winamp låter som matrix när cpu jobbar

Permalänk
Medlem

winamp låter som matrix när cpu jobbar

hej, när ja lyssnar på musik bla i winamp så blir de som matrix lagg i ljudet när cpun arbetar i bland hur blir jag av med detta mysterium?

När jag tittar i windows task manager så ser jag att det är stora spikes på CPU Usage från 22% till runt 70% cpu load hela tiden...

har testat låtit datorn vila en halvtimme och det hjälper inte (efter reboot)

ja, kanske är bra att vara lite specifik av vad jag kör också:P ;

windows xp sp2, dual core e6600, 3gb ram
kan ha winamp, firefox, wow uppe bara så är de bra mycket load ändå

när datorn crasha senast så var cpu temperaturen på 80 grader, vilket jag verkligen inte förstår varför , varför blir den så varm liksom?
annars brukar den ligga runt 50 vad jag kommer ihåg, har inte gjort något med datorn på senaste tiden så jag vet ej.

Permalänk

Använder du outpost firewall?
Hade exakt samma problem när jag körde det, med spikes som använde 100% av cpun någon sekund då och då.

Permalänk

Har du:
*rensat kylaren?
*bytt kylpasta?
*satt output på DirectSound?

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

hade den på waveoutput, ändrade till directsound i winamp
sen rensade jag damm från kylaren, jag säger bara wow vilket resultat:) tack så mycket för hjälpen

stoppade även en process vid namn indexing service vilket slukade cpu kraft,,, vilka verktyg microsoft kommer på