Permalänk

Testa stäng ner multisample och se vad som händer... troligen har du 8x då tar det ganska mycket kraft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
[B]Kan bero på att du kör på för låg upplösning med för låga inställningar.

22" på native (som man alltid kör) är inte lågupplöst, även, varför skulle jag köra på låga inställningar? >_>

Det är ett känt faktum att wow-motorn är väldigt mycket mer cpu-beroende än vad den är gpu-beroende

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Hur kan ni ha hög fps i Dalaran? Är det för att ni kör Nvidia?
Jag och flera av mina polare har bara runt 15-20 fps där även om man fixar med inställningar.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Hur kan ni ha hög fps i Dalaran? Är det för att ni kör Nvidia?
Jag och flera av mina polare har bara runt 15-20 fps där även om man fixar med inställningar.

FPS i dalaran varierar en hel del beroende på hur mycket folk som är i staden, runt 16-21 tiden ligger ja oftast run 30-40 fps, om jag är inne efter midnatt så stiger den siffran till allt från 60-100 fps. O sen har vi ju dagen då ulduar patchen kom när man låg på cirka 10 fps i dalaran för att varenda jäkel var online och ville kolla på ändringarna.

Edit: Och dom som säger att CF/SLI inte gör någon skillnad alls för fps kan jag säga på rak arm att dom har fel, det är dock inte många procent jag tjänar när jag kör båda corsen på kortet, men nog finns där en ökning på minst 5-10%

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Det är ett känt faktum att wow-motorn är väldigt mycket mer cpu-beroende än vad den är gpu-beroende

Det tvekar jag inte en sekund på men att efter WOTLK och Ulduarpatchen har blizzard lagt in effekter som tar mycket vram och GPU.

Någon som har något tips på bra program att räkna medel fps under en viss tid? Tänkte köra flera test hemma skillnad mellan flera cores både på CPU och GPU samt överklockningar, så vi kan döda myterna med om flera cores ger bättre prestanda och hur stor skillnaden är.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken