Anonyma medlemmar kartlägger hundratals nätaggregat

Permalänk
Melding Plague

Anonyma medlemmar kartlägger hundratals nätaggregat

Två medlemmar i SweClockers forum har kartlagt de nätaggregat som säljs på marknaden idag. Resultaten är flera mycket omfattande dokument som tar reda på alla detaljer om modellerna, från den ursprungliga tillverkaren till elektroniken under skalet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj vilket jobb. Bara att tacka dom anonyma

Permalänk

Bugar och bockar

Permalänk

Hur fan vet man om ens nätagge e bra ?

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawidowski
Hur fan vet man om ens nätagge e bra ?

Tar du dig bara lite tid och läser artikeln samt pdf-filerna så får du svar på din fråga...

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

Jag saknar märket Colorsit. Inte för att det är en bra produkt men den borde finnas med.

Men å andra sidan så uppfyller den inte de två anonymas kriterier.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

Vilket jobb! Ni vet vilka ni är, ni bör vara stolta över eran prestation!

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Avstängd

Coolt, så det är Seasonic som gjort delarna till mitt Earthwats nätaggregat i Sonata III chassit?

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Tack ska ni ha, mycket uppskattad

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Avstängd

Nätagget är ju inte direkt det första man tänker på när man bygger ihop sin dator. Och något man inte bryr sig om alls ifall man köper ett färdigt paket... speciellt märkesdatorer.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

JÖSSES! Hur fick de råd till alla?!

Permalänk
Medlem

Lysande jobb, tack grabbar.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Coolt, så det är Seasonic som gjort delarna till mitt Earthwats nätaggregat i Sonata III chassit?

Yes.

Skrev om att uppdatera Nätaggs guiden så kommer detta, wünderbart!
Nu kanske fler och fler börjar förstå varför man predikar att man ska köpa ett bra nätagg

Permalänk
Medlem

Oj, imponerande men detta intresse av nätaggregat lär inte vara hälsosamt

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Jag tackar och bockar för ni två-

Varför tar jag för givet att det är två killar som jag har gjort detta underbara jobbet??

Permalänk
Medlem

Oh, detta behövdes verkligen

Edit:
i 080208_marken-1.pdf, under Deltaco (sidan fyra):

Citat:

-Huntket aggregaten är inga är inte av högre kvalitet.

Go fix it : )

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, tack.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Bra Jobbat!!

Permalänk
Avstängd

Chieftec Smart GPS-350FB-101 A

Ratio: 1,54

Alltså lämnar detta nätagg mer effekt än vad som anges?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Mycket bra jobbat!

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Medlem

Najs :tummenupp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Jag saknar märket Colorsit. Inte för att det är en bra produkt men den borde finnas med.

Men å andra sidan så uppfyller den inte de två anonymas kriterier.

Jo, de finns med och de skulle man undvika :S

Stackars lilla mig som sitter på ett 520W Colorsit.

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Inaktiv

Med den här listan kan man isolera en liten handfull OEM-tillverkare som får alla nätagg de tillverkar så att säga "godkända". Man blir lite fundersam över hur många företag som verkar kunna leva på att tillverka bristfälliga produkter =/

Permalänk
Medlem

Ni är duktiga, bra jobbat!

Permalänk

Mycket bra lista! Det skulle varit lite kul om dom tagit ut det bästa och det sämsta agget så man sett hur stor skillnad det är mellan dom direkt.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Denna lista är enormt viktigt tycker jag om hela datorn ska hålla hög standard.
Kan inte säga annat än bra jobbat

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk

Man får tacka för denna excellenta sammanställning av nätaggregat.

Permalänk
Medlem

Bra gjort Var inte länge sedan jag skrev någonstans här att jag ville ha mer djupgående artiklar om just nätaggregaten. Trevligt trevligt.

Det enda som är synd är att jag nu ser hur extremt få passiva nätaggregat det finns ute på marknanden nu.

Permalänk
Medlem

Starkt jobbat! Här har ni nått ni kan vara riktigt stolta över.

Permalänk
Medlem

Har ett Levicom i spelriggen. Ska nog byta ut den. Har länge tyckt att den inte är bra.
Nu har ja bevis :/

Visa signatur

iMac "27" Late 2013