Permalänk
Medlem

Problem svhs

Hej jag har ett problem med min svhs kabel som jag köpte idag, Det är en clicktronic, S-vhs, 3,5mm Till scart,,
När jag startar upp datorn så ser jag Bios, Windows laddning och sånt, men när det väl är laddat, blir det bara en massa svart/vitt flimmer på tv`n,

Jag har ställt tv i Svhs läge,, kortet är ett Msi Geforce 6600 256 mb,

Vad kan vara fel?, jag har provat att ställa om resolution och sånt men det verkar inte hjälpa nått :/

Permalänk
Medlem

Hur har du konfigurerat windows att använda TV'n?

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

hmm tror det jag har gått in i nvidias kontrollpanel och lagt till tv`n där och jag kör på clone display

Permalänk
Medlem

Du menar S-video? S-VHS är ett lagringmedium precis som VHS , CD eller DVD.

Visa signatur

************************************
* Detta meddelande har granskats av FRA *
************************************

Permalänk
Medlem

Japp självklart menar jag S-video;- , Det är lätt hänt att man blandar ihop dem

Edit: Om jag ser bild på tv`n när jag startar datorn måste det väl betyda att tv`n har stöd för s-video

Edit 2: Jag har letat lite och hittade manualen i en låda,, Där i står det, under scart 2:
"Denna används för att ansluta videbandspelare, videokamera eller en S-VHS videobandspelare. om du väljer S-VHS-läge med TV/AV Knappen Kan TV-apparaten även ta emot S-VHS signaler genom denna kontakt.

http://www.clicktronic.de/images/shop/produkte_en/hc100.jpg
Det är en sån kabel

Såhär ser det ut på tv`n