Permalänk
Medlem

Datorbygge

Hoj

Dags att bygga min andra dator, då jag ska sälja min förra.
Har ungefär samma setup, men undrar om det ser bra ut

http://img196.imageshack.us/img196/2861/daotrbygge2.jpg

Behöver kanske ett annat moderkort, men det ska tydligen vara helt ok att överklocka med.. men överklockning är inte intressant förrän systemet börjar slacka.

Permalänk
Medlem

Rejält dyra hörlurar... är dom verkligen värda sitt pris undrar jag?

Lyssna iofs på ett par Sennheiser HD600 en gång, sjukt bra ljud i dom.

Och grafikkortet du valt är kickass, men kanske inte så prisvärt...?

Permalänk
Medlem

Förstog inte riktigt, har du redan köpt det där eller tänkte köpa det?

Permalänk
Avstängd

Allting ser bra ut, dock kan du betala 100 kr mer och få 4 gb pc8400 minnen av samma märke, om jag inte minns fel. Antec Three Hundred är bra och snyggt, har själv ett sådant, prova nåt annat chassi för den kostanden vet jag, Antec Three Hundred är så vanligt.

Permalänk
Medlem

Förresten, såg ditt RAM också. Är det inte bättre att du tar 2 x 2GB istället?

Permalänk

Funderat på gtx260 i SLI? Blir bättre än ett gtx285 om jag läst rätt i alla trådar här...

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Funderat på gtx260 i SLI? Blir bättre än ett gtx285 om jag läst rätt i alla trådar här...

Om jag inte minns fel så måste spelen ha stöd för SLI eller Crossfire om två grafikkort ska prestera bättre än ett?

Permalänk
Medlem

gtx260 i SLI är bättre, men med gtx285 har han möjlighet till uppgradering, så jag tycker han gör rätt.

Permalänk
Antielefant

Bättre köp imho (1200p 24" också btw):

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Om jag inte minns fel så måste spelen ha stöd för SLI eller Crossfire om två grafikkort ska prestera bättre än ett?

Vilket i stort sett alla spel som är yngre än 3 år har.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Skulle bara vilja börja med att tacka för alla svar.

Har inte riktigt bestämt mig om det blir 2x260 eller ett 285.. Beros på hur man vill uppgradera sig.

Kanske i och för sig mest värt att köpa 1 260, sen ett till när det inte orkar de nya spelen lika bra som innan. Då har det förhoppningsvis också gått ner i pris.

Har ett nu, och det fungerar bra

Anledning till detta nya datorbygge är att jag får sålt min 3 månader gamla dator för inköpspriset, vilket ger lite bättre komponenter till samma pris.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Bättre köp imho (1200p 24" också btw):

Detta är också en variant, men vill gärna ha det dyra headsetet, då jag även ska använda det till min gitarrförstärkare.

Men kanske ska kolla in skärmen
Antar att 5ms vs 2 ms inte ger någon märkbar skillnad?

EDIT: Tror nog att LG-skärmen fungerar bättre med Nvidia grafikkort dock.. Måste inte upplösningen vara delbar med 8 med Nvidia grafikkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callisto
Förresten, såg ditt RAM också. Är det inte bättre att du tar 2 x 2GB istället?

Har hört att det ska ge optimal prestanda om varje kärna får ett eget ramminne, men kan ha fel.

Någon som vet?

Permalänk
Antielefant

Det gäller system med flera processorer på ett moderkort, inte med flera kärnor i en processor.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Det gäller system med flera processorer på ett moderkort, inte med flera kärnor i en processor.

Aha, okay. Tack så mycket.
Får bli 2x2gb då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callisto
Rejält dyra hörlurar... är dom verkligen värda sitt pris undrar jag?

Beredd å hålla med där faktiskt. Utan ljudkort är de pengarna rakt ner i sjön. Skippa lurarna, å kolla här: http://www.maxfps.se/product_list.aspx?catid=50

Sennheiser är bra (själv haft/har PC 155 USB å 2st PC 165 USB), koppla bort USB ljudkortet å körde onboard, å ja de lätt som ett par billiga från Biltema

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Beredd å hålla med där faktiskt. Utan ljudkort är de pengarna rakt ner i sjön. Skippa lurarna, å kolla här: http://www.maxfps.se/product_list.aspx?catid=50

Sennheiser är bra (själv haft/har PC 155 USB å 2st PC 165 USB), koppla bort USB ljudkortet å körde onboard, å ja de lätt som ett par billiga från Biltema

Aa, men ska ändå köra på det headsetet. Har en förstärkare mellan som förstärker ljudet

Permalänk
Antielefant

Spelar ingen roll utan ett bra ljudkort. Förstärkt skit är fortfarande skit.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Spelar ingen roll utan ett bra ljudkort. Förstärkt skit är fortfarande skit.

Vad jag har hört så ska en förstärkare med digital utgång göra att man inte behöver ett bra ljudkort.

Vet dock inte om det är riktigt, men det är vad folk har sagt till mig

Permalänk
Antielefant

Mja, digital *in*gång gör att kraven inte är lika höga (eftersom det är nollförstärkning i datorn då) men de finns fortfarande där vad gäller avkodning exempelvis.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync