag , förhoppningsvis presterar dom bättre i morgon , har man företag och är rädd om kunderna levererar man , men inte posten...

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Japp , då har man ett paket i Ånge igen det har visserligen bara legat där i ~40 timmar nu så varför klaga , det ska ju transporteras den enorma stäckan 10 mil till Sundsvall...

EDIT:glömde att nämna att posten inte klarade av att köra alla paket idag , förhoppningsvis presterar dom bättre i morgon , har man företag och är rädd om kunderna levererar man , men inte posten...

Till sundsvall.. Jadu... Till toftanäs (typ malmötrakterna) så har några paket blivit försenad av den anledning att en utbana togs bort för ett tag sedan och liks förbannat så hade maskinen kastat ner några enstaka paket till den. Dom syntes inte så därför var det några paket som hade legat där 3-4 dagar, bara en slump att det upptäcktes...

Sedan att dom inte klarar av att köra alla paket är för att det är otroligt mycket post den här veckan. Normalt sett går terminalen typ 18-19 timmar om dygnet, den här veckan har den gått i stort sett dygnet runt.
Senaste dagarna den här veckan har vi kvällsjobbare kört ~45 extra behållare med "fisk" till exempel, vilket fyller ca en tredjedel av segeltorp och örebro trailarna.
Att posten inte hinner med alla paket nu veckan innan jul är inte för att vi är lata eller helt enkelt skiter i det. Det är helt enkelt för att alla lastbilar är fulla och det tar för lång tid att få dit fler. Vill du ha en nogrannare förklaring så ring posten och prata med dom.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

min mus å ram har legat i ånge 12timmar bara, cpkul )

Permalänk
Medlem
Skrivet av knivad:

min mus å ram har legat i ånge 12timmar bara, cpkul )

Överkalix... Norrut... Dom bilarna brukar gå vid 2-3 tiden på dagen. Kan ju vara att det blivit felsorterat men det händer väldigt sällan...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag tror Posten i Ånge får oförtjänt mycket skit. En gång hade jag beställt en skärm som, enligt spåruppgifterna, hade legat nästan 2 veckor i Ånge. Jag ringde dit och frågade och fick svaret "Det paketet har skickats vidare till Örnsköldsvik". Det visade sig hade legat här i stan hela tiden, men inget avi hade skickats ut. Paketen som kommer till Ånge skickas vidare samma dag, men spårningsuppgifterna uppdateras inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipfunk:

Paketen som kommer till Ånge skickas vidare samma dag, men spårningsuppgifterna uppdateras inte.

Precis. Vi får in paketen och inom en halvtimme så ligger dom i en behållare som skickas med första bästa lastbil till nästa ställe. Det är inte så att vi går runt och gömmer paketen bara för att jävlas.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Precis. Vi får in paketen och inom en halvtimme så ligger dom i en behållare som skickas med första bästa lastbil till nästa ställe. Det är inte så att vi går runt och gömmer paketen bara för att jävlas.

Jag har sagt det flera gånger förr men säger det igen, det är ju inte vad som händer i Ånge som är absurt utan vad som händer EFTER att det sorterats i Ånge. Transport från Göteborg till Ånge kan ta mindre än ett halvt dygn men sedan när det ska transporteras från Ånge till utlämning då kan det helt plötsligt ta ett dygn eller mer. Att det tar 12 timmar från Göteborg > Ånge men sedan 36 timmar från Ånge till Sundsvall det är ju knasigt.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorion:

Jag har sagt det flera gånger förr men säger det igen, det är ju inte vad som händer i Ånge som är absurt utan vad som händer EFTER att det sorterats i Ånge. Transport från Göteborg till Ånge kan ta mindre än ett halvt dygn men sedan när det ska transporteras från Ånge till utlämning då kan det helt plötsligt ta ett dygn eller mer. Att det tar 12 timmar från Göteborg > Ånge men sedan 36 timmar från Ånge till Sundsvall det är ju knasigt.

