Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ny version av Windows 7 på fildelningssajter

Permalänk
Melding Plague

Ny version av Windows 7 på fildelningssajter

Microsoft planerar att sluta tillhandahålla den första betaversionen av Windows 7 på tisdag. På fildelningssajter cirkulerar dock en betydligt färskare version av det nya operativsystemet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

att folk ens kör windows fortfarande förvånar mig

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk

Hmm.. är det bara jag som tror att om nån hade skrivit ett inlägg i forumet med exakt samma innehåll så hade man fått en varning?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
att folk ens kör windows fortfarande förvånar mig

Exakt hur tänker du nu?

Jag redigerar video, spelar,surfar,kör Garmin mapsource och en massa annat så som bokföring i Visma. Har fri tillgång på MS program via jobbets MSDN. Jag ser verkiligen fram emot Widows 7 för att slippa strulet med Vista.

Vad tycker Du akn3 att jag skall ha för operativ?

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Hmm.. är det bara jag som tror att om nån hade skrivit ett inlägg i forumet med exakt samma innehåll så hade man fått en varning?

När far super är det rätt

Permalänk
Medlem

Widows 7 = Änkor 7 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
att folk ens kör windows fortfarande förvånar mig

Hmm, får jag gissa på vad man ska köra istället? OSX?

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BumpaBumpa Berra
Exakt hur tänker du nu?

Jag redigerar video, spelar,surfar,kör Garmin mapsource och en massa annat så som bokföring i Visma. Har fri tillgång på MS program via jobbets MSDN. Jag ser verkiligen fram emot Widows 7 för att slippa strulet med Vista.

Vad tycker Du akn3 att jag skall ha för operativ?

Av hans signatur att döma tycker han nog MS-DOS.

On Topic:

Jag hoppas verkligen att windows 7 kommer kunna vara en värdig ersättare till mitt XP. Annars vetetusan vad som blir nästa OS.

Permalänk
Avstängd

Trodde inte man fick diskutera piratmaterial på sweclockers o.O

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Trodde inte man fick diskutera piratmaterial på sweclockers o.O

Är det mig du syftar på.
Antar det då jag inte finner annat i tråden.
Jag kör absolut INTE pirat.
Jag är full licens till samtliga program jag kör.
Även beta på Windows 7.

med ordet Jag i texten avses just jag i hem o jobb.

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BumpaBumpa Berra
Exakt hur tänker du nu?

Jag redigerar video, spelar,surfar,kör Garmin mapsource och en massa annat så som bokföring i Visma. Har fri tillgång på MS program via jobbets MSDN. Jag ser verkiligen fram emot Widows 7 för att slippa strulet med Vista.

Vad tycker Du akn3 att jag skall ha för operativ?

Nämen jag tänkte på all malware som finns. kul att få sitt bankkonto länsat liksom :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av unisol
Hmm, får jag gissa på vad man ska köra istället? OSX?

Jajämen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Av hans signatur att döma tycker han nog MS-DOS.

On Topic:

Jag hoppas verkligen att windows 7 kommer kunna vara en värdig ersättare till mitt XP. Annars vetetusan vad som blir nästa OS.

Det är en gammal perrra (ja tre "r") låt =). minns dock inte vilken. man har blivit med åren nu liksom :S

EDIT: http://mirror.perrra.nu/1996-2005/mircwar-msdos.mp3 haha riktigt bra!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BumpaBumpa Berra
Är det mig du syftar på.
Antar det då jag inte finner annat i tråden.

Själva nyheten kanske?
Jag tycker också det är lite märkligt att man diskuterar piratversioner av program på detta sätt. Det känns som det bryter mot den egna regeln "All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden." - och här har vi tom en skärmdump från piratversionen med sweclockers hemsida. Hmmmm....

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kirkunit
Själva nyheten kanske?
Jag tycker också det är lite märkligt att man diskuterar piratversioner av program på detta sätt. Det känns som det bryter mot den egna regeln "All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden." - och här har vi tom en skärmdump från piratversionen med sweclockers hemsida. Hmmmm....

dubbelmoral.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
att folk ens kör windows fortfarande förvånar mig

Ännu en Linux-förespråkare. Du kan inte ha mycket att komma med om du ska dra ur dig sånt där strunt. Om du hade googlat runt lite än att bara kolla på rubriken, så hade du snart insett att majoriteten av dom som testat betan är riktigt nöjda.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
att folk ens kör windows fortfarande förvånar mig

att folk fortfarande betalar för windows förvånar mig.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Ännu en Linux-förespråkare. Du kan inte ha mycket att komma med om du ska dra ur dig sånt där strunt. Om du hade googlat runt lite än att bara kolla på rubriken, så hade du snart insett att majoriteten av dom som testat betan är riktigt nöjda.

nä jag kör Mac OSX. Det är iofs UNIX certifierat
http://www.apple.com/macosx/features/300.html#unix

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kirkunit
Själva nyheten kanske?
Jag tycker också det är lite märkligt att man diskuterar piratversioner av program på detta sätt. Det känns som det bryter mot den egna regeln "All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden." - och här har vi tom en skärmdump från piratversionen med sweclockers hemsida. Hmmmm....

