NOD32 och uppladdningshastigheter?

Permalänk
Medlem

NOD32 och uppladdningshastigheter?

Jag kör nod32 för tillfället och har ganska nyligt börjat köra det

Gillar programmet och det flyter på lätt
Till problemet då

När jag nu gör testet på www.bredbandskollen.se får jag 70 mb/s ner och 8-10 mb/s upp

Det är en väldigt stor skillnad jämfört med en annan dator där jag inte kör det som får 75 ner och 70 upp

Har försökt googla lite och jag har fått reda på att det är nod32 som stryper mina hastigheter uppåt

Nu till min fråga

Finns det något sätt att slå av strypningen för annars avinstallerar jag direkt
Går inte att ha det såhär
Direkt jag gör något som kräver lite upload så packar verkligen allt ihop

Samma när jag bara laddar ner småfiler från en ftp så dör det verkligen också och min ping på allt ökar med ungefär 5 gånger

Att starta µtorrent är ju bara att glömma också

Ber om ursäkt om tråden ligger fel
Chansade på att den skulle vara i mjukvara med nod32 i tanken

Permalänk
Antielefant

Prova nåt vettigare antivirusprogram, typ Avast kanske?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Hade det innan
helt okej
Men gillar det ändå inte riktigt
Men går det inte att slå av begränsningen i nod32 så kommer jag direkt gå tillbaks till avast

Permalänk
Medlem

kör själv nod32, men har dock bara 10mbit upp. Men jag kan uploada i max utan problem.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Konstigt :/
Jag får ungefär 100 kb/s max i utorrent
känns lite fel

Permalänk
Medlem

Okej avinstallerat och bytt
Men helvetet är fortfarande kvar....

nivv du verkade ha rätt

Vad fan kan det vara då?
Har scannat efter spyware och virus
Inte hittat något fel där

Förslag på fel?

Permalänk
Medlem

Tillfälligt knas på linan? Prova du att mäta (när du jämförde) med samma browser?

Som föregående talare har ja oxå NOD32 märker ingen skillnad på F-secure ja hade innan.

Du får slå en pling till din leverantör Dom kan mäta åt dej, för å se om de blivit nå knas med nätverksinställningarna - själv är ja på dom som en igel när de börjar trubbla, de funkar jämt. Å eftersom du provat med 2 olika datorer har du mer kött på benen när du ringer upp

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Får göra det nu
Också prövat 2 routrar och utan router så

Permalänk
Medlem

Okej fixat
Det var nod32, nån fil som låg kvar
Inte rekommenderat antivirus för dom som ska köra trafik genom burken
annars riktigt bra

Permalänk
Medlem

jag testade bara för din lilla skull, och jag hade exakt samma hastighet utan nod32 som med antiviruset installerat! 30Mbits upp... kanske är nånting galet med dina inställningar?

Permalänk
Medlem

Gamla versioner av Nod32 (v3.x) hade en bugg som filtrerade utorrent som webbtrafik. När detta inträffade så segade all webtrafik ner också, det gick inte att surfa längre. Man kunde fixa det då genom att exkludera utorrent i webbfiltret.

Men det är gamla versioner, om man köpt Nod32 kan man gratis uppdatera till v4.x som inte har den buggen längre. Dock så har de lustigt nog tagit bort funktionen som gjorde att man kunde exkludera program från webbfiltret.