Permalänk
Avstängd

Phenom II test

Phenom II test finns ute nu. Håll till godo

http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=3492

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Avstängd

Den pressar Core2 ganska rejält, nu vill jag ha priskrig

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Jag har fått för mig att Anand var lite av en intel fanboi, men den recensionen var verkligen härlig att se (för mig, som är en AMD fanboi ).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Avstängd

anandtech är bäst

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Ryktas om prissänkningar från Intel. Då blir det svårt för AMD, speciellt då den nya AM2+940 kostar mer än Q9550 just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punkarn89
Ryktas om prissänkningar från Intel. Då blir det svårt för AMD, speciellt då den nya AM2+940 kostar mer än Q9550 just nu.

Ska de sänka priset på processorerna så pass mycket att hela Intelplattformen totalt sett blir billigare än AMD:s eller? Tror det när jag ser det.

Permalänk

Ja vi får väl se i slutet av Januari. Har inte bestämt mig ännu vilken väg jag ska gå, Intel eller AMD. CPU ska inhandlas i början av februari, då kommer även PII X3 Heka (AM3). Får väl se hur den blir o ifall det blir prissänkningar på C2Q.

Permalänk
Inaktiv

Skrev tidigare att jag bestämt mig för phenom II, men fan också att intels i7'a ligger på nästan samma pris just nu :(((

Jag vill så gärna se AMD komma igen nu.
Ingen vill ju ha bara 1 aktör

Permalänk
Medlem

Lägg till moderkortkostnad och minneskostnad

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaegrim
Skrev tidigare att jag bestämt mig för phenom II, men fan också att intels i7'a ligger på nästan samma pris just nu :(((

Jag vill så gärna se AMD komma igen nu.
Ingen vill ju ha bara 1 aktör

Runt 8000kr för en Intel-plattform med i7
Runt 5000kr för en AMD-plattform med PhII

Så det skiljer fortfarande en hel del

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Som en del tidigare har skrivit på forumet är en ny vara oftast dyr vid introduktionen på marknaden för tilltänka köpare (där vissa personer/företag köper en ny vara oavsett om den är dyr eller inte)... men kan man vänta en tid, några månader eller så, blir t.ex. Phenom X4 940 BE rätt mycket billigare än vad den kostar idag. Med reservation för om den svenska kronan tokrasar i värde under de kommande månaderna... vi är inte ur de ekonomiskt dåliga tiderna ännu och det kan bli värre än idag säger bl.a. en del ekonomer runt om i världen, under rådande året.

/Saint25