Permalänk

Höga grader?? 90 gader på GPU tex

Är detta höga värden?
Datorn kan vara otroligt trög ibland.

-----------------------------------------------------

Mainboard Vendor Acer
Mainboard Model Fuquene (0x2D9 - 0x81E825)

Hardware monitor
-----------------------------------------------------

ACPI hardware monitor

Temperature sensor 0 78°C (172°F) [0xDB8] (THRM)

Dump hardware monitor

Hardware monitor
-----------------------------------------------------

AMD Turion 64 X2 Mobile TL-58 hardware monitor

Temperature sensor 0 71°C (158°F) [0x1DE] (Core #0)
Temperature sensor 1 74°C (165°F) [0x1ED] (Core #1)

Dump hardware monitor

Hardware monitor
-----------------------------------------------------

GeForce 8400M G hardware monitor

Temperature sensor 0 89°C (192°F) [0x59] (GPU Core)

Dump hardware monitor

Hardware monitor
-----------------------------------------------------

Hitachi HTS542516K9SA00 hardware monitor

Temperature sensor 0 51°C (123°F) [0x33] (HDD)

Dump hardware monitor

Permalänk
Medlem

Det e rätt höga temps

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Vad har du för chassi?

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoobZone
Vad har du för chassi?

Han har en bärbar dator.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

De är en bärbar Acer aspire 5520g som jag inte använder på tex kudde o dylikt. Ringde Inet support då acer support ej kunde säga om de var höga grader eller inte där han sa att den absolut ska på service.

Jag hade ju mina funderingar första veckan jag hade datorn på att lämna tillbaks till Inet och få en annan. Men supporten sa att det inte skulle vara några problem att ordna datorn med omintallation,sen var det uppdatering av diverse drivrutiner och ändingar i program eller installationer allt var det nu var.
Inget hjälpte och skulle fan aldrig lyssnat på supporten.

Permalänk

Läste Sammlingstråden där det stod mycket om varma laptops. Där var flera som trodda att laptopen kunde ta direkt skada av för hög värme.

Min har ju troligtvis garanterat gått varm i 6 mån nu utan att supporten tyckt att man ska ta in på service.
Har livslängden på min dator blivit mycket kortare då den legat på temps på mellan ca 75-90C i ett halvår?

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem på min ACER Aspire 5112, dock blev den så varm så att datorn slog av sig själv ... Felet jag hade på min var att det hade fastnat damm i utblåset på sidan av fläkten. Och det räcker inte att typ öppna och blåsa lite med munnen, utan jag tog tryckluft och blåste "genom fläkten" så att säga, och det kom nån liten dammlurk som jag inte sett förut.

Så det är ett hett tips ;). Min hårddisk kraschade under tiden den gick varm (var väl en längre period också) , sen är mitt batteri helt kass numera, det håller i ca 15 minuter, tror att dessa två faktorer beror på att den gick varm ...

Visa signatur

Har ingen dator som ens är värd att nämnas här ...

Permalänk
Medlem

hoppas dom gör mer än dom gjorde med min acer för många år sen(2004)

Skickade in den för värme problem 3 gånger, varje gång stog det på reparationsloggen:

Reinstallation av system
Ränsat fläkt och flänsar

Efter tre gånger krävde jag pengarna tillbaka

Stå på dig om det är problem efter reparationen!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk

Ska testa med att blåsa ren den men eftersom den nog varit varm sen inköp så tror jag inte att problemet försvinner helt.

Batterit håller väl bättre om man inte har i den hela tiden när datorn står på hemma?

Tänker inte ge mig om den inte är bättre när jag får tillbaks den.
Hur långt tid är normalt för service hos acer tyskland eller vart dom skickar den?
Supporten sa att jag får räkna med ca 1-2 veckor men det tror inte jag ett dugg på.