Ring posten och fråga!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Ring posten och fråga!

Nä det är bra, det behövs inte. Kunde inte bry mig mindre om postens ursäkter. Det är kass logistik och jag bryr mig inte om varför.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorion:

Nä det är bra, det behövs inte. Kunde inte bry mig mindre om postens ursäkter. Det är kass logistik och jag bryr mig inte om varför.

Skickades från m.sweclockers.com

Men klaga inte då Eller så när du ser att paketet är sorterat i Ånge och du är bombsäker på att paketet verkligen är i Ånge, så kan du ta bilen dit och säga att du vill besöka terminalen. Leta upp den behållare som går till ditt område (det finns tusentals behållare där inne kan jag säga dig) och hitta ditt paket. Prata med någon som jobbar där, visa leg och du kan hämta ut det direkt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Men klaga inte då Eller så när du ser att paketet är sorterat i Ånge och du är bombsäker på att paketet verkligen är i Ånge, så kan du ta bilen dit och säga att du vill besöka terminalen. Leta upp den behållare som går till ditt område (det finns tusentals behållare där inne kan jag säga dig) och hitta ditt paket. Prata med någon som jobbar där, visa leg och du kan hämta ut det direkt.

Grejen är att vi bor i ett land med åsiktsfrihet så jag klagar precis hur mycket jag vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knivad:

min mus å ram har legat i ånge 12timmar bara, cpkul )

CPU-kul?;)xD

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

CPU-kul?;)xD

Njae... Det var ju ingen processor som låg där

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalium:

Njae... Det var ju ingen processor som låg där

I och för sig.:( Stackar'n.:(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Paketterminalen i Ånge stängs efter 45 år

Banden rullar och postpaketen hamnar i rätt fack för transport ut i landet.
Men i dag är det sista dagen som Postens paketterminal i Ånge är i drift. Miljoner försändelser har under årens lopp sorterats i Ånge.
– Det är en vemodig och sorgsen stämning hos personalen, säger Niclas Evertsson, terminalchef.

http://st.nu/medelpad/ange/1.4326668-paketterminalen-i-ange-s...

R.I.P

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delight:

Paketterminalen i Ånge stängs efter 45 år

Banden rullar och postpaketen hamnar i rätt fack för transport ut i landet.
Men i dag är det sista dagen som Postens paketterminal i Ånge är i drift. Miljoner försändelser har under årens lopp sorterats i Ånge.
– Det är en vemodig och sorgsen stämning hos personalen, säger Niclas Evertsson, terminalchef.

http://st.nu/medelpad/ange/1.4326668-paketterminalen-i-ange-s...

R.I.P

Jo jag jobbade kvällspasset igår, alltså absolut sista och jag var en av dom fyra som skickade iväg absolut sista paketet ut på banan...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Entusiast

Inte för att vara taskig med er uppe i Ånge. Men detta borde ha skett för många år sen... typ 1945. När man bodde i Sundsvall så satt man och blev tokig för att ens beställningar tog en dag extra bara för att det var tvingat att gå via Ånge. När 85% (gissar nu) av Norrlands befolkning bor efter kusten, varför ska posten ta en omväg via inlandet?

Har dock inte haft det bekymret de senare åren då mina beställningar från Inet mellanlandar i Örebro på natten och är framme på utlämningsstället ~15:00 dagen efter. Samma visa om man beställer från skåne eller Sthlm...

Permalänk
Medlem

jo såhär är det ju, innan posten var nerlagd i ånge så var jag dit och frågade hur det går till med sorteringen, ett paket som kommer in vilken tid som helst på dygnet skickas efter 24h, alltså dagen efter oavsett om det kommer in 00.01 så skickas det inte den dagen utan nästa, men nu är det nerlagt och mina paket hamnar istället i sundsvall, tar precis lika lång tid för dom att sorteras i sundsvall och komma iväg till uthämtningsstället som det gjorde här i ånge!

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