Tips på bra mobilförsäkring?

Permalänk
Medlem

Tips på bra mobilförsäkring?

Hej, min bror tänkte köpa en ny mobil (nokia 3500 nånting, vet ni någon som är mer prisvärd i 1000 - 1500 kronorsklassen så tipsa gärna) fast han är ganska slarvig med sina prylar så han tänkte teckna en försäkring på den, har ni något tips på var han bör teckna den? Hur står sig de försäkringar som onoff eller netonnet erbjuder?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Jag säljer försäkringar hos Euronics genom schweiziska AON.

För mobiltelefon kostar den 495 kr för 1 år där självrisken är 200 kr. Ingen värdeminskning. I första hand lagas telefonen, vid totalskada får kund ny telefon och försäkringen är förbrukad.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

På billiga prylar är det sällan lönsamt med försäkring. Är det dessutom stöldbegärliga slitochsläng-produkter som mobiltelefoner, mp3-spelare med mera tror jag man kan på sin höjd spara ett par hundralappar och då tar man inte med i beräkningen att såna här prylar tenderar att gå ner i pris om dom är nya på marknaden när man köpte den första. I värsta fall förlorar man på att köpa en produkt, "tappa" den och få ut en ny på försäkringen.

Just mobiltelefoner har dom väl dessutom exkluderat förlust ur försäkringsvillkoren, just på grund av att så många "tappat" sina telefoner. Eller har jag fel där?