Vad får du för kommentarer om ditt jobb?

Permalänk
Medlem

Vad får du för kommentarer om ditt jobb?

hej.

Att fråga vad en person jobbar med eller har för intressen kan vara en ingång till ett samtal.
Men människor har ibland en förutfattad mening om vad arbetet innebär, och oavsett vad vi jobbar med så kommer frågor eller kommentarer vi har hört förr.

Vilken är den vanligaste kommentaren du får om ditt yrke?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Hedersmedlem

"Vad gör en sån?" när jag berättar att jag läser industriell ekonomi. "Vet faktiskt inte" brukar svaret bli.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

"Vad gör du där då?"

Jag jobbar som stuvare.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

går visserligen bara på gymnasiet, men "låter spännande" med betoning på spännande, då jag går el, helt sjukt vad man inte tycker att folk är roliga som försöker ordvitsa, man har lixom redan hört alla skämt, att folk inte fattar:P

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

"får jag din väska"

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akka
går visserligen bara på gymnasiet, men "låter spännande" med betoning på spännande, då jag går el, helt sjukt vad man inte tycker att folk är roliga som försöker ordvitsa, man har lixom redan hört alla skämt, att folk inte fattar:P