Uppgraderings-tips. Vad lönar sig? (klockning o.sv.)

Permalänk
Medlem

Uppgraderings-tips. Vad lönar sig? (klockning o.sv.)

God jul alla Sweeeec's!

Skönt med julafton igår, mitt nya headset fungerar nice.

Öh, juste, nu till frågan.

Jag sitter på min burk nu, systemet syns nedanför. 7900gt kort, och x2 4200+ prolle på ett Asus M2N-sli Deluxe. Jag tänkte be min far att uppgradera sin burk litegrand, det är nån Fujitsu Siemens crap som inte riktigt hänger med... Så ett paket från DB med 6000+ prolle och 2GB minne blir nog helschysst till den.

Nu till frågan. Ska jag byta ut min processor till den som min far ska köpa? (heheh) Eller ska jag klocka den istället..?

Just nu går det inte så bra för mig att överklocka, eftersom jag inte är så inbiten: Jag klarar knappt att komma upp till 2,6 GHz från 2,2 original utan att få systemet att blåskärma..

Sedan tänkte jag också kanske köpa mig ett nytt 8800GT kort och sätta det gamla 7900 kortet i farsans burk...

Lönar det sig också, eller ska jag vänta tills några supernya kort dyker upp? typ G92.. eller det kanske har kommit? jag hänger inte med...

En till fråga.. Kommer 8800gt (till exempel) sänkas i pris när de nya kommer ut?

Fan nu kom jag på en till fråga... såg att komplett hade nya TWIN2X 8500 minnen för ett schysst pris kan mitt moderkort (M2N-SLI Deluxe) klara av dem? jag tror jag har i minne (haha humor) att det bara står att det klarar 6400...

EDIT: kom på att jag bara dillar om minnena, det funkar ju visst.

Tråden är alltså mest till för att fråga om Klockningen, därför vände jag mig till Moderkortsdelen av forumet.

Hoppas ni får en gott nytt år och en god fortsättning! Mycket LAN ska det bli nästa år! : D