Call of Juarez 2: Bound in Blood

Permalänk
Medlem

Har spelat lite i början bara, tycker det är äckligt snyggt och underhållande!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Spelet blir bara roligare och roligare ju längre in man kommer i spelet, speciellt när man får springa fritt i öknen och köpa vapen och göra sidouppdrag.

Dock tycker jag storyn är ingen höjdare, det var klart mycket mer spännande i första spelet än vad det är nu och även broshan man har med sig kunde man varit utan, otroligt jobbigt att höra hans kommentarer varje gång man dödar någon.

Är det någon som vet hur man stänger av autosave samt autoaimet?

Permalänk
Medlem

Blev faktiskt besviken, vilken konsol-spel alltså! Nog mycket roligare på xbox360 än PC. Har iofs bara spelat halva första banan.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

MP då nån som provat? Åker ur hela jävla tiden timed out eller you have connection problems, har det till pc..
Verkar som det är grymt ostabilt online..

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk

Nån som har samma problem som mig?? När jag skjutit fienderna så försvinner deras kroppar direkt. Har varit inne i options och kollat men det finns ingen "Turn off corpses".

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Medlem

Skit roligt spel, men, jag kan spela i ca 10-15min sedan låser sig datorn.

Alla andra spel jag har funkar utmärkt. Har kollat runt men inte hittat någon med sammma problem som har löst det.
Skulle vara trevligt om någon vet vad felet kan vara.

Visa signatur

- AMD Phenom II X6 1090T @ 4Ghz Noctua NH-U12P| 16GB RAM | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | GTX 670 2GB | 5TB HDD, Intel X25-M G2 80GB -

Permalänk
Avstängd

Jag tycker spelet grymt bra, i ett sådan här spel är det viktigasta att det är westernkänsla och det är det till 150%. 10/10 får spelet av mig.. Sedan att det är äckligt snyggt ibland gör ju inte saken sämre..

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anthons

Är det någon som vet hur man stänger av autosave samt autoaimet?

Tror auto-aim är mer en feature. Jag har inte kollat i menyerna fall det går att stänga av, men auto-aim används bara om man är tillräckligt nära en fiende och då enbart med pistol.

Jag har för mig att ena brodern (gevärsskytten) inte har auto-aim.

Permalänk

Har spelat igenom hela spelet. Riktigt bra tycker jag. Rätt så enformigt på vissa ställen dock.... Kul att man får se hur Ray utvecklas till den han blev i ettan.

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Medlem

Tyckte att det var ganska slött, grafiken påminner om Fallout 3. Spelet känns som en portning från konsoll.

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Medlem

Bound in Blood har tre DLC på gång!

Vi bjöd förra veckan på vår åsikt kring Techlands Call of Juarez: Bound in Blood och nu har det dykt upp information kring att hela tre knippen DLC är på gång. De två första inbegriper multiplayer-nivåer, medan det tredje bjuder på ett lite maffigare singleplayer-fokus. Det kommer göras tillgängligt för alla innehavare av spelet, vare sig du har 360, PS3 eller pc och än så länge vet vi inget om släppdatum eller prissättning.

Källa: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=33664
Källa: http://www.vg247.com/2009/07/04/techland-announces-dlc-for-ca...

Låter ju skit bra att dom expanderar SP delen oxå, kan inte vänta tills jag kommer hem idag då jag borde ha mitt exemplar liggandes i bervlådan!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Har lirat genom ca. halva spelet nu och det är grymt!
Måste dock säga att ettan nästan är lite vassare mest med tanke på variationen då man spelar Billt då och då men jag skall koma tibax med min slutgiltiga åsikt då jag spelat genom spelet!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

2009's bästa spel so far enligt mig

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Hur är multiplayerdelen?
Testade lite hos en kompis och rent spontant känns det som att multiplayerdelen kan vara riktigt bra (western för fan!), men man vet ju aldrig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Hur är multiplayerdelen?
Testade lite hos en kompis och rent spontant känns det som att multiplayerdelen kan vara riktigt bra (western för fan!), men man vet ju aldrig.

Har inte testat det ännu, skall kolla det när jag kommit genom spelet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
2009's bästa spel so far enligt mig

Snart så kan jag hålla med dig om det!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Fint spel ja men jag börjar fan bli jätttesur på att inte kunna döda "Rattler". Ni vet han som kidnappar eller tar tjejen i Mexico.

Har försökt flertal gånger men han vägrar dö! Jag har handen så nära pistolen och så fort det ringer då lyckats jag dra fram vapnet sen får jag "rött" sikte men millisekunder efter jag fått det så lyckas han ta mig direkt?

Nån som kan tipsa lite på hur jag kan ta honom?

Mycket fint och detaljrikt spel faktiskt.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Fint spel ja men jag börjar fan bli jätttesur på att inte kunna döda "Rattler". Ni vet han som kidnappar eller tar tjejen i Mexico.

Har försökt flertal gånger men han vägrar dö! Jag har handen så nära pistolen och så fort det ringer då lyckats jag dra fram vapnet sen får jag "rött" sikte men millisekunder efter jag fått det så lyckas han ta mig direkt?

Nån som kan tipsa lite på hur jag kan ta honom?

bara att ha handen nära pistolen och se till att han står mitt på skärmen (inte är suddig)

hoppas du lyckas

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Fint spel ja men jag börjar fan bli jätttesur på att inte kunna döda "Rattler". Ni vet han som kidnappar eller tar tjejen i Mexico.

Har försökt flertal gånger men han vägrar dö! Jag har handen så nära pistolen och så fort det ringer då lyckats jag dra fram vapnet sen får jag "rött" sikte men millisekunder efter jag fått det så lyckas han ta mig direkt?

Nån som kan tipsa lite på hur jag kan ta honom?

Mycket fint och detaljrikt spel faktiskt.

Ett tips är att höja sensitivity till 100% så blir det oerhört mycket lättare. Kanske räknas som fusk men det blir mycket lättare.

Permalänk
Avstängd

Western-tema gör det här spelet till en vinnare. Finns inte alltför många spel i denna genre.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

sjukt bra spel!! men mina grafikkort blir varma som fan bara i de spelet :S

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anthons
Ett tips är att höja sensitivity till 100% så blir det oerhört mycket lättare. Kanske räknas som fusk men det blir mycket lättare.

Tack för tipset men jag har en Razer deathadder med sens upp till 1800dpi och jag har den ställd på 900 just nu eftersom den känsligheten funkar bäst i alla spel förutom FEAR2, ARAM2 och detta spel.

Redan vid 20% muskänslighet i spelet med 900dpi så kan jag snurra runt 3 varv/tum. därför har jag det på lägsta i spelet med samma dpi då det känns mycket skönare att spela och styra.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa både ettan och tvåan, så jag undrar ni som har spelat båda, vilket ska man spela först? Antar att det är ettan, men iallafall.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

Jag tycker att spelet är lite bättre än det första. Ja, detta är definitivt konsolifierat vilket suger, men samtidigt så har de tagt bort de tradigare delarna som var med i ettan.

Storyn är väl inget att hänga i julgranen, men presentation och westernkänslan är trevlig. Om det hade varit en annan genre så hade jag nog inte spelat detta, men just eftersom western grejen är sällsynt nu för tiden och att spelet framför det på ett rätt så bra sätt så var det ändå värt att spela genom. Spelet blir också bättre ju längre det fortskrider vilket är lite ovanligt nu för tiden.

Men japp, tycker det är rätt så mediokert totalt sett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jenka27
Tänkte köpa både ettan och tvåan, så jag undrar ni som har spelat båda, vilket ska man spela först? Antar att det är ettan, men iallafall.

Du antog alldeles rätt. 1:an skall spelas först. Fast egentligen kan du spela dom i vilken ordning du vill eftersom Bound in Blood är en prequel till det första Call of Juarez.

Jag personligen skulle iallafall börja med det första spelet.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jenka27
Tänkte köpa både ettan och tvåan, så jag undrar ni som har spelat båda, vilket ska man spela först? Antar att det är ettan, men iallafall.

Jag skulle börja med 2:an eftersom det utspelar sig först men det kan ju vara att du blir lite less på grafiken i ettan när du först varvat tvåan trota att grafiken i ettan är sjukt bra för attt vara från 2006.

Minns att ettan blev använd som benchmark i massa tester när det kom ut!

Spelar detta spel på PS3 och det funkar ganska bra på konsoll så jag kan tänka mig att det är gjort för konsoll och inte funkar lika bra på PC, saknar dock tangentbordet och musen i vissa lägen... kanske man skulle koppla in det!?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Vore ju trevligt om det kunde fungera på Win7 x64 också. Verkar inte göra det för mig iaf. Hackar så det blir ospelbart. Funderar på om det är nåt med explosionerna som gör det eller vad det beror på.

Kör med senaste ATI 9.6 drivarna.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Vore ju trevligt om det kunde fungera på Win7 x64 också. Verkar inte göra det för mig iaf. Hackar så det blir ospelbart. Funderar på om det är nåt med explosionerna som gör det eller vad det beror på.

Kör med senaste ATI 9.6 drivarna.

Har du prövat köra det i Vista kompatibilitetsläge eller hur man skall förklara det.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Blir bara mer imponerad av spelet, det är så skönt!
Skall spela genom hela spelet som Ray och sedan köra genom det än en gäng som brorsan!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Vore ju trevligt om det kunde fungera på Win7 x64 också. Verkar inte göra det för mig iaf. Hackar så det blir ospelbart. Funderar på om det är nåt med explosionerna som gör det eller vad det beror på.

Kör med senaste ATI 9.6 drivarna.

Funkar hur bra som helst för mig på Win7 x64. Över 100 FPS nästan hela tiden.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | MSI 4090 Suprim X | Asus x570 prime pro | 32 GB G-Skill 3600mhz | EVGA G2 1000W | LG CX48 | Custom loop vattenkylning, 3 x 420 radiatorer, 2 x D5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robins
Funkar hur bra som helst för mig på Win7 x64. Över 100 FPS nästan hela tiden.

Mmmm... fattar inte vad det beror på. Har testat diverse kompatibilitetslägen utan att det hjälpt.
Allting annat funkar ju.

Funderar på att byta till 6.4 drivarna å se om det hjälper.

EDIT:
Det gjorde det inte... den sparar ej inställningar under video heller, resettas alltid till 1024x768 och high på allt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >