Permalänk
Medlem

Etiketthjälp, klädsel

Det är så att jag ska på bröllopsfest ikväll, och jag har inte den blekaste om vad jag ska ha på mig. Misstänker att det inte duger med vanlig jeans och skjorta.. Har hört att en annan som ska dit kommer ha kostym... Så då blev jag lite orolig, dels för att jag avskyr sån klädsel, sen så har jag bara svart kostym. Men det kanske funkar, eller är det begravningstema att köra svart?

Det stod inget om klädsel på inbjudningskortet, men det är väl nåt underförstått med att vara klädd på ett visst sätt.

Känns som en urdum fråga... men jag vill inte riskera vara den enda som kommer dit klädd i svart, eller vara den enda som inte har kostym.

Och swec brukar vara duktiga på i-landsproblem tänkte jag.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Kör svart kostym om det är det du har.
Absolut inte jeans.

Permalänk
Medlem

Vad är det för snobbbröllop ifall man inte kan ha Jeans på sig.

Man kanske inte ska ha ett par slitna jeans med gällivare-häng. Men ett par snygga mörka jeans och skjorta och kavaj brukar alltid vara accepterat.

Men har du en svart kostym är det alltid skysst att svida om till.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Eg betyder det ju att du ska ha frack om de inte skrivit klädkod till bröllopet, men det behöver du nog inte oroa dig för. Jeans är däremot helt fel, skulle skämmas om jag kom i arbetarkläder till en högtidsdag...

Svart kostym är i varje fall inte fel, du kommer smälta in bra med resten av gästerna.

Permalänk
Medlem

Svart kostym är såklart helt okej. Dock inte med svart slips till kanske Typ ta en färgad skjorta. Svart kostym är ju inte samma som begravningstema.

SunQ: behöver väl inte va snobberi för att man har kostym... även om ingen tycker det är fel att komma i jeans så känner man sig kanske lite felplacerad om man är den enda som har det. Alltså bättre att klä upp sig lite för sin egen skull.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren... Tror jag kommer köra på svarta kostymen, sen ta nån färgglad slips och ljus skjorta.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower