Photoshop tar över USB porten

Permalänk

Photoshop tar över USB porten

Har ett litet irriterande problem med Photoshop och min laptop på jobbet. Det tar nämligen över alla USB portar. Sätter jag in ett minneskort med bilder på så måste jag starta om datorn helt, annars försöker Photoshop läsa från kortet, även om det är PDF dokument på det. Det gör att man inte kan öppna några filer på det, bara se dom. USB minnet dyker heller aldrig upp som en enhet på Den här datorn om jag inte startar om.
Jag kan heller inte använda mitt 3G USB modem direkt på USB på porten utan måste sätta det bak på själva dockstationen. Har löst det hela genom att avinstallera Photoshop men det ska man inte behöva göra tycker jag. Någon som vet en annan lösning så man kan ha kvar Photoshop ?

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Hedersmedlem

Kontrollera vilka diskar som är "scratch"-diskar för Photoshop, kanske försöker den använda den som temporärt minne.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+