Min 15GB har ett "magnet surrande"

Permalänk
Medlem

Min 15GB har ett "magnet surrande"

Tjenare!

Ja, som rubriken lyder. Min 15GB har ett något sårts surrande låter lite magnetiskt?? finns det något man kan göra för att "dra ner hastigheten" på den eller något???hört om något AAM?? något fö mig kanske??

Tacksam för svar!!!

Permalänk
Medlem

hur låter en magnet?

Visa signatur

Server: Intel Pentium D 2.66Ghz, 2x80GB SATA RAID-1, 2GB Ram, FreeBSD-7.0

Permalänk
Hedersmedlem

Är det en 150G Raptor eller en äldre hårddisk på 15G? Är det det sistnämnda skulle jag inte tycka det var konstigt om den lät lite underligt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

gammla hårddiskar tjuter alltid. och varför har du en sån gammal hårddisk?

Visa signatur

Server: Intel Pentium D 2.66Ghz, 2x80GB SATA RAID-1, 2GB Ram, FreeBSD-7.0

Permalänk
Medlem

aa nee det är en gammal hårddisk tråkigt nog:( men det finns alltså inget man kan göra??t.ex ngt program som drar ner hastigheten lr ngt sådant??

joo jag har en sådan gammal för jag har fått ihop grejerna till datorn gratis(förutom chassit 300kr) och det va den enda som jag kunde få xd

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Nej, det finns nog inget att göra åt det. Det går inte att ändra hastigheten på vanliga hårddiskar, och så pass gammal som den är så tror jag inte att den har stöd för AAM.

Det du skulle kunna testa är väl att hänga upp den. Här finns lite idéer du kan testa: http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=8240

Permalänk
Medlem

Okej! ska testa med detta och jag tackar för alla svar.

TRÅD LÅST!!