Erepublik speltaktiksnack

Permalänk
Medlem

Spelet lär nog startas om när Admins är tillbaka....Lite för mycket fusk nu...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Spelet lär nog startas om när Admins är tillbