Permalänk

Byta bort min Acer

Hej

Har nu en acer aspire 5520g som förhoppningsvis ska säljas imorgon för 4000kr då jag inte riktigt kommer överens med märket acer över huvudet taget.

Jag är nöjd med prestandan på acern men undrar nu vad jag ska satsa på då jag kommer handla en ny imorgon, max 4500kr?
Det behöver inte vara 4GB ram som min acer men uppgraderingsbart till 4GB.
Jag är ganska sopig på datorer men har kollat på Lenovo N500 på mediamarkt för 4190kr, har den liknande prestanda som min acer om man kvittar internminnet?http://viewer.zmags.com/publication/5e8fd229#/5e8fd229/8

Tacksam för svar, mvh

Permalänk

Din mamma borde ha berättat för dig, att Acer skall du absolut inte satsa på.

Slanta du upp 190 kronor tillsammans med de 4000 du får in på försäljningen av Acern och handla Lenovon och kalla det för ditt livs affär.

Permalänk

Ok de e så allvarligt alltså...fler som tycker så???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pseudonym
Ok de e så allvarligt alltså...fler som tycker så???

Absolut. Acer e skit, har haft mkt strul med dom.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk

Men är prestandan på tex grafikkort, processor osv lika bra eller bättre på lenovon? Är ju nöjd med själva prestandan på acern...resten e skit. Sen är supporten viktig hur den funkar?

Permalänk
Medlem

Min Acer är super. Bästa bärbara jag ägt såhär långt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

vänta tills du får problem...räkna inte med support. Och service i tyskland kan ta månader om du har otur. Men ja hoppas du slipper problem med din acer...ja kan ju fått ett måndagsexemplar. Mitt förtroendet är iaf förstört sen kontakt med acer supporten.

Permalänk
Medlem

Som jag ser det är det väldigt svårt att få support från någon överhuvudtaget om man inte köpt någon form av försäkring till..

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marukusu
Som jag ser det är det väldigt svårt att få support från någon överhuvudtaget om man inte köpt någon form av försäkring till..

Tycker jag verkligen inte.

Min hp lämnade ja in och fick tillbaka den ca 2 veckor efter, bara visa kvittot och sen var det inge mer med det. @ webhallen.

Likadant med min PS2a som ja lämnade in till elgiganten efter att garantin gått ut, de tog titt på kvittot och skickade iväg den, fick tillbaka den som ny.

Acer kan ja säkert hålla med om då ja har hört mkt skit ooch farsan råkar ha en :s

Permalänk
Avstängd

Lenovo är väl fina grejer. Lånade en från skolan i 3 månader, gjorde mej nöjd.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Har köpt min första Acer och är mkt nöjd hittils, men tyvärr har touchplattan till vänster delvis gått sönder. Inget jag tänker va utan datorn i månader för...

Kom tidigare från Dell, som fick mig att tappa förtroendet fullständigt för dem med sina XPS420 och 630 modeller. Fungerade inte alls...
Men service-minded var de tilll 100% och de försökte i alla fall. Vet inte ens om jag vågar ringa Acer

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rquired
Har köpt min första Acer och är mkt nöjd hittils, men tyvärr har touchplattan till vänster delvis gått sönder. Inget jag tänker va utan datorn i månader för...

mkt nöjd med en halvtrasig touchpad ?

Permalänk

Min touchplatta är på tok för känslig så ja måste stänga av den för att skriva, supporten visste tydligen om detta och sa med en gång att den måste stängas av...det kallar jag kvalitet. Sälja grejer som acer själva vet inte kan användas.

Permalänk

jag måste vara masochist för jag har varit inne å snurrat i acers support ett par vändor med den gamla acern "7530g" som nu har förpassats till dom sälla jaktmarkerna pga 2 årig son som tyckte det var spännande att använda lappisen som discoplatta å stå å shaka lös på till häftig barnmusik.. nåja den biten kan ju knappast skyllas på acer´s support men att inte lyckas få fram fungerande drivrutiner till sp1 under hela den övriga perioden sög ju rätt hårt samt att mitt exemplar led av värmeslag när man försökte spela spel på den.. masochist som man e så har jag nu beställt och hämtar ut en 5930g imorgon från posten och jag hoppas att den kommer att leva upp till ryktet som jag läst om här på forumet för det här är annars acer´s sista chans med mig..

Permalänk

Supporten svar på den känsliga plattan annars var en uppdatering av plattans drivrutiner vilket gav ingenting utom ännu mer tid på garantin.

Permalänk

Är det bara Lenovon som gäller för mig som ska byta imon???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pseudonym
Är det bara Lenovon som gäller för mig som ska byta imon???

Lenovon är säker bra om du bara sätter i 1 GB RAM till. Det kostar mindre än 200 kr och brukar vara väldigt enkelt.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Låter bra johan. Ska göra recovery nu sälja imon och köpa Lenovon.
Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
mkt nöjd med en halvtrasig touchpad ?

För att klargöra, inte själva touchpaden utan en sorts mediakontroll till vänster om skrivbordet. Klart jag inte är nöjd med den är kass, tvärt om är jag irriterad som f*n på det. Men efter ett års helvete med trasiga dell och deras support tänker jag inte ge mig in i samma sak med Acers, som har dåligt rykte till skillnad från Dells.

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk

Fick bytat från acer till lenovo n500...vilken skillnad på precis allt. Hade änna glömt hur en dator ska funka. Någon som vet om man kan få i mer ram utan att garantin försvinner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pseudonym
Fick bytat från acer till lenovo n500...vilken skillnad på precis allt. Hade änna glömt hur en dator ska funka. Någon som vet om man kan få i mer ram utan att garantin försvinner?

En del datortillverkare går med på minnesuppgradering inom garantin, andra inte. Du kan ju ringa Lenovos support och fråga hur det är med dem.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Ska ja göra...Mediamarkt sa att garantin försvinner om jag inte lämnar in den hos dom och då kostar installationen 149kr förutom minnet som kostar 329kr.

Permalänk
Medlem

Har 3st acer och har fortfarande inte stött på några problem över huvudtaget.

Permalänk

Men det är väl så att jag kom aldrig överens med min acer därför bytade jag bort den. Vet inte om det var något fel på min acer men denna lenovon verkar passa mig perfekt tyst och smidig att använda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Lenovon är säker bra om du bara sätter i 1 GB RAM till. Det kostar mindre än 200 kr och brukar vara väldigt enkelt.

Mvh Johan

Min flickvän har oxå en Lenovo N500, och TYVÄRR så är båda minnesplatserna redan blockerade, med 1gb RAM i vardera, på hennes iallafall, kollade på det där igår.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pseudonym
Ska ja göra...Mediamarkt sa att garantin försvinner om jag inte lämnar in den hos dom och då kostar installationen 149kr förutom minnet som kostar 329kr.

Det är en helt onödig kostnad.
Om du beställer här: https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/1gb-so-dimm... så kostar minnet inkl. frakt 145:- eftersom att man får fri frakt om man är medlem på sweclockers.

Det är verkligen JÄTTE lätt att byta, och om det blir frågan om ett garantiärende så är det bara plocka ur minnet igen.
Du öppnar en lucka på baksidan av datorn, lossar på två spärrar så att själva minnesplatsen åker upp, sätter i minnet och trycker ner "hållaren" igen.

Tyvärr så kan man inte sätta i 1gb ram TILL i Lenovon, då båda minnesplatserna är upptagna, så då får du köpa en 2gb sticka istället https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/2048mb-sodi... som då skulle kosta 330:- inkl. frakt vilket ändå är billigare?

Permalänk
Medlem

Jag är inte säker på att båda minnesplatserna är upptagna på trådskaparens dator, eftersom den bara har 1 GB RAM. Det enklaste vore om han själv kollade med tex CPU-Z vad det sitter för moduler i datorn nu. Jag skulle gissa på att det är en modul på 1 GB. I så fall finns det en minnesplats ledig och då är det väldigt enkelt att sätta i 1 GB till.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Jag är inte säker på att båda minnesplatserna är upptagna på trådskaparens dator, eftersom den bara har 1 GB RAM. Det enklaste vore om han själv kollade med tex CPU-Z vad det sitter för moduler i datorn nu. Jag skulle gissa på att det är en modul på 1 GB. I så fall finns det en minnesplats ledig och då är det väldigt enkelt att sätta i 1 GB till.

Mvh Johan

Mitt fel, jag trodde det satt i 2gb i den från början, alltså att båda var upptagna.
Jag röstar ändå för att beställa ett 2gb minne från Inet för mindre än vad media markt tog för 1gb och öppna luckan själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Mitt fel, jag trodde det satt i 2gb i den från början, alltså att båda var upptagna.
Jag röstar ändå för att beställa ett 2gb minne från Inet för mindre än vad media markt tog för 1gb och öppna luckan själv.

Jovisst, men han bör ändå kolla med CPU-Z eftersom det kan var två st 512 MB-moduler som sitter i nu.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Kollade precis med CPU-Z och har bara 1gb och det fanns en ledig minnesplats. Blir till att handla in detta minnet http://www.netonnet.se/index.asp?sid=1004012 nästa gång ja åker förbi netonet, 2gb för 199kr. Måste väl funka bra eller?

Alltså det med 667MHz och 2gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pseudonym
Kollade precis med CPU-Z och har bara 1gb och det fanns en ledig minnesplats. Blir till att handla in detta minnet http://www.netonnet.se/index.asp?sid=1004012 nästa gång ja åker förbi netonet, 2gb för 199kr. Måste väl funka bra eller?

Alltså det med 667MHz och 2gb

Det låter bra! Skriv gärna hur det gick sen.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit