Permalänk
Avstängd

Agående ASUS striker extreme

Nån som vet om det är ett bra klockar bord till just E8400 , nån som har ett o vet att dom fått låg vdrop o kanske en överklock stabil på minst 4,2ghz , funderar på o byta ut mitt gigabyte ds5 mot ett sånt men känns onödigt om det inte blir nå bättre ,frågar mest för att comando borden verkar vara ena riktgiga superbord

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Avstängd

Asus striker kortet är inget du ska satsa på! mycket strul med just det kortet...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dillen22
Asus striker kortet är inget du ska satsa på! mycket strul med just det kortet...

okej på vilket sätt då du får gärna frklara lite bättre , en polare har ett å jag vet att det finns biosupdateringar för E8400 , så i det fallet så blr ja fundersam dock är det kört att köpa en Quad prolle o klocka den det är jag medveten om

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Avstängd

Mycket struligt moderkort värmestrul m.m.. fråga pytonorm vad ha ntycker om det kortet !!!

Köp dej ett asus p5k kort har ett själv klockar grymt.

Permalänk
Avstängd

okej får väll göra det , tängte mest köpa kortet beggat på fyndavdelningen ,tängte dock vänta tills det hamnar under 700kr idag ligger det på 850:-

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Avstängd

Råder dej att INTE köpa det..

Permalänk
Avstängd

skumt i allfall för en kompis till mig har ett å han har inte haft några större problem mer en att han får flimmer o avstängda drivare med sli o 3sli i windows vista ,dock får han samma med ett annat moderkort åxå , har du skälv haft ett sånt här moderkort så att DU kan styrka alla rykten som du nu ger ut

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Avstängd

Om jag inte hade egen erfarenhet plus polares erfarenhet plus massor på nätet plus pytonorm mfl.. som har haft strul med detta kort skulle jag inte säga nåt.. men visst köp kortet ...

Permalänk
Avstängd

ja jag tror dig ska kanske vänta tills kortet ligger under 400kr då kan man ju kanske skaffa ett grafikkort för o testa sli sen så spelar det som ingen roll om det är billigt eller ej hittar altid nått användnings område på det ändå

tack för visat intresse

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

som sagt suger alla moderkort med X38 samt i680/i780 chipsen på grund av värmen och sen klockar uselt... dock har jag läst nya i790 ska vara svalare som Asus striker II extreme, läs här som styrker det..

http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=216327

jag avråder resten. ska själv köpa det kortet och köra 3 st geforce 9800 Gx2 på + Qx9650 Quadcore Yorkfield

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Avstängd

Du skall INTE köpa Asus Striker Extreme. Körde själv det kortet i höstas och det var fyllt av krångel. Klockar dåligt, gillar att gå sönder och behöva lämnas in (både jag och min kompis fick det felet) och så blir det äkligt varmt.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

Skriver väl också att du ska hålla dig borta från det..

klockar sunk, asvarmt .. problem med SATA portarna med mera med mera.

mitt small, eller ja pös gjorde det väl , visst lekte jag med volten lite.. men inte i det tillfället då det pajjade... nåja köp nåt annat istället!

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Avstängd

hehe okej ja då får man tro det då buhäää ,sitter som inte direkt i skiten idag mitt gigabyte duger tills vidare men hade vart kul o testa sli åxå

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Avstängd

Du ser jag hade rätt haha...

Permalänk
Medlem

Anandtech

"However, none of that compares to the data corruption problems we are seeing intermittently on the 790i and 780i platforms. We honestly thought NVIDIA had solved these problems back in 2006 on the 680i platform. Since the MCP has not changed, it is disconcerting to us that this problem seems to be rearing its ugly head again. This time, the data corruption problems appear contained to memory overclocking, especially on the 790i boards. We are not talking massive overclocks here, but apparently hitting the right combination of FSB rates around 400 and memory speeds above DDR3-1600 seem to trigger our problems. Also, we have been able to reach higher DDR3 speeds with absolute stability on the 790i than on the X48 during extreme overclocking, so this problem is even more perplexing to us.

