Problem med drivrutiner till 8800gts320mb till vista

Permalänk
Medlem

Problem med drivrutiner till 8800gts320mb till vista

Hej. Hoppas att jag kan få hjälp med mitt problem. Vid omstart efter installation av drivrutiner till mitt 8800gts så får jag bara svart ruta, kommer så långt som till skrivbordet hinner se det i 3 sekunder sen blir det svart och jag får meddelandet ingen signal. Vad kan vara fel ? Hade inga problem överhuvudtaget innan jag installerade om mitt OS, har testat att installera om 3 gånger. Hoppas att jag inte har bränt grafikkortet

Kör på windows vista 32bit sp1

Drivrutinerna jag testat:
http://www.nvidia.co.uk/object/winvista_x86_178.24_whql_uk.ht...

http://downloads.guru3d.com/GeForce-Forceware-178.24-WHQL-Vis...

har också testat att uppdatera via vista updatern men samma problem där.

Vet inte om mina specs behövs men här är dom iallafall.

Moderkort: Gigabyte ga-945p-s3
Grafikkort: 8800GTS 320
Processor: Intel pentium D 2.8

Vore konstigt om jag har bränt något, fungera som sagt utmärkt innan OS ominstallation, hade samma OS innan..

ingen som vet ? börjar bli desperat

Permalänk

Har fan exakt samma problem när jag försöker installera nya drivrutiner. Var så när jag installerade vista 64 bit. Kommer inte ihåg hur jag lyckades lösa det dock.. Men det borde ju itne vara ett allt för ovanligt problem?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk

jag hade detta problem med dessa drivare, prova med de nya beta funkade för mig

Permalänk
Medlem

Vad för skärm?, hur är den kopplad?
är drivarna för skärmen installerade ?

Hursom starta i felsäkert läge, installera drivrutinen för skärmen om det inte redan är gort redan
eventuellt boka ur rutan som lyder "Visa inte upplösningar som den här skärmen inte kan visa"
efter detta ställ in Hz manuellt (59Hz alternativt 60Hz för DVI kopplade plattskärmar), samt rätt upplösning.
Starta om

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Har upplevt detta jag med ett par gånger och det störde mig som bara den.

Lösningen för mig var att dra ut S-video kabeln. Den envisas nämligen med att göra TVn till primär skärm efter varje ominstallation av Windows/forceware.

Då Windows hade startat för första gången så var det bara att trycka i S-video kabeln igen och ställa in Tvn som sekundär skärm.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Hej! Har du avinstallerat den gamla drivisen ordentligt? Och vid nyinstallation stängt av antivirus program?

Visa signatur

coolermaster stacker,thermaltake 1200w,crosshair ll formula,phenom ll 940,coolermaster V8,XFX 9800GTX BE SLI,8 gb Dominator 1066,Seagate 2x250 gb raid 0,Auzentech x-fi prelude,Nec DVD,LG blue ray,ASUS 22" screen,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peolund
Hej! Har du avinstallerat den gamla drivisen ordentligt? Och vid nyinstallation stängt av antivirus program?

"Hade inga problem överhuvudtaget innan jag installerade om mitt OS".

Ny Windows installation

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Oj tack för alla svar, tog ett tag innan jag fick svar dock, problemet blev fixat innan, så gick aldrig in här och kolla. Vet dock inte vad som var felet. En kompis kom över och hjälpte mig, enda han gjorde annorlunda var att sätta cd-läsaren som master, vet inte om det var vad som var problemet. Konstigt om det skulle vara det, för jag har då inte ändrat något som har med cd-läsaren att göra och det funka att installera OS förut. Det viktiga är att datorn funkar iaf

Som sagt tack för alla svar. MvH Tobias

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Har upplevt detta jag med ett par gånger och det störde mig som bara den.

Lösningen för mig var att dra ut S-video kabeln. Den envisas nämligen med att göra TVn till primär skärm efter varje ominstallation av Windows/forceware.

Då Windows hade startat för första gången så var det bara att trycka i S-video kabeln igen och ställa in Tvn som sekundär skärm.

Åh fan va skönt, jag hade samma problem och gjorde som du skrev, tog ur S-video kabeln. Och nu fungerar det :D:D:D:D:D

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |