Xigmatek lanserar skruvad kylare för Core i7

Permalänk
Melding Plague

Xigmatek lanserar skruvad kylare för Core i7

En processorkylare med det passande namnet Thors Hammer har hittat ut från Xigmateks utvecklingsavdelning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser ut att vara vass och de kunde ju lagt ner lite mer tiden på att få 'bottenplattan' rören mer jämnare.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Ser ut att vara vass och de kunde ju lagt ner lite mer tiden på att få 'bottenplattan' rören mer jämnare.

En manlig kylare kan inte monteras utan blödande fingrar...

Permalänk

"Xigmatek lanserar skruvad kylare för Core i7"
Jag tyckte det var en kylare för AM2+.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Ser sjuk ut, hjälper det verkligen att ha rören i direkt kontakt med processorn?

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirLagsalot
Ser sjuk ut, hjälper det verkligen att ha rören i direkt kontakt med processorn?

Ja det hjälper, till vilken grad skiljer mellan olika kylare men jag har sett så mycket som 7-8 C.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wolfkin
Ja det hjälper, till vilken grad skiljer mellan olika kylare men jag har sett så mycket som 7-8 C.

Nja. Det verkar helt klart som att det är effektivt men ingen med DHT har fortfarande bättre prestanda än de bästa luftkylarna utan. Ser man däremot till vikten presterar de väldigt bra. (Om man tar t.ex. TRUE/Xigmatek HDT-S1283 så är viktförhållandena 790+fläkt/600.)

http://www.silentpcreview.com/article818-page5.html

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, hoppas den presterar bra också. Tidigare Xigmatek kylare har ju varit bra. Kan inte förstå att det inte kommit någon produkt som presterar bättre än TRUE för det priset än.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marteN_larsson
Nja. Det verkar helt klart som att det är effektivt men ingen med DHT har fortfarande bättre prestanda än de bästa luftkylarna utan. Ser man däremot till vikten presterar de väldigt bra. (Om man tar t.ex. TRUE/Xigmatek HDT-S1283 så är viktförhållandena 790+fläkt/600.)

http://www.silentpcreview.com/article818-page5.html

Sant men nu menade jag inte i jämförelse med andra kylare utan i jämförelse med samma kylare varav den ena med heatpipes i direkt kontakt och den andra utan.
TRUE verkar fortfarande vara den bästa luftkylaren om man jämför kylare med samma fläkt. Ska bli intressant att se hur denna placerar sig.

Permalänk
Medlem

Ser nice ut

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wolfkin
Ja det hjälper, till vilken grad skiljer mellan olika kylare men jag har sett så mycket som 7-8 C.

Zerotherm NV120 Nirvana har inte heatpipesen direkt mot processorn. Ändå är den nästan bäst. Fast som du säger det beror väl på kylaren.

Permalänk
Medlem

Absolut en vacker skapelse!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wolfkin
Sant men nu menade jag inte i jämförelse med andra kylare utan i jämförelse med samma kylare varav den ena med heatpipes i direkt kontakt och den andra utan.
TRUE verkar fortfarande vara den bästa luftkylaren om man jämför kylare med samma fläkt. Ska bli intressant att se hur denna placerar sig.

Av det jag skrev tyckte jag det var ganska uppenbart att det var mer effektivt men att det samtidigt finns kylare som är bättre trots brist på denna "teknik". Hade man gjort om TRUE med DHT hade den säkert varit ännu bättre.

Tycker den ser väldigt intressant ut. Nu när Danamics LM-10 eller vad den heter var en stor besvikelse sätter jag mitt hopp till denna att den ska ha en chans att ta över tronen!

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

500 var lite mycket med tanke på att fläkt saknas, i såfall måste den prestera lika bra som de bästa kylarna.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.