Sänkt pris 2 dagar efter beställning

Permalänk
Medlem

allt i din varukorg blir fraktfritt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett moderkort från netonnet för ett bra tag sen. (ja, de var billigast)
Jag beställde osv, men innan de hade skickat sänkte de priset med 100-150kr, mailade och frågade vilket pris jag skulle få betala, och de sa det nya priset.
Betalade med postförskott så jag vet inte om det var det som gjorde det.
Men jag tycker det känns som en självklarhet att man får betala det nya priset. Däremot kan man ju fundera om det isåfall är rätt att få betala det nya priset om priset höjs

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZoDeR
Men jag tycker det känns som en självklarhet att man får betala det nya priset. Däremot kan man ju fundera om det isåfall är rätt att få betala det nya priset om priset höjs

Självklart är det verkligen inte, har man accepterat de villkor som gällde när man gjorde beställningen bör man stå för det. Visst skulle man kunna införa något annat system, till exempel att man alltid betalar det pris som gäller en vecka senare, men då bör det tydligt specificeras och gälla även prishöjningar. Andra system gynnar enbart (vissa) konsumenter (på kort sikt) och bör rimligen leda till att priserna blir en smula högre än de skulle ha varit annars.

Permalänk
Medlem

Men en del företag vill ha kvar sina kunder. Man kan alltid försöka.
Man kan skriva egna villkor. (A)

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tullis
Men en del företag vill ha kvar sina kunder. Man kan alltid försöka.
Man kan skriva egna villkor. (A)

Att gå med på att sänka priset på en redan gjord affär kan givetvis vara ett sätt att hålla sig väl med kunden, men det skall endast ses som vänlighet från säljarens håll och inte något han är skyldiga att göra.

Permalänk
Medlem

Hade nyss ett liknande fall själv. Beställde massa datorkomponenter från dustinhome. Dom hade dock inte moderkortet på lager och samtidigt som dom fick in nya moderkort så tänkte dom priset med 205kr. Efter jag hade läst denna tråden mailade jag dustin och hörde hur det låg till. Utan några som helst problem eller frågor så satte dom in 205kr på mitt konto. Mycket bra kundservice hos dustin som vanligt.

Permalänk
Medlem

Kan bara påpeka att man ALLTID har 14 dagars ångerrätt(öppetköp) då du beställer via nätet, det sk distans avtalet ger dig den rättigheten.
Detta gäller alla köp via näthandeln som privatperson.

Vid köp i butik så bestämmer varje enskilda butik om de vill ha Öppetköp eller endast bytesrätt och hur länge det ska gälla. De kan också vilja att ej erbjuda sina kunder något som helst bytesrätt eller öppetköp.

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk

Nog tycker jag att ni gnäller lite i onödan på trådskaparen över huruvida 95 kronor är nått att bråka om.

Nu vet inte jag hur gammal han är, men han ger intryck av att vara ung. 95 kronor är ju då en tiondel av hans studiebidrag. Det är som att jag skulle bråka om 3-4000 kronor om man ska hårddra det. Helt ok enligt mig.