Skum fil vill öppnas varje gång jag startar

Permalänk

Skum fil vill öppnas varje gång jag startar

Denna rutan har börjat komma upp varje gång man startar acern. Vad är det för något och hur får jag bort den?

H:\DCIM\101MSDCF\DSC00783.JPG

Permalänk
Medlem

plocka ut minneskortet?
Du lär ha ett minneskort i datorn ifrån en kamera

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

han har säkert lagt den genvägen i autostart:p

ta ut kortet till att börja med

Permalänk

Försökte länka eller kopiera en bild på en ruta som alltid poppar upp när man startar datorn.
Men jag vet tydligen inte hur man gör...:P

Programmet i rutan som kommer upp heter:

C:\ Program files\Apoint2K\Apoint.exe

Vad är det för program och hur får jag rutan att sluta poppa upp varje gång jag startar datorn?

Permalänk
Medlem

Windows errors related to apoint.exe?

apoint.exe is a component of the drivers for your Alps Touchpad. This process should not be removed to ensure that your touchpad works properly.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Det är ett program för din touchpad som gör att delar av den kan användas för att scrolla i dokument/websidor.

Permalänk

Ok men varför ploppar windows säkerhetsvarning den upp varje gång jag startar vare sig jag trycker kör eller avbryt?