Asus och Scythe visar nya kylare på Cebit

Permalänk
Melding Plague

Asus och Scythe visar nya kylare på Cebit

Hårdvarutillverkare har visat upp mängder av kylare under Cebitmässan. Här är kylarna från Asus och Scythe.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är Ninja VGA coolern duktigt skev?:P

Permalänk
Medlem

ninja för grafikkort såg aningen slarvigt och dåligt byggt ut, och på en mässa dessutom? Nja, trevliga kylare iaf, hoppas dem kyler bra också.

Permalänk
Avstängd

Behövs verkligen bättre kylare till i7 när man ska OC dom... noctua och true räcker inte till...

Men såg lite tester på triton och den var inte mycket att hänga i gran!

Permalänk
Medlem

Jag har en kylare från Asus Triton serien, den fungerar riktigt bra för mig och den medföljande fläkten är väldigt tyst när man låter den varva automatiskt i låga varv.

Dock så känns den inte gedigen byggd.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipstah
Är det bara jag eller är Ninja VGA coolern duktigt skev?:P

Håller med. Flänsarna är ju inte precis raka. Verkar ju som de kan vara rätt ömtåliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Behövs verkligen bättre kylare till i7 när man ska OC dom... noctua och true räcker inte till...

Megahalem finns ju också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipstah
Är det bara jag eller är Ninja VGA coolern duktigt skev?:P

Ja, det ser väldigt kasst ut. Men den ser ut att ha potential.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

rejält med metall i alla kylarna, men de från scythe var otroligt icke-perfekta, med ojämna och skeva flänsar...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Vad är "strömutveckling" ?

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Medlem

Känns som Scythes V-kylare är mer utav något utseende-designskit än något designat för att prestera varken bra eller tyst. Ska bli intressant att se hur den presterar i test.

Anmärkningsvärt är väl också hur fruktansvärt sneda och torterade flänsarna ser ut att vara på Scythe-kylarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h3b0
Vad är "strömutveckling" ?

Kan man undra!!! När man går ner i nanometer på processorn borde det bli svalare och dra mindre ström, värkar vara en skröna. Ska man ha bättre och bättre prestana så ökar ström och värmen tydligen. därför dessa stora kyllare.

En liten jämförelse: ta inte detta på för stort allvar. min E8400 i load 4.1 ghz 45 grader. En i7 core i 4 ghz nära 100 grader har jag sett.

Permalänk
Inaktiv

Sluta att hänga upp er på detaljer. Mycket av det som visas upp på mässor är prototyper, test-versioner eller bara ofärdiga produkter. Självklart kommer allting finjusteras, eller rent av göras om helt och hållet, innan leverans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimiEM
Känns som Scythes V-kylare är mer utav något utseende-designskit än något designat för att prestera varken bra eller tyst. Ska bli intressant att se hur den presterar i test.

De har någon V-formad kylare redan nu, och den har som du misstänker haft väldigt medioker prestanda.

Ninjavarianten för GPU ser ju inte så dum ut, men jag håller förstås med er alla att det väl vore bättre om de inte spelade fotboll med kylarna innan de placerar dem i montrarna... Jösses vad buckliga och skeva de var!"

Asus kylflänsar finns det något småkrystat desperat över, som jag aldrig riktigt förstått varför... Oftast rätt dyra, utan att prestera speciellt väl av vad jag sett. Lite blinginga och överdesignade utan att lyckas vara estetiskt tilltalande heller IMHO.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Scythe för h-lvete, man kan inte ha defekta utställningsex.!

Är jäkligt nöjd med mina Scythe ninjor (kör en passivt i servern och en med fläkt i spelburken) så jag kommer helt klart att kolla vad Scythe erbjuder när det är läge att införskaffa ny spelburk.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Avstängd

Megahalem

Aldrig hört talas om var tvungen att googla för at se vad det var.. DFI är tillverkaren.

men vet ej hur den presterar så...

Permalänk
Medlem

ASUS kylarna ser ju riktigt fina ut

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTYxNCwzLCxoZW...

Mega kylaren presterar bra japp asus kylarna ser grymma ut snygga som fan...

Permalänk
Medlem

När kylare blir så där stora är det väll ändå dags att fundera på att satsa pengar på ny MINDRE teknik som kyler bättre än en stor blykloss.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av em3
När kylare blir så där stora är det väll ändå dags att fundera på att satsa pengar på ny MINDRE teknik som kyler bättre än en stor blykloss.

Du funderade inte så länge innan du skrev det där va?

Hur du än vrider och vänder på det så kan du ju fortafarande inte komma ifrån att luft leder värme dåligt.
Men klart man kan klara sig med en mycket mindre kylare, men du måste ha en fläkt som låter som en hårtork, är det något du vill ha eller?
Ju större kylare desto mindre kan man få den att låta utan att processorn blir för varm. Eller så kan man sätta på en högljudd fläkt på en stor kylare och på så sätt kunna överklocka ännu mer.

Eller så kör man vattenkylning, då får man låg ljudnivå och grym prestanda (om man bygger rätt och använder rätt prylar)!

Permalänk
Medlem

ASUS kylarna såg faktiskt mycket fina ut.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Scythe Godhand då? Where?

Permalänk
Medlem

Varför ska dom förbenade nötterna tvunget använda sig utav LED-fläktar?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Varför ska dom förbenade nötterna tvunget använda sig utav LED-fläktar?

Spelar det någon roll eller?
Dom som har fönster tycker väl det är fint och dom som inte har fönster bryr sig inte?
Är ju ingen direkt prestandaskillnad av att fläkten är gjord av genomskinlig plast istället för vanlig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Varför ska dom förbenade nötterna tvunget använda sig utav LED-fläktar?

Håller med; jag ogillar också datorprylar som ser ut som julgranar.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
Kan man undra!!! När man går ner i nanometer på processorn borde det bli svalare och dra mindre ström, värkar vara en skröna. Ska man ha bättre och bättre prestana så ökar ström och värmen tydligen. därför dessa stora kyllare.

En liten jämförelse: ta inte detta på för stort allvar. min E8400 i load 4.1 ghz 45 grader. En i7 core i 4 ghz nära 100 grader har jag sett.

Saken är ju att man varje gång man går ner i tillverkningsteknik kompenserar för minskad strömåtgång, med ökade frekvenser eller annat, för att få högre prestanda. En quad drar ju givet mer än en dual-core, men man försöker hålla hålla samma strömåtgång inom modellerna, men vissa processrorer drar mer än andra. Därför - stora kylare...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Musikälskare

Ser ju inte ut att de håller ihop ens :s

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Bra att de ställer ut måndags-exemplar på en mässa
Annars skulle en passiv kylare för mitt 4850 inte vara fel då orginalfläkten är den del som låter mest i mitt chassi, frågan är om alla produkters flänsar är böjda eller om det var ett klantarsel som tappade produktlådan på väg till montern

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk
Medlem

Andra Scythe produkter har bra byggkvalité så det där är förmodligen prototyper.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

De där kylflänsarna har nog varit på ett antal utställningar/mässor innan de hamnade på CeBit. Jag har själv varit med och ställa ut där i Hannover när jag jobbade för Ericsson. Många grejer som stod framme hade varit både här och där innan och bar spår från detta. Dessutom, med prototyper har man nog bara några enstaka exemplar och just Scythes kylare är lite mjuka in konstruktionen (tunn aluminium är inte direkt det styvaste på denna planet). Sedan finns ju alltid risken att någon hade smuttat för mycket på den tyska ölen under tiden montern byggdes (det var en hel del festande på kvällarna när jag var där - företags-sponsrat = fri dricka)...

Visa signatur

Born to mod..
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se test på den här i stället:

http://www.nordichardware.se/nyhet,15332.html

Verkar vara en sjukt fet kylare ^^

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG