Quake Live-intresset på SweClockers

Permalänk

det tog typ 5 sec för mig

Permalänk

Invites slut tyvärr, säger dock till när nya kommer upp så fixar vi in alla!

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk

hehe, man blev ganska totalägd när man råkade gå in på en professionell server med instagib

Riktigt roligt spel i övrigt. Har glömt bort hur svettig man blir efter bara ett par minuters spelande, Extremt högt tempo.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

om någon har en invite över skulle det vara väldigt nice

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

Har fått en invite nu från beta@quakelive.idsoftware.com och har reggat mig, men jag kommer till en sida där det står Account Registration - Step 2 of 3 och att en "activation key" ska skickas på mail. Har väntat nu i ett dygn. Tar det sån tid att få det mailet ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Worexon
Har fått en invite nu från beta@quakelive.idsoftware.com och har reggat mig, men jag kommer till en sida där det står Account Registration - Step 2 of 3 och att en "activation key" ska skickas på mail. Har väntat nu i ett dygn. Tar det sån tid att få det mailet ?

Jag har redan väntat mer än ett dygn också,det verkar inte funka riktigt bra:(((

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Hade fått en inbjudan i morses, alla mina mail kom efter någon sekund så det gick rätt fort att skapa konto mm.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Avstängd

Nu har jag löst det tror jag,det verkar som det inte funkar med antingen firefox eller telias egna mailspamserver,för när dom ska skicka en notification så kommer det aldrig nåt mail.Jag testade att köra med internet explorer istället och använde min hotmail,då funkar allt bra så nu ska jag spela litegrann.)))))
ÄNTLIGEN._))
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

joina #quakelive.se på quakenet så kan ja ge några invites... finns säkert mer folk där som har invites över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Nu har jag löst det tror jag,det verkar som det inte funkar med antingen firefox eller telias egna mailspamserver,för när dom ska skicka en notification så kommer det aldrig nåt mail.Jag testade att köra med internet explorer istället och använde min hotmail,då funkar allt bra så nu ska jag spela litegrann.)))))
ÄNTLIGEN._))
MvH albanen..

Hur gjorde du då ? Gjorde en ny användare ?

Edit: Testade göra en ny användare då stod det "Cd key already in use" ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Worexon
Hur gjorde du då ? Gjorde en ny användare ?

Edit: Testade göra en ny användare då stod det "Cd key already in use" ?

Du skall använda din invite till att göra en användare,så länge du inte får svar så testa att göra kontot i internet explorer och kör med en emailaddress som är valid,helst inte outlook express det gick inte för mig,jag körde med min hotmailaddress istället och det funkade:))
Poängen är att du måste göra en användare för ditt konto och en användare hos quake live sidan annars kan du nog inte köra alls..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

hmm verkar som dom tog bort alla invites nu... kan skriva här igen när det kommer en ny batch.

Permalänk

Man gör en användare för att kunna komma in på betan, men de vill även testa den riktiga singupen som kommer användas när det släpps så därför gör man detta två gånger.

De varnar också för att deras mail hamnar ofta i spam-foldern så kolla även i den om ni inte gjort det.

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem

Någon som löst felet då muspekaren fastnar i det övre vänstra hörnet? Sjukt irriterande. Kör W7 + IE8 (gick inte ens att installera i FF3..) Såg ingen lösning på forumet heller

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Har en kanske lite konstig fråga: skulle det fungera att installera det på ett usb minne? hade tänkt mig att spendera lite tid i skolan att spela när det inte finns något annat att göra, men blir avstängd illa kvickt om man laddar hem något xD

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna en invite om någon har en över

joavels at hotmail . com

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Någon som löst felet då muspekaren fastnar i det övre vänstra hörnet? Sjukt irriterande. Kör W7 + IE8 (gick inte ens att installera i FF3..) Såg ingen lösning på forumet heller

Har exakt samma problem. Brukar starta om Fx och och inte meka i menyerna för mycket

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

har 9 invites, först till kvarn :), bara pma

EDIT: skicka med mailadressen

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

har oxå invites, joina #quakelive.se på quakenet om ni vill ha.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall man kan ändra cg_fov ? Alltid spelat med cg_fov 120, går fan inte o spela annars.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Någon som vet ifall man kan ändra cg_fov ? Alltid spelat med cg_fov 120, går fan inte o spela annars.

Ja det går alldeles utmärkt. Konsolen öppnar du med ctrl + alt + §.

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Någon som vet ifall man kan ändra cg_fov ? Alltid spelat med cg_fov 120, går fan inte o spela annars.

cfg finns med, ligger dold bara, C:\Documents and Settings\(username)\Application Data\id Software\quakelive\baseq3

byt ut documents and settings mot user om du har vista typ
EDIT; har 4 invites kvar

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millionaire
Ja det går alldeles utmärkt. Konsolen öppnar du med ctrl + alt + §.

Ojda det gick man tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN

EDIT; har 4 invites kvar

Jag tar väldigt gärna en:

robbao (at) gmail.com

Permalänk
Medlem

nån som har invite kan skicka till phanta87 (at) gmail.com

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

nu är mina slut iaf

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

http://beta.quakelive.com/ we will be back soon???

har stått så hela dagen nu......
nån mer som har samma??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_x3m
http://beta.quakelive.com/ we will be back soon???

har stått så hela dagen nu......
nån mer som har samma??

Samma här

EDIT : Uppe, med ny version!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Sidan är tillbaka nu, dom åtgärdade några serverproblem tydligen.

Visa signatur

Stationär: E4500, HD4830, BenQ G2200W XP SP3
Bärbar: Acer Travelmate 5730 Ubuntu 9.04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snelvovve
Sidan är tillbaka nu, dom åtgärdade några serverproblem tydligen.

Jag hoppas den rättade till mina laggproblem, men det kan ju vara mitt fel också att köra trådlöst

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu