Defragmentering med batch-fil fungerar inte

Permalänk
Medlem

Defragmentering med batch-fil fungerar inte

Hej jag har stött på ett knepigt problem. Jag har skapat en enkel batch-fil för att defragmentera mina hårddiskar under natten, men jag får inte den att fungera som den borde göra.

Batch-filens innehåll:

title Defragmenting... cd %SystemRoot%\system32 defrag C: -f defrag D: -f defrag E: -f title Finished! pause

När jag kör den får jag på de två sista diskarna (verkar vara alla utom den första) följande medelande: "Windows cannot initialize a synchronization event."

Jag har sökt på problemet och hittat följande forumtråd med: http://forums.pcper.com/showthread.php?t=446161

Där har de samma problem men de har inte hittat någon lösning på problemet.

Tack för svar på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning heller, men det känns som om du har felkälla i microsofts egna defragmenteringsverktyg... prova precis samma sak med jkdefrags consol-drivna.

http://www.kessels.com/JkDefrag/

Har du kanske något i din eventlog angående detta?

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jag har laddat ner JkDefrag nu, det verkar vara ett riktigt bra program för defragmentering. Ska testa den consol-drivna snart.

Jag stör mig på att Microsoft bryr sig så lite om att inkludera ett bra program för defragmentering direkt i Windows.

EDIT: Eventlog visar inget om jag rensar den och sedan kör min batch-fil med Microsofts defrag.

EDIT2: jkDefrag fungerar bra med att bara köra programmet. Så det räcker att jag schemalägger att bara köra det. Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Exige inte för att du skriver vilket OS du använder, men Vista har en automatiskt defrag varje vecka så jag vet inte ens varför du går omvägar med en batchfil?

Om du kör XP så borde du titta på den inbyggda task scheduler istället.

Permalänk
Medlem

Vad dumt, jag glömmde skriva det. Jag använder Windows XP Pro SP2.

Jag använder XPs inbyggda task schelduler! Men för att göra det så var jag ju tvungen att använda en batch-fil för att kalla till defrag för de olika hårddskarna, c, d och e.

Men JkDefrag verkar vara mycket bättre än den inbyggda så jag är nöjd nu.