Tycker mer att det ser ut som en skärmdump med Internet Explorer 8 RC1

Visa signatur

[Antec P182] [Asus P5E] [E6750@3,7GHz] [Corsair 2048MB XMS2-6400@920MHz] [8800GT] [TR Ultra 120 eXtreme + HR-03 GT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jarr3
Tycker mer att det ser ut som en skärmdump med Internet Explorer 8 RC1

Min första association var helt klart att Sweclockers hade tankat den illegala varianten av Vista och tagit en screenshot med tanke på att man nämner IE8 i nyheten. Det finns helt klart utrymme för missuppfattning.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kirkunit

Jag tycker också det är lite märkligt att man diskuterar piratversioner av program på detta sätt. Det känns som det bryter mot den egna regeln "All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden." - och här har vi tom en skärmdump från piratversionen med sweclockers hemsida. Hmmmm....

ja, hur kan sweclock göra någonting sånt. köra internet explorer i en olaglig distribution av windows. För det råder ju inget tvivel om att den där webbläsarn körs i ett windows utan ricktig CD nyckel

Permalänk
Medlem

Många utvecklare har tillgång till denna version, så det behöver inte vara screenshot på en olagligt nerladdad kopia.

Plus att Microsoft själva håller en mkt låg profil vad gäller olagligt distibuerade Windows 7 byggen eftersom det inte har någon större betydelse för dom, de vill bara inte att för många ska köra ofullständigt testade byggen eftersom allvarliga buggar kan ge negativ publicitet. Men visst är det mot deras regler att ladda från t ex torrentsite.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Många utvecklare har tillgång till denna version, så det behöver inte vara screenshot på en olagligt nerladdad kopia.

Plus att Microsoft själva håller en mkt låg profil vad gäller olagligt distibuerade Windows 7 byggen eftersom det inte har någon större betydelse för dom, de vill bara inte att för många ska köra ofullständigt testade byggen eftersom allvarliga buggar kan ge negativ publicitet. Men visst är det mot deras regler att ladda från t ex torrentsite.

Eller så kan det helt enkelt vara en screen från publika Build 7000. Hint: Jullogotyp, daterad 200901.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
kul att få sitt bankkonto länsat liksom :S

Risken finns så gott med alla operativsystem.

Ett mail och en svensson som inte har en aning...och vips så är bankkontot tomt.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Finns det en chans att hoppa på någon skribent eller moderator, så tar såklart majoriteten av medlemmarna den. Detta att döma utav medelåldern, samt mognaden på dom flesta medlemmarna.

Ursäkta för offtopic, back on track: Skall bli väldigt roligt när en RC släpps, har redan provat betan och den känns som en stabil och värdig ersättare till XPx86 och XPx64, och för att inte glömma - Vista.

Permalänk

Om inte 7an blir någon värdig ersäöttare till Xp så blir det att snurra vidare på Xp alt hoppa till unix. Vista är en flopp

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Om inte 7an blir någon värdig ersäöttare till Xp så blir det att snurra vidare på Xp alt hoppa till unix. Vista är en flopp

Varför är Vista en flopp?

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiip
Varför är Vista en flopp?

Därför att det buggar för oss musikskapare! Samt tar mer RAM än nödvändigt:)

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
Det är en gammal perrra (ja tre "r") låt =). minns dock inte vilken. man har blivit med åren nu liksom :S

EDIT: http://mirror.perrra.nu/1996-2005/mircwar-msdos.mp3 haha riktigt bra!

haha vilken skön låt ^^

Windows 7 Beta är gratis och riktigt trevligt fast när testperioden går ut byter jag till Linux

Permalänk
Medlem

Ingen som tror att windows släppte den här också, för att skapa lite hype?

Visa signatur

[quote]Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag är själv inte speciellt förtjust i Unix, tycker att det är ett jävla hippieoperativ.
Det är framförallt dess CLI som jag retar mig på.
[/quote]

Permalänk
Inaktiv

Ryktet går ju att 7 ska släppas till vintern i år, medans officiella uttalanden säger i början av 2010.

I vilket fall som helt är det en lång tids väntan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiip
Varför är Vista en flopp?

Hmm, Microsoft har ju själva sagt att Vista inte riktigt vart den succe dom hoppades på. Man får väl tolka den hur man vill, men hurvida det är en flopp eller inte vet ju bara Microsoft då dom sitter på dom exakta försäljningssiffrorna. Dom kanske vill understryka det lite?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X