Permalänk
Medlem

Uppdatering av bios

Hejsan

Nu är det så att min dator under en lång lång tid har varit väldigt krånglig.

Jag ska försöka beskriva mitt problem.

Då jag startar datorn så får datorn iväg ett oväsen och så kommer det fram att jag behöver använda en boot disk för att få igång datorn. Men om jag väntar i 15-20 minuter och resetar datorn så fungerar den helt utan problem.

Jag har kollat runt lite på internet och fått fram att de tär BIOSen som är ouppdaterad. Men nu då jag väl har tagit tag i problemen så vill det inte fungera.. troligtvis så är det jag som gör något fel eftersom jag näst intill aldrig är ute i BIOSen och fixar.

Jag har en hemsida här http://www.fic.com.tw/support/motherboard/doc/procedure.aspx
som beskriver hur man ska gå tillväga, jag gör exakt vad som står men det blir fortfarande inte rätt

Jag bootar en ny diskett och gör om den till en MS DOS startup disk
sedan laddar jag ner min biosuppdatering
sedan lägger jag in filerna på disketten
jag skriver ner informationen som ska användas vid startup

men då jag väl har startat om systemet med bios guardian inaktiverat så fungerar det till viss del, men sedan så står det att det inte fungerar, jag vet inte riktigt vad som står eftersom jag inte lagt det på minnet

iaf mitt moderkort är ett gammalt ett
Moderkortsnamn: FIC P4-865PE Max socket 478

Enligt deras guide så ska jag skriva då jag bootar från diskett: Flash833 IFD46_3384.bin

det är ungefär så mycket jag vet .
Finns det någon där ute som orkar läsa och förstå allt eller har en jättebra lösning på det här så är det välkommet
jag ursäktar i förhand för grötig beskrivning

Tack på förhand