Kan inte välja åtgärd vid anslutning kamera USB se även bild

Permalänk
Medlem

Kan inte välja åtgärd vid anslutning kamera USB se även bild

Har provat med att ändra enhetsbeteckning, ta bort enheten ifrån enhetshanteraren och installera drivrutin ifrån medföljande skiva men det hjälper inte så vad göra för att kunna välja åtgärd när man ansluter kameran till USB?

Kör XP SP3

Permalänk
Medlem

Inget svar på varför alternativen är borta, men du behöver inte välja åtgärd för att komma åt bilderna. Gå till S: i utforskaren så kommer du åt dem.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Inget svar på varför alternativen är borta, men du behöver inte välja åtgärd för att komma åt bilderna. Gå till S: i utforskaren så kommer du åt dem.

Jo det vet jag så därför är det mer en irriterande sak men jag får väl leva med det antar jag och tack för att du iaf svarade.

Permalänk
Medlem

Mitt problem är löst!

Och för att hjälpa fler som säkerligen råkar ut för detta problem så berodde detta problem för mig pga att jag hade avinstallerat ett program och nej det var inte satt på autostart med det avinstallerade programmet men MS anser tydligen att en sån bugg är ok för i mitt Googlande så hittade jag sidor där detta problem finns beskrivet redan 2006.

Nåja! Här är länkar till ett program där du kan ta bort felaktiga programhänvisningar för dom olika filtyperna på dina media.

Autoplay Repair http://www-stud.uni-essen.de/~sddabacz/prog.php?id=apr ta bort felaktiga poster för filtyperna och ev även under fliken "Unused". Går även att ta backup på registret via programmet men var dom väljer att lägga denna fil vet jag inte och hur bra det funkar kan jag inte säga då mina problem löstes direkt efter att jag reparerat autoplay.

Men problemet löst efter lite kreativt Googlande och hoppas fler får nytta av detta tips!