Hög ping på AoE II Conquerors

Permalänk
Medlem

Hög ping på AoE II Conquerors

Hej, när jag spelar AoE på internet med några kompisar får jag riktigt hög ping. De får en ping på ca 500 som jag ser och de säger att min kan gå upp i ett par tusen. mellan deras datorer har de ca 40. Jag kör Vista men det gör två av de andra också. Jag har internet genom en router och har provat att öppna portar men det verkar inte som det var rätt.
Vet någon vad man kan göra åt det eller vad det beror på?
Alla har köpt spelet.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Hedersmedlem

Vad använder ni för att hitta varran? Spelets inbyggda "direct connect" eller gamespy arcade?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Vad använder ni för att hitta varran? Spelets inbyggda "direct connect" eller gamespy arcade?

Vi använder direct connect, vad är gamespy arcade?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av husqvarnaff
Vi använder direct connect, vad är gamespy arcade?

Det är en klient som är tänkt att ersätta det gamla msn zone som är nerstängt nu. Det är ett program som man loggar in på och väljer vilket spel man vill köra, kan hjälpa mot ping lagget. Finns att ladda ner här: http://www.gamespyarcade.com/
Har du lust att spela age2 med mig över antingen gamespy eller direct connect skicka ett pm!