Permalänk
Medlem

Får kylaren plats?

Hej, hade tänkt köpa ny dator snart. Och jag tänker köpa ett antec 300 chassi
och som processorkylare en: Noctua NH-U12P
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=NOCTNH-U1...

Och jag undrar om den får plats? För enligt swec:s test av antec 300 fick Standardkylaren för Core 2 Extreme QX9650 precis plats. Och jag vet inte hur stor den är så att kolla ifall Noctua NH-U12P är mindre eller lika stor har inte gått. Så nu ber jag om er hjälp

Ursäktar ifall tråden är felplacerad

EDIT: Undrar även om ni tror att det är några problem att få inn 2st 4850 kort?

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

Ja den kylaren får plats och de kommer gå att få in 2st 4850 men de kommer bli trångt om saligheten i burken.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

Jag får tacka för svaret en annan liten fråga denna gång om montering. Är det enklare att sätta på grafikkorten innan man sätter inn moderkortet? eller på med allting i chssit?

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

Kylaren kan va pillig att fästa när du har satt fast moderkortet i chassit men grafikorten sätter du in lättast när du har satt fast moderkortet.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för hjälpen ska bli spännande det här

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av folke123
Tack så mycket för hjälpen ska bli spännande det här

Det är lugnt, grafikkorten är lätt som en plätt att ta bort, monterat om min många gånger bara att dra bort det och sätta dit igen Var inte rädd för att ta i lite dock...

En grej jag personligen hatar är RAM minnen. Man får ta i så man tror man kommer förstöra mammaplankan

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner