Permalänk

Counter-Strike

hej. jag har spelet Counter-Strike men när ja ska spela på den stationära så har de blivit något konstigt, när ja trycker "D" för att gör höger så går han höger tills de tar stopp.

kan någon hjälpa mig med va de kan vara?

Permalänk
Medlem

prövat me annat tangentbord?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

ja de har jag. det hjälper inte. likadant musen har ja med prövat med en annan för siktet stannar upp helt i rörelsen och sen när de "släpper" igen då är siktet nån helt annan stans.

Permalänk
Hedersmedlem

Mm. Tabba ur spelet och ändra så hl2.exe har låg prioritet i aktivitetshanteraren.

Permalänk

vad är "tabba ur spelet" ? och var hittar man hl2.exe i aktivitetshanteraren?

Permalänk
Medlem

Om du är en äkta gamer (vilket jag antar med tanke på ditt smeknamn här på SweClockers), skulle du ej ha frågat de där två rent utsakt dumma frågorna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PrOxY_1337
vad är "tabba ur spelet" ?

Håll in Alt och tryck på Tab-tangenten medans du håller in Alt-tangenten på ditt tangentbord. Nu "tabbar" du bland alla de program som du har startat, som t.ex. webbläsare, Utforskaren och Counter-Strike. Tryck på Tab-tangenten tills önskat program är markerad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PrOxY_1337
var hittar man hl2.exe i aktivitetshanteraren?

Håll in Ctrl- och Alt-tangenterna på ditt tangentbord. Tryck sedan på Delete-tangenten. Släpp sedan dessa tre. Ett nytt fönster kommer att öppnas. Fönstret heter Aktivitetshanteraren. Klicka på fliken "Processer" och leta upp hl2.exe där. Högerklicka på hl2.exe och välj "Ange prioritet" och välj därefter önskad prioritet, som nu, låg.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

okej. tack de visste jag så men ja har aldrig hört "tabbar" innan. men när ja startar aktivitetshanteraren så hittar jag inget hl2.exe under processor. ska jag ha counter -strike igång?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, jag skrev ju tabba ur spelet!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PrOxY_1337
men när ja startar aktivitetshanteraren så hittar jag inget hl2.exe under processor. ska jag ha counter -strike igång?

Eftersom Aktivitetshanterar arbetar i real-tid, så visar den exakt vad du har för program uppe o sånt, så ja, du måste ha Counter-Strike igång.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

okej. likadant musen har ja med prövat med en annan för siktet stannar upp helt i rörelsen och sen när de "släpper" igen då är siktet nån helt annan stans.

Permalänk

Sluta slå sönder dina tangentbord

Visa signatur
Permalänk

eeh slå sönder mina tangentbord?? vad snackar du om? ja frågade vad de va för fel på cs.

Permalänk
Medlem

Helt ärligt, så bör du fråga sånna här saker på fragbite.com's forum. Mer CS freaks där

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleetz
Helt ärligt, så bör du fråga sånna här saker på fragbite.com's forum. Mer CS freaks där

varför skulle han dit för? svara på hans fråga istället..

OT:
är det bara css? testa installera om det, kolla så inte config filen spökar.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle_p40
varför skulle han dit för? svara på hans fråga istället..

OT:
är det bara css? testa installera om det, kolla så inte config filen spökar.

Därför att det är 99% CS spelare där, antagligen MÅNGA fler som haft samma problem samt snabbare svar där. Förlåt för att jag tipsa honom.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

han skriver CS och inte CSS ??
två olika spel men ändå inte

leta up counterstrike.exe eller hl.exe i aktivitetshanteraren

som sagt kan även vara din configfil som spökar så in i inställningar för
tangentbord/knappar och välj default.. kanske funkar kanske inte

Permalänk

okej. ja får försöka.

Permalänk
Medlem

Jag hade det problemet ett tag men det var för att jag reccade, hade spelat en demo från consolen eller liknande.. Du kanske har gjort det?

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Rörelser som hoppar, stannar och beter sig konstigt. Låter som lagg, tycker jag.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

okej. men ja vet att de inte är lagg för mitt fps ligger på 100 och de ska de göra.
vad gjorde du när de blev så på dig qorra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PrOxY_1337
okej. men ja vet att de inte är lagg för mitt fps ligger på 100 och de ska de göra.
vad gjorde du när de blev så på dig qorra?

Ehm, lagg som i problem med anslutningen. Hög ping/ms/latency/vadduänkännerdetsom.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

okej! men hjälper det att installera om windows? eller är de ngn som vet vad felet är?

Permalänk
Medlem

Prova att binda om knappen.

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk

vadå binda om knappen?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

vad "1337" du är......:rolleyes:

öppna "console", tryck på paragrafknappen,
skriv bind <bokstav> kommando avsluta med enter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PrOxY_1337
vadå binda om knappen?

Men snälla lilla #¤@!#

Tryck på options och sen controls eller va de nu heter.

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk

vrf ska ja göra de? vad händer då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PrOxY_1337
vrf ska ja göra de? vad händer då?

Du ändrar vilken knappar du gör vad på.

Ursäkta att jag frågar, men hur gammal är du?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Hehe, inte så passande nick.

Permalänk

ne men de va en kompis som gjorde denna till mig de är därför.. ja är 16 men har precis skaffat cs och kan inget än... vet någon var man kan ladda ner botar till cs?