Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Spelade mina första 10 matcher idag - endast FFA än så länge. Fan så skoj det är.. länge sedan man lirade ett "riktigt" FPS.

era909 är jag.

Riktigt FPS indeed.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Sådär fixat lite namn (eller gjorde det för ett tag sedan) men PMa gärna jag kommer hålla tråden uppdaterad men namn

Skrivet av Toivo83:

Toivo83 nickar ja, adda mig så kör vi lite senare gubbar... å tanter

Du är addat sen ett tag sedan

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Toivo83 nickar ja, adda mig så kör vi lite senare gubbar... å tanter

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Kunde vi inte få ihop några och köra lite CA på RA3-banorna?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Kunde vi inte få ihop några och köra lite CA på RA3-banorna?

Jag är definitivt på (bara jag är hemma så)

Permalänk
Medlem

Spammat de banorna som fan nu

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Enda banan jag hittar bra på är q3dm6. ^^

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

testade quakelive och det kändes konstigt av någon anledning, ere inte bättre att spela q3 arena eller team arena om man har dom istället? eller är det ingen som spelar dom längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

testade quakelive och det kändes konstigt av någon anledning, ere inte bättre att spela q3 arena eller team arena om man har dom istället? eller är det ingen som spelar dom längre?

De flesta har övergått till QL. Q3A är ganska dött nowdays.
Du vänjer dig snart med QL om du fortsätter köra.
Jag vande mig till slut iaf efter mycket slit.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur har de kommit runt 125fps-buggen egentligen? Jag ha för mig att det var själva motorn som skapade det "problemet".

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem

Kört lite RA3-banor med några från swec bland annat och jösses vad kul det är. Börjar komma tillbaka lite men det är svårt, shaften är inte riktigt lika tight som förr

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Kört lite RA3-banor med några från swec bland annat och jösses vad kul det är. Börjar komma tillbaka lite men det är svårt, shaften är inte riktigt lika tight som förr

Det kommer snart, gick ju bättre för dig på slutet iaf :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna sammanfatta för oss som inte orkar kolla igenom hela video ?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Laddade ner detta och testade igår. Riktigt uppfräshande från alla andra FPS spel faktiskt!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Skulle du kunna sammanfatta för oss som inte orkar kolla igenom hela video ?

Att Quake Live kan komma att läggas ner!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem

Synd att fokus i spel glidit ifrån de saker jag ansåg vara skills...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Att Quake Live kan komma att läggas ner!

Jupp, om det kommer ta månader eller ett år eller så får vi bara vänta och se.
Grymt tråkigt.
Blir tillbaka till Q3 isåfall.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Men vafan, jag som precis började betala?!

Permalänk
Medlem

Måste fråga en sak: Testade Quake Live för första gången på min laptop, spelade i Google Chrome. Sedan när jag kom hem och skulle starta det på min stationära dator, även där i Chrome, så påstår Quake Live inte är kompatibelt med Google Chrome. Vad är det för lögner? Någon hjälp?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Måste fråga en sak: Testade Quake Live för första gången på min laptop, spelade i Google Chrome. Sedan när jag kom hem och skulle starta det på min stationära dator, även där i Chrome, så påstår Quake Live inte är kompatibelt med Google Chrome. Vad är det för lögner? Någon hjälp?

Inga lögner, sanning.
Friend systemet ballade ur som fan för Chrome. Dvs stod att folk kom online hela tiden och blev ett jävla spammande och eftersom QuakeLive ska läggas ned så känner de ingen anledning till att fixa stöd för det.

BesteN: Inget du behöver oroa dig över tror jag. Som vi diskuterat på QuakeLives forum så tror jag att ID kommer stänga ner att du inte kommer att kunna betala när det väl inte kommer vara aktuellt att betala 1 år utan gå miste om pengar.
Med andra ord: Det dröjer nog iaf mer än 1 år (vad vi gissat fram på forumet iaf) innan det stängs ned.
Annars vore det väldigt fel av ID att de som nyss subscribat går miste om pengar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Inga lögner, sanning.
Friend systemet ballade ur som fan för Chrome. Dvs stod att folk kom online hela tiden och blev ett jävla spammande och eftersom QuakeLive ska läggas ned så känner de ingen anledning till att fixa stöd för det.

BesteN: Inget du behöver oroa dig över tror jag. Som vi diskuterat på QuakeLives forum så tror jag att ID kommer stänga ner att du inte kommer att kunna betala när det väl inte kommer vara aktuellt att betala 1 år utan gå miste om pengar.
Med andra ord: Det dröjer nog iaf mer än 1 år (vad vi gissat fram på forumet iaf) innan det stängs ned.
Annars vore det väldigt fel av ID att de som nyss subscribat går miste om pengar.

Ah skönt att höra.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att folk spelar detta nu och inte Q3? Testade detta för ett tag sen och det var ingen höjdare imo, såg ut som ett litet flashspel. Går det att lägga spelet på skrivbordet och spela i fullscreen så det känns som ett riktigt spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Hur kommer det sig att folk spelar detta nu och inte Q3? Testade detta för ett tag sen och det var ingen höjdare imo, såg ut som ett litet flashspel. Går det att lägga spelet på skrivbordet och spela i fullscreen så det känns som ett riktigt spel?

Är ju bara klicka i fullscreen när du är inne i spelet.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Är ju bara klicka i fullscreen när du är inne i spelet.

Okej, men varför detta och inte Q3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Okej, men varför detta och inte Q3?

För det är enklare att hitta folk att spela med?

Du har en hel community samlad på ett och samma ställe allt finns inom några enkla click

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Okej, men varför detta och inte Q3?

Dog inte Q3 för många många år sen?

QL är i mina ögon ett grymt mycket bättre spel iaf.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Hur kommer det sig att folk spelar detta nu och inte Q3? Testade detta för ett tag sen och det var ingen höjdare imo, såg ut som ett litet flashspel. Går det att lägga spelet på skrivbordet och spela i fullscreen så det känns som ett riktigt spel?

Snackar du om? Tryck ALT+Enter när du kommit in på en server eller klicka Fullscreen?
Förövrigt när du väl spelar det är det precis som att spela Q3 (förutom att styrningen är lite annorlunda men man vänjer sig fort).
Det är ju ett helt community! Bara lägga till sina polare i friends och spela ihop, extremt mycket bättre serverbrowser etc.
Q3 dog ut för länge sedan, förr oss som älskade RA3 finns de inga spelare kvar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som vet exakt vad de ändrat i motorn eller har en länk så jag kan läsa själv?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Någon som vet exakt vad de ändrat i motorn eller har en länk så jag kan läsa själv?

http://www.quakelive.com/forum/showthread.php?5485-What-s-the...

Kanske hjälper dig, inte läst själv.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.