Vem kan slå Fredrik och Filip?

Permalänk
Medlem

Vem kan slå Fredrik och Filip?

Har halvkikat på två avsnitt nu, och jag förstår inte vad som är själva poängen med det?

Deras andra program har ju haft ganska småroande innehåll, men detta? Vad är nöjet att se två amatörer spela en pingismatch? Eller ringa in platser på en världskarta?

Oldsberg gör att det hela känns väldigt... skumt?

Ni som har sett det... är ni roade?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad det du snackar om är, men jag bojkottar mer eller mindre allt som det står "Filip och Fredrik" på.

Permalänk
Medlem

Deras sämsta program än så länge. Tycker att de borde göra något i stil med ursäkta röran fast utomlands där ingen vet vilka de är.

Vem kan slå Fredrik och Filip är nästan aldrig roligt, det har fler spännande stunder än roliga och det säger mycket. Kanske inte menat att vara ett komediprogram?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Avskyr de verkligen, så jäkla tråkiga, de tror verkligen att de kan humor =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag tyckte då det var riktigt underhållande. Men smaken är som baken.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Är inget jättestort fan av dom, men tidigare program som 100 höjdare har trots allt varit ganska roande. Men detta känns helt poänglöst.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

jag skulle ju kunna tänka mig att slötitta på det om det inte var för all reklam. Är det ngn som vet om dom reklamavbrotten är längre än normalt?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Tycker det är underhållande. Man har ju tröttnat på alla andra program som har med Filip & Fredrik att göra, så det är skönt att se folk försöka klå dem i tävlingar.

Ni som säger att det inte är humor; Nej det är ett tävlingsprogram, inte ett nytt ursäkta röran...

Permalänk
Medlem

Faktiskt det enda program jag kan se på med Filip & Fredrik utan att vilja byta kanal efter 10 sekunder.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var roligt när puckot de tävlade mot svarade Schweiz tidigt i spelet när de skulle räkna upp EU-länder...och sen sa att Stockholm var ett landskap

Permalänk

Men han var ju helt väck

Permalänk
Medlem

Haha jag skulle säkert gjort nåt som var minst lika dumt, nerverna lär ju vara sådär när man står där.

Permalänk
Medlem

Jo men ansiktsminen när han svarat stockholm är så klockren! Helt oförstående!
http://www.youtube.com/watch?v=VSUc9Pwy068

Sen tycker jag nån skriker "NEEEEJ Idiot"...

Permalänk
Medlem

bombade med detta nu när man va sjuk, alla (ja alla 3) i rad... : ).

tycker dock inte det är lika underhållande som de andra programmen de har gjort, men det är väl för att man gillar när dem håller på å tjatar med varandra..

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martinnn
Jo men ansiktsminen när han svarat stockholm är så klockren! Helt oförstående!
http://www.youtube.com/watch?v=VSUc9Pwy068

Sen tycker jag nån skriker "NEEEEJ Idiot"...

HAHAHAAAHAHAHAHAAAAA

Jag missade det sista programmet, hahhaaha så bra. Gissar att det var brorsan som skrev NEEEEEEEEEEEEEEEJ hahahaaa

Såg de två första men tyckte det var ganska trist. Sedan är inte dett ett program av Filip och fredrik. Det är faktiskt Oldsbergs program.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martinnn
Jo men ansiktsminen när han svarat stockholm är så klockren! Helt oförstående!
http://www.youtube.com/watch?v=VSUc9Pwy068

Sen tycker jag nån skriker "NEEEEJ Idiot"...

Nu har jag inte sett programmet men ser de samma grafik som TV-tittarna gör? Eftersom landskapen är i bokstävsordning så går ju någonting som börjar på S bort direkt.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Gillar alla deras program, även detta. Och förstår inte hur folk får det till ett humorprogram.

Nightcrawl: Har hört att det ska vara ett ganska populärt tema att låta okända människor tävla om pengar. "Vem vill bli miljonär" är ett bra exempel.

EDIT: Märkte att jag råkat klistrat in helt fel grej i texten:P

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
HAHAHAAAHAHAHAHAAAAA

Jag missade det sista programmet, hahhaaha så bra. Gissar att det var brorsan som skrev NEEEEEEEEEEEEEEEJ hahahaaa

Såg de två första men tyckte det var ganska trist. Sedan är inte dett ett program av Filip och fredrik. Det är faktiskt Oldsbergs program.

Hela programmet är Filip och Fredriks ide. Det var de som frågade Oldsberg om han ville leda programmet.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Jag skulle kunna slå Fredrik i den där våg-skålsgrejjen med Bilen, han var ju helt oduglig där...

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Medlem

Deras texter är roligare.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Hela programmet är Filip och Fredriks ide. Det var de som frågade Oldsberg om han ville leda programmet.

Det är långt ifrån Filip och Fredriks idé detta. Det är ett köpt program från Tyskland som gjorde det redan 2006, http://www.schlag-den-raab.de/

Permalänk
Medlem

Förvånansvärt va många som ogillar Filip o Fredrik, Deras 100 höjdare, Grattis Världen är nog två av de bästa program svensk tv har haft på senare tid.

Tycker programmet är okej, bra tidsfördriv.

Permalänk
Medlem

oldsberg är precis som hans namn antyder gammal och seg gubbe.

blev riktigt förbannad när jag såg första programmet, tycker att gubbfan är allmänt seg när han pratar ännu en irriterande grej är när han ska se intressant ut och ta av sig glasögonen gång på gång.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Gillar deras andra program men just det här tycker jag rent ut sagt var riktigt tråkigt. Rätt löjliga tävlingar utan någon speciell spänning och "Fredrik och Filip humorn" ser man inte mycket av.

Skulle tycka det var kul om de gick tillbaks till sina rötter och körde t.ex. Ursäkta röran, vi bygger om i något land där de inte är så kända.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
oldsberg är precis som hans namn antyder gammal och seg gubbe.

blev riktigt förbannad när jag såg första programmet, tycker att gubbfan är allmänt seg när han pratar ännu en irriterande grej är när han ska se intressant ut och ta av sig glasögonen gång på gång.

Tycker oldsberg är helt ok, skönt med en kontrast till allt hajpat och snabbt och sånt som svensk teve kryllar av. På något sätt Filip och Fredriks raka motsats, men ändå rätt rolig ibland. Imo är hans seghet snarare är komisk än irriterande.

För övrigt ett av de bättre program Kanal 5 gjort, kanske inte det allra bästa, men klart över snittet för kanalen enligt mig.

Mvh

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sech
Tycker oldsberg är helt ok, skönt med en kontrast till allt hajpat och snabbt och sånt som svensk teve kryllar av. På något sätt Filip och Fredriks raka motsats, men ändå rätt rolig ibland. Imo är hans seghet snarare är komisk än irriterande.

För övrigt ett av de bättre program Kanal 5 gjort, kanske inte det allra bästa, men klart över snittet för kanalen enligt mig.

Mvh

Ja filip och fredrik är lite väl steroider i de, så oldsberg kanske passar dessa speedade yngligar perfekt. Bara se hur Oldsberg gång på gång säger det här är mitt program när de talar alldeles för fort.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Ursäkta röran vi bygger om är helt klart deras bästa program sen har de bara drygat sig i tv tycker jag.

om någon motförmodan skulle sitta på mer än de 4 första av snitten som sändes i tv innan det stoppades så blir man ju glad.

tycker det är synd att program som finns inspelade inte kommer ut till allmänheten när folk vill se det. var väl lite mer på tapeten då för många år sedan att man inte fick skoja med folk så..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Vet inte vad det du snackar om är, men jag bojkottar mer eller mindre allt som det står "Filip och Fredrik" på.

word!

Permalänk

Jag tycker det är spännande och underhållande.

Dock inte samma stil som deras föregående bragder

Permalänk
Medlem

Gillar ungefär allt med Filip och Fredrik, de kan vända de sämsta programkoncepten till de bästa bara genom deras tramsiga stil och snack Men detta program kändes inte så roligt.. Men det kommer väl en ny säsong av Boston Tea Party snart? Låt oss hoppas
"Och kanske en liten, liten runk"..