Permalänk
Medlem

Antec NSK3480. Ljuddämpning?

Funderar på att köpa ett Antec NSK3480 microtower chassi. Skulle dock vara intressant och veta om det får plats ljuddämpning i. Har kollat alla recensioner jag kunde hitta dock står inget om detta.

Verkar i alla fall som om de flesta plåtdelar går att plocka av för att montera detta, såsom sidpaneler, lock, och fronten. Frågan är bara om det finns tillräckligt med utrymme för att få dit grejjerna igen.

Sen en lite mindre viktig fråga... såg jag i en recension att det går att placera en hårddisk i det externa 3,5" facket.
http://www.overclockersclub.com/reviews/antec_nsk3480_microat...
Skulle va intressant och veta hur det är tänkt att det ska gå till.

Permalänk
Medlem

Jag har hela mitt system i Antec NSK3480 och är sten nöjd, man får plats med vanligt atx modekort.

ang hårddisken: "Hard drives can be mounted in several areas in the Antec NSK 3480. There are two dedicated areas that feature silicon vibration dampeners to isolate the hard drives to reduce any noise from them. One is available in the upper compartment and will take up the space of one 5.25" bay. The other is on the floor of the enclosure and is similarly attached. If a floppy drive will not be used, this area can house another drive if need be."

Permalänk
Medlem

Re: Antec NSK3480. Ljuddämpning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av em3
Sen en lite mindre viktig fråga... såg jag i en recension att det går att placera en hårddisk i det externa 3,5" facket.
http://www.overclockersclub.com/reviews/antec_nsk3480_microat...
Skulle va intressant och veta hur det är tänkt att det ska gå till.

Tror inte det är någon riktigt lösning, utan bara lite ghettomod. Släng in disken och i med en skruv Jag rekommenderar att du sätter disken på golvet dock, då den får bäst kylning där.'

Angående ljuddämpning så går det väl, men det går inte täta enda ut i kanterna då det finns små "hakar" där som sätter fast sidorna i själva chassiet.

Min burk NSK3300 (äldre modellen) (ursäkta det blå ljuset)
Trångt värre

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »