BFG ger uppretade Geforce-ägare pengar tillbaka

Permalänk
Melding Plague

BFG ger uppretade Geforce-ägare pengar tillbaka

Har du ett Geforce GTX 260 eller 280 från tillverkaren BFG? Köpte du grafikkortet precis efter lansering, och svor när priserna föll? Då kan du få pengar tillbaka.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur ofta registrerar man sitt grafikkort?!

Permalänk
Medlem

Otroligt givmilt. Men varför denna reglering med registrering? Räcker det inte med kvitto från återförsäljaren. Känns som de enbart gör det svårare för konsument som i slutändan kanske kommer strunta i det om det bara handlar om ett fåtal hundralappar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Hur ofta registrerar man sitt grafikkort?!

Ja precis, hur ofta registrerar man sitt grafikkort?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

BFG har alltid varit absolut bäst >_<

Permalänk

Snällt och bra gjort av dom

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Det var väl trevligt av dem. Finns ju många företag som helt skiter i sina kunder efter att de fått betalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Otroligt givmilt. Men varför denna reglering med registrering? Räcker det inte med kvitto från återförsäljaren. Känns som de enbart gör det svårare för konsument som i slutändan kanske kommer strunta i det om det bara handlar om ett fåtal hundralappar.

Troligtvis för att inte dom skall få massa återförsäljare på halsen som köpt in dyrt och nu försöker få pengarna tillbaka, deras lojalitet ligger mot slutkunden, inte återförsäljaren...

Permalänk
Avstängd

Löjligt egentligen. Vi visste att priserna skulle åka ner så fort 4870 släpptes.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Otroligt givmilt. Men varför denna reglering med registrering? Räcker det inte med kvitto från återförsäljaren. Känns som de enbart gör det svårare för konsument som i slutändan kanske kommer strunta i det om det bara handlar om ett fåtal hundralappar.

Det är nog det som är meningen. Samtidigt som dom får lite PR och goodwill..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Ja precis, hur ofta registrerar man sitt grafikkort?

Man får 9 år längre garanti om man registrerar sitt bfg (iaf i usa).

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Medlem

Säger som andra sagt

Hur ofta registrerar man sitt grafikkort? Jag har aldrig registrerat någon hårdvara jag haft. Brukar skita i att registrera spelen jag köpt också.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Ja precis, hur ofta registrerar man sitt grafikkort?

Jag gör det!!

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Avstängd

Sjukt kasst, fan låt dom som var så jävla korkade att lägga ut pengarna på ett så dyrt kort bita i det sura äpplet!

Visa signatur

Fractal Define - Corsair VX 450W - Asus P5K P35 - Intel C2D E8200@4GHz - 2048DDR2 Corsair TwinX - Sapphire HD4850

Permalänk
Avstängd

Tror registreringen är till lite för att undvika fusk eller nåt.

Hursomhelst tycker jag att det är väldigt bra med sån här goodwill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
Sjukt kasst, fan låt dom som var så jävla korkade att lägga ut pengarna på ett så dyrt kort bita i det sura äpplet!

Stör dig mycket förstår jag.....

Permalänk
Medlem

Snällt av dem, de som köpte korten får verkligen skylla sig själva.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KES0
Stör dig mycket förstår jag.....

Jag har en sån dag idag.

Visa signatur

Fractal Define - Corsair VX 450W - Asus P5K P35 - Intel C2D E8200@4GHz - 2048DDR2 Corsair TwinX - Sapphire HD4850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
Sjukt kasst, fan låt dom som var så jävla korkade att lägga ut pengarna på ett så dyrt kort bita i det sura äpplet!

Är det inte väldigt många sådana "korkade" personer här på ett forum för datorentusiaster? Det är väl här om nånstans man hittar folk som tycker det är kul att lägga pengar på den senaste hårdvaran?

Förstår inte varför det har blivit sån jävla negativ stämning här på sweclockers, spelar ingen roll vad nyheten handlar om lixom, blir ALLTID en massa gnäll.
Om du tycker det är så jävla dumt att köpa det senaste kan du väl hålla till på lunarstorm istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Är det inte väldigt många sådana "korkade" personer här på ett forum för datorentusiaster? Det är väl här om nånstans man hittar folk som tycker det är kul att lägga pengar på den senaste hårdvaran?

Förstår inte varför det har blivit sån jävla negativ stämning här på sweclockers, spelar ingen roll vad nyheten handlar om lixom, blir ALLTID en massa gnäll.
Om du tycker det är så jävla dumt att köpa det senaste kan du väl hålla till på lunarstorm istället.

http://i154.photobucket.com/albums/s257/MyDoom111/btarded/Mar...

100%

Tacka vet jag förr! Till och med framtiden var bättre förr.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
Sjukt kasst, fan låt dom som var så jävla korkade att lägga ut pengarna på ett så dyrt kort bita i det sura äpplet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
Snällt av dem, de som köpte korten får verkligen skylla sig själva.

Kan inte annat än hålla med. Men man kunde väl formulera det på ett lite vänligare sätt... ;P

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Jag gör det!!

Inte för att låta elak eller så: men varför gör du det? Vad får du för förmåner av det, och har du haft användning av det någon gång?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_beast*
Inte för att låta elak eller så: men varför gör du det? Vad får du för förmåner av det, och har du haft användning av det någon gång?

En del tillverkare ger längre garanti om man reggar sig.

Permalänk
Medlem

hehe , inte ofta sånt här händer
grattis alla som köpte tidigt 2xx kort från bfg.

men seriöst , det var ju BFG's fel att priserna föll. helt klart ett reklam jippo

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
hehe , inte ofta sånt här händer
grattis alla som köpte tidigt 2xx kort från bfg.

men seriöst , det var ju BFG's fel att priserna föll. helt klart ett reklam jippo

mm, det var självklart deras fel!

(inte AMD's)

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Ja precis, hur ofta registrerar man sitt grafikkort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Hur ofta registrerar man sitt grafikkort?!

Exakt, hur ofta registrerar man sitt grafikkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
Jag har en sån dag idag.

Ja du gnäller på det mesta idag.
Ta en runda på moppen så går det över.

Permalänk
Avstängd

Tror detta är för att håna dom som köpte korten dyrt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Exakt, hur ofta registrerar man sitt grafikkort?

Inte mer än en gång per kort iallafall.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Hur många som köper absolut senaste hårdvaran har nytta av någon längre garanti genom registrering, när de ändå skaffar nytt inom ett år?