On the 780i boards, the magical combination is right above 400MHz FSB (1600 QDR) and memory unlinked anywhere from DDR2-900~1200. Our 780i problems have been minor for the most part, but the underlying problem is that after the systems recover from a BSOD, we typically have stability problems or gremlin behaviors until we reload the system. This same problem can occur on Intel or AMD chipset boards, but it is extremely rare in our experiences to date unless we absolutely pushed the memory beyond reasonable settings."

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dillen22
Köp dej ett asus p5k kort har ett själv klockar grymt.

Jo tjena, speciellt om Siggemc vill köra SLI.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dillen22
Du ser jag hade rätt haha...

Den här gången, men inte alltid tydligen.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Avstängd

Vaknat på fel sida?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dillen22
Vaknat på fel sida?

vadå om han har varknat på fel sida det han sa va ju bara sanningen , det behöver inte vara att han vaknat på fel sida

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk

Håll dlig borta från striker II också. Ska du köra SLI så råder jag dig att hålla dig till referensdesignade kort, som de XFX och EVGA erbjuder.

Och att X38 klockar skit är bara myt

7x540
Minnesinställningar

DFI LP LT x38 T2R har härlig potential, gäller bara att ha en processor som inte har en låg FSB vägg. Dessutom svarar den här brädan enormt bra på en uppning av PLL volten vilket höjer väggen.

Edit: stavning.

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm

ska själv köpa det kortet och köra 3 st geforce 9800 Gx2 på + Qx9650 Quadcore Yorkfield

fan vad irriterad jag blir på folk som ljuger.. jag som trodde du kunde något..

gx2 kan inte köra 3 sli..

( sen om du va ironisk så fattade jag inte det annars hade jag inte skrivigt)

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JameCa
fan vad irriterad jag blir på folk som ljuger.. jag som trodde du kunde något..

gx2 kan inte köra 3 sli..

( sen om du va ironisk så fattade jag inte det annars hade jag inte skrivigt)

ser det nu att du kan endast köra sli men inte 3sli

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

på striker?

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JameCa
på striker?

och varför kan inte strike 2 extreme köra 3 way sli med 3 st geforce 9800 Gx2 ? förklara det. jaja vad vet jag kanske går bara 3 st 9800 gtx bara. kanske sa fel eller drömmde att det gick jag ljug inte utan kan ha sagt fel. har inget med kunskap att göra

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

f*n va folk klagar på Striker Extreme då!

jag kör ett sådant, å jag tycker det klockar hur bra som hälst samt att Värmen inte är några problem alls i rätt chassi, jag har ett Nine hundred chassi ¨å moderkortet kan ligga nere på 21c ibland. ligger på 33c just nu.

Dock så har jag lite problem med min Q9450 - eller ja problem å problem, får en text då jag startar datorn

får det fast än att jag uppdaterat bios....

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Avstängd

jo rolle lilla du måste updatera bios innan du kan fortsätta nu 1201 är sämmre en den som heter 1501

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Asus striker II extreme i790 ska vara bra mycket svalare än sin föregångare i680/780 har jag läst och hört folk som har testat det. och sen klockar den mycket mer med än dom gamla striker korten.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
och varför kan inte strike 2 extreme köra 3 way sli med 3 st geforce 9800 Gx2 ? förklara det. jaja vad vet jag kanske går bara 3 st 9800 gtx bara. kanske sa fel eller drömmde att det gick jag ljug inte utan kan ha sagt fel. har inget med kunskap att göra

för att gx2an har ingen 3sli utgång

8800 ultra och 8800gtx

även 9800gtx har det dvs 2 sonna där anslutnings saker.

så det e endast dessa 3 kort som kan köra 3 sli

och ber om ursäkt att jag sa att du ljög lite onödigt

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Medlem

2 x 9800 Gtx duger

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

´hahaha duger dom verkligen ?

skaru inte ha fler ?:)

det duger och blir över

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Medlem

Varför inte 2 x 9800 GX2?

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.