Permalänk
Medlem

Nokia 6220 Classic

Nån har denna lur? Min W910 håller på o pajar ihop och jag behöver en ny lur. Blir antingen en N82, N78 eller denna.

N82:
Nackdelar: Lite klumpig
Fördelar: Har allt inkl en grym kamera

N78:
Nackdelar: Sämre kamera än N82. Mer?
Fördelar: Lite smidigare än N82. Mer?

Nokia 6220:
Nackdelar: Verkar vara lite "slapp" kameraskyddsknapp. Mer?
Fördelar: Verkar vara grym på alla sätt. Kameran. Smidigt format! Mer?

Lite bilder i jämförelse med SE C902.
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=170105

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit för batteriet på 6220 så hade jag säkert röstat på den, jag menar: ~3 timmars taltid? Bara K810 har ca 7 timmars taltid i GSM.

Annars såg den väldigt bra ut i specs.

Edit:

Likväl batteriet på N82 är föga förvånande, enligt pappret så har det ungefär lika lite som 6220.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

men om 3 timmar är med 3G så kan du ju inte jämföra det med vad K810 har för taltid med gsm, det är ju två vitt skilda saker.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem

jag lekte med telefonen lite igår och tycker att den har väldigt plastiga knappar. nästan som att det känns äckligt o knappa på luren meny knappen gillar jag inte ett dugg, klart det sämsta knappsatsen jag kännt på länge, annars helt ok telefon för det priset ,

Bilder: http://dailymobile.se/2008/06/14/unboxing-pictures-nokia-6220...

Permalänk
Medlem

det tråkiga, o det är ju inte nokias fel, är att tomtom tydligen inte kan använda inbyggda gps moduler. för om ja köpte den där, vilket ja funderat på, så vill man ju ha tomtom eller nått

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Hur är kameraluckan bak? Har hört att den är lite "lös"

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Ingen som kört lite med denna nu? Är lite småsugen på att köpa denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
men om 3 timmar är med 3G så kan du ju inte jämföra det med vad K810 har för taltid med gsm, det är ju två vitt skilda saker.

3G finns i både K810 och N82, men nu syftar jag på bara i taltid i GSM och inga andra funktioner i användning samtidigt.

N82: Taltid: upp till 190 minuter med WCDMA och 260 minuter med GSM
http://www.nokia.se/A4745504

K810: GSM 10 timmar
http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/specifi...

Jag har själv K810 med 3 som leverantör, men om det är något annat som gör att batteritiden är låg på N82 så är det dåligt i vilket fall då det inte är praktiskt att behöva ladda varje dag.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag har haft både K810 och N82 och det skiljer nästan ingenting i batteritid i verkligheten, iaf för mig. Fick ladda dom varannan dag men pratar ganska mycket. Snarare upplevde jag N82:ans batteritid som lite bättre.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Ja nu har jag lagt en beställning hos katshing iallafall,hoppas man blir nöjd

Permalänk
Medlem

det börjar mer&mer luta åt denna mobil istf SE C702... Det verkar helt enkelt som att Nokia får in det jag vill ha i en mobil bättre än SE.

Jag hittar ingen info om 6220:an kan spela upp video, tex Mpeg4. Nån som vet om den fixar det?
Det är inte avgörande för mig men endå...

Permalänk
Medlem

3GPP (H.263), Flash Video, H.264/AVC, MPEG-4, RealVideo 7,8,9 / 10

Ska den klara i video biten..

Permalänk
Medlem

aha, tack!

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått telefonen,änsålänge så känns den ok.
Har bara provat kameran som hastigast och det kommer väll knäppas lite kort ikväll när man trycker i sig nån öl ute...

Permalänk
Medlem

Fick min idag med, beställde från katshing igår ända klagomål än så länge är knappsatsen, var tvungen att trycka ner den de första jag gjorde... och att de inte finns smileys på sms hehe (någon som vet om de går att fixa)

Nu ska man vänja sig lite med symbian bara.

Angående kameraskyddet så känns de lite lös, återstår att se hurvida den kommer gå upp i fickan. Gillar telefon ändå då den enligt mig är snygg och smidig.

Visa signatur

/Danne

Permalänk
Medlem

På 6220 cassic hur fan sorterar man låtarna 1-14tex istället för a-ö. Blir galen snart hittar det inte. Annars är jag riktigt nöjd med telefonen

Permalänk
Medlem

såg att man kan få tag i ett 1200 mah batteri till den, undrar om det får batteritiden att ta ett bra skutt

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
såg att man kan få tag i ett 1200 mah batteri till den, undrar om det får batteritiden att ta ett bra skutt

BL-6F batteriet passar väl inte 6220?

Permalänk
Medlem

nä, men Nokia BP-5M ska väll passa?

http://www.mytrendyphone.se/shop/batteri-kompatibel-nokia-920... vet ju dock inte om det funkar

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Hittar bara att det är dom som säljer den också,dom andra BP-5M ligger på 900mah...

Permalänk
Medlem

mm, det är ju det jag undrar över me. om det verkligen är 1200 mah. men läser man på pricerunner.se så verkar butiken vara mycket oseriös, så det är säkert bluff o ja avstår nog att pröva att handla från dem

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Dom har väll funnits ett tag,men med dom där priserna så tror jag att det är som med i princip alla batterier på ebay tex att det är piratkopior.

Permalänk
Medlem

mm, frågan är om de verkligen är 1200 mah, för inte ens på ebay säljer de nå 1200 mah, utan som mest 1000 mah

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Köpte denna privat efter en del funderande. Senaste Nokian jag hade var 5110 och sedan SE för hela slanten. Köpte en SE G900 som jobbtelefon för ett par veckor sedan och än så länge (efter en kväll med 6220) så känns G900 som en säck skit i jämförelse. Speciellt med tanke på att jag efter två veckor upptäcker att det inte går att köra SE's programvara alls på 64-bitars Windows XP som jag kör på jobbet. Alltså kan jag inte göra ett skit mer än ringa med den! Försökte byta den mot en Nokia E51 men fick kalla handen eftersom öppet köp "bara gäller 7 dagar".... Skön servicekänsla mot företag på The Phonehouse...

Nokians innanmäte verkar helt suveränt. Skalet är kanske inte perfekt men min verkar inte ha några saker som sitter löst i alla fall... Den känns solid, är snabb och innehåller allt man kan tänkas behöva förutom WLAN (som G900 har). När blev Nokia så här bra? Det underliggande OSet är ju detsamma (Symbian S60) så man undrar hur SEs tolkning av det kan vara så långsamt och fult? Det laggar ju sekunder ibland!

Man får hoppas att SE får tummen ur och släpper några uppdateringar snarast...

Under tiden kommer jag att njuta av en telefon som verkar funka för allt jag behöver just nu. GPS, kamera, mediaspelare, kalender och telefon! Och dessutom till ett vettigt pris.

Denna får en solid köprekommendation från mig efter första kvällen fibblande...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonteponte
Det underliggande OSet är ju detsamma (Symbian S60) så man undrar hur SEs tolkning av det kan vara så långsamt och fult? Det laggar ju sekunder ibland!

G900 använder visserligen symbian men gränssnittet är UIQ, inte S60.

Permalänk

Stryk S60 i texten ovan Jag har koll på att den kör UIQ så då får vi väl skylla på det då. Men UIQs långsamhet verkar ju ha fått konsekvenser eftersom 200 av 370 på UIQ fick sparken i veckan. Eller det kanske inte berodde på det?

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk

Min är beställd på Katshing nu. Väntar med spänning

Ingen som lyckats stänga av kameraljudet? Det går ju på Samsungs mobiler iaf.

Permalänk
Medlem

fick min igår, är hittills mycket nöjd. detta är fjärde nokia med symbian serie60, o jag måste säga att de bara blir snabbare o snabbare. tyckte redan N73 va riktigt snabb.

min första, 6600 (som för övrigt va den skönaste mobilen jag haft, sett till formen, låg perfekt i handen) va i o för sig inte långsam den heller.

haft två UIQ mobiler, P800 och M600, o ja, M600:an är segare än seg, o hört samma sak me G900, speciellt jämfört med serie60

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Skön telefon,men min knakar lite här&där och jag har fan svårt för sånt.
Men jag lär väll lära mig att "gilla" det...

Permalänk
Medlem

hade en 6300 innan, och den knakade oxå i början, vilket jag precis som du irriterade mig på, men måste säga att det försvann efter ett tag, när telefonen blev mer använd. så jag hpååas det är samma med denna

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive