"Windowsdatorer mer prisvärda än Mac"

Permalänk
Melding Plague

"Windowsdatorer mer prisvärda än Mac"

Apple lanserade nyligen uppdaterade Mac-datorer. Microsoft svarar med en kampanj som påstår att den traditionella PC:n är mer prisvärd.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men de som köper mac verkar ju inte bry sig så mycket om priserna.

Permalänk
Medlem

Precis som abbe_93 sa, är man nog inte ute efter att det skall vara prisvärt när man köper en mac.

Permalänk
Medlem

Konstigt...

Permalänk

För de flesta här på swec så är det nog rätt uppenbart.
Men för gemeneman kanske det inte är så självklart?

Permalänk
Medlem

Crappleprodukter har väl aldrig varit särskilt prisvärda.

Permalänk

De som köper Mac köper väl en design.

Permalänk
Medlem

Ingen större överraskning. Apple = gay-design till överpris.

Permalänk
Medlem

På en mac betalar man väl mest för designen och operativsystemet. I övrigt är det ju typ samma sak.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saliciouscrumbs
De som köper Mac köper väl en design.

Windows datorer kan ju också ha snygg design.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Ingen större överraskning. Apple = gay-design till överpris.

Jo, det är ju tonårs/gay-varning på det mesta som Apple prånglar ut.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Crappleprodukter har väl aldrig varit särskilt prisvärda.

Tänk så lite du vet.

Läs på -> Skriv inlägg = Rätt teknik
Skriv inlägg = Fel teknik

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Fast köper man Mac får man stabilitet som man inte kan få i en PC med Windows. Inte ens med Linux. Och det eftersom Apple har så strikta krav på vilken hårdvara som får användas, de kan garantera att all hårdvara ska fungera ihop.
Jag är dock ingen Apple-användare what so ever.

Permalänk
Medlem

vilken nyhet, men snygga prylar gör dom!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Det mervärde man får med en Mac är att den är testad och godkänd med den hårdvara som ingår - dvs den funkar som den är men kan inte uppgraderas hur som helst. En PC däremot är möjlig att uppgradera och bygga om efter eget behag och drivrutiner finns att ladda ned till all ny hårdvara. Tillförlitligheten beror på användarens kunnande.
Personligen känner jag inte behov av att slösa pengar på en Mac för jag kan oftast lösa de problem som uppkommer på PC och då kan jag spendera de extra pengarna på bättre hårdvara (grafikkort etc), så för mig är PCn mer prisvärd. För en mindre kunnig användare kan jag möjligen se en poäng i att köpa en Mac - den behöver de inte lämna in på service lika ofta...
Operativsystemet OS X gillar jag - men det kan ju också köras på en PC!

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem

gud va löjligt? man får väll köpa en mac om man vill...hur många här känner inte någon som har en apple-produkt? sluta upp med fjortis snacket....

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

konstig kampanj, har Microsoft börjat tillverka PC nu?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Windows datorer kan ju också ha snygg design.

ja fast inte för lägre pris, och absolut inte då även med snygg design från ett CNC-fräst aluminiumblock.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Varför är det sånt förbannat tjat om priser när det gäller just Apple? När det gäller allting annat, bilar, kläder, spelkonsoller, telefoner, gräsklippare, whatever så inser dom flesta att många är villiga att betala lite extra för en bättre produkt. Den där HPn dom jämför med t.ex. har ju knappast lika bra chassi eller lika bra touchpad, om man sen föredrar OS X och gillar Apples design är väl den extra tusenlappen inte så mycket att tjata om.

Alla Applehatare, hur ställer ni er till Sonys VAIO? Dom är ännu dyrare och erbjuder inte dom fördelar som Apple gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Jo, det är ju tonårs/gay-varning på det mesta som Apple prånglar ut.

Ja. Är man osäker på sin sexualitet är det nog ingen bra idé att köpa en produkt från Apple då de kan utlösa en latent homosexualitet.

Däremot vi som är säkra på vår sexualitet kan införhandla appleprodukter utan att känna någon större oro.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Appledatorer krånglar dem me!!

Permalänk
Medlem

Varför köpa en apple som fungerar, när man kan få en Windows dator som fungerar. (som på grädde på mosen är snabbare och billigare).

Visst, det kanske handlar om design, men vem fan bryr sig. HP/Dell/Fujitsu datorer ser ju inte "fula" ut. Svart är fint, vitt blir smutsigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Fast köper man Mac får man stabilitet som man inte kan få i en PC med Windows. Inte ens med Linux. Och det eftersom Apple har så strikta krav på vilken hårdvara som får användas, de kan garantera att all hårdvara ska fungera ihop.
Jag är dock ingen Apple-användare what so ever.

Detta är vad casuals tror, jag kan inte säga att jag är någon expert inom området datorer men sunt förnuft och logik har lett mig långt. Jag har inte haft något som liknat virus på 10 år och datorn har aldrig krånglat väsentligt. Macen på mitt föredetta jobb fick kernel panic lite då och då av anledningar man inte kunde ta reda på.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Varför köpa en apple som fungerar, när man kan få en Windows dator som fungerar. (som på grädde på mosen är snabbare och billigare).

Bland annat för att man vill ha OS X.

Citat:

Visst, det kanske handlar om design, men vem fan bryr sig. HP/Dell/Fujitsu datorer ser ju inte "fula" ut. Svart är fint, vitt blir smutsigt.

Många bryr sig om design. Du är medveten om att det finns svarta Mac också?

Permalänk
Medlem

Är väl ingen större nyhet om man tänker till lite, Mac har ju i stort sett jämt varit dryare så vitt jag kan minnas. Oavsett om man hatar Windows så måste man medge att detta är fina anledningar till att välja PC framför en mac.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

"The hardest thing about buying a mac is telling your parents youre gay" Är ju ett gammalt vackert talesätt.

Innebär detta att homosexualiteten bland världens ungdomar stiger kraftigt? För det säljs ju mac datorer som aldrig förr, och dom flesta till människor som inte ägt en mac tidigare (om man ska tro gay-mogulen Steve Jobs). Äntligen kanske vi får lite minre barn här i världen

Permalänk
Medlem

Haha, det var ju knappast en nyhet för någon läsare här
Apple kostar mer och uppenbarligen finns det en marknad för dessa datorer.

Ang. alla dessa "jag kan inte fatta varför man betalar för en mac när man kan få samma eller högre prestanda till en lägre kostnad"-inlägg: Försök inse att ni kanske inte kan förstå alla val och beslut människor gör.
Jag kan t.ex. inte förstå hur någon kan vara vänster men jag accepterar att jag inte kan förstå detta val och lägger min energi på andra saker.

För övrigt skulle det ur ett källkritiskt perspektiv vara något oväntat om MS publicerade information som gick ut på att system med deras produkt var dyrare än konkurrenternas?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Apple är en helhetslösning vad det gäller hårdvara, design, funktioner och allt. Dom är dyrare, men så riktar dom sig heller inte till små barn på forum som inte gillar Mac OS X. Det handlar bara om tyckte och smak. Jag tycker Mac är underbara, dock äger jag bara PC-datorer själv, just för att dom är billigare men ändå fyller mina behov. Hade jag haft råd hade jag kört på Mac. Allt handlar om målgrupp och behov. Om ni inte vill ha någon Appledator tillhör ni inte målgruppen och that's it, sluta tjata om det.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Så du kan spara några dollar och få samma siffror på specifikationerna? ojoj..

Tycker fan folk får sluta nu. Klagar ni på folk som kör runt i finare bilar med? En Mac idag är en exklusivare version av en PC helt enkelt med ett smidigare och mer utvecklingsdrivande operativsystem än misslyckade Vista.

Ska man bara stirra sig blind på processorfrekvenser och hårddiskutrymme fortfarande? Trodde 90-talet var förbi.. suck

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Detta är vad casuals tror, jag kan inte säga att jag är någon expert inom området datorer men sunt förnuft och logik har lett mig långt. Jag har inte haft något som liknat virus på 10 år och datorn har aldrig krånglat väsentligt. Macen på mitt föredetta jobb fick kernel panic lite då och då av anledningar man inte kunde ta reda på.

Och jag hittar virus på filer från andra personer hela tiden. En oplare har virus på sin burk var annan månad sopm alltid resulterar i ominstallation. Allt är i Windows-miljö. Just virus handlar mer om ifall man experimenterar med okända programvaror och laddar ner filer från underliga sidor.

Men over all, vad jag sett har de Macar jag varit i kontakt med varit stabilare än alla PC jag stött på. Men klart att jag har fått rädda någon Mac från virus och klart jag har suttit med PC/Windows som inte strulat för ägaren på 4 år utan någon skötsel alls. Men generellt så är Mac stabilare än någon PC kan bli.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Fast köper man Mac får man stabilitet som man inte kan få i en PC med Windows. Inte ens med Linux. Och det eftersom Apple har så strikta krav på vilken hårdvara som får användas, de kan garantera att all hårdvara ska fungera ihop.
Jag är dock ingen Apple-användare what so ever.

Med det blir det väldigt lite flexibelt vilken hårdvara man kan stoppa in.

Visa signatur