Svart skärm efter installation av grafikkort

Permalänk
Medlem

Svart skärm efter installation av grafikkort

Hej!

Har en HP ZD8000 (zd8054ea) och nyligen slutade skärmen att visa bild. En bluescreen dök upp vilken nämnde något om ati2dvag och att den fastnat i en oändlig loop.

Har sökt, och kommit fram till att ati2dvag verkar vara ett vanligt, men olöst problem?

Allting fungerar som det ska om man avinstallerar grafikkortets (mobility x600) drivrutiner. Men då får man leva med låg upplösning och spel fungerar inte alls.

Detta har jag gjort för att försöka lösa problemet;

*Avinstallera drivrutiner (Med Ati's egna program & Driver Cleaner)
*Installerat om drivrutinerna (Då blir det problem direkt)
*Prövat med Omega Drivers
*Återställt datorn till ett tidigare läge
*Formaterat och installerat om windows.

Men så fort drivrutinerna installeras så visar skärmen inte längre bild. Har även prövat med extern skärm. Bild visas när Windows logon visas och operativsystemet laddar, men sen blir det svart.

Det som är lustigt är att jag använt datorn i ca ett år utan problem...

Någon som har förslag på vad man kan göra? Det finns ingen garanti kvar, och jag vet inte vad det skulle kosta att få den lagad.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Hej, ursäkta att jag bumpar en urgammal tråd men jag hittar ingen lösning på mitt problem.

Jag har exakt samma problem som dig och tänkte bara höra om du har löst problemet??

Visa signatur

Signatur raderad, se reglerna för mer info.

Permalänk
Medlem

Jag har liknande problem när man installerar grafikkorts drivrutierna, men jag tror mitt grafikkort är paj då jag har lite ränder på skärmen. Men den funkar perfekt när man installerar drivrutierna.

/ Petter