Permalänk
Medlem

hjälp med excel

hallådär! har ett litet problem jag inte lyckas lösa då jag inte förstår mig på formeln riktigt.
här har ni mitt problem:
ID ska bli kundnr sammanfogat med löpnr.
ID KUNDNR LÖPNR
980361 98036 1
x X X
x
x
x
vet hur formeln fungerar med endast 1 rad, men listan är 600 rader lång, och vill inte sitta och ändra
=SAMMANFOGA(H3;I3)
=SAMMANFOGA(H4;I4)
=SAMMANFOGA(H5;I5)
=SAMMANFOGA(H6;I6)
osv

Permalänk
Medlem

Låt säga att den översta raden fungerar då markerad du cellen som innehåller formeln, sedan för du musen över den svarta fyrkanten längst ner till höger på cellen så att muspekaren blir ett svart kors (utan pilar) sedan är det bara att klicka på vänster musknapp och kopiera ner till rad 600.

Alt kan du markera cellen kopiera den och sedan markera området ner till A600 och högerklicka välj klistra in special -> formler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loranga
Låt säga att den översta raden fungerar då markerad du cellen som innehåller formeln, sedan för du musen över den svarta fyrkanten längst ner till höger på cellen så att muspekaren blir ett svart kors (utan pilar) sedan är det bara att klicka på vänster musknapp och kopiera ner till rad 600.

Alt kan du markera cellen kopiera den och sedan markera området ner till A600 och högerklicka välj klistra in special -> formler

tack så jättemycket! fungerade alldeles utmärkt. det var så lätt att det blev svårt!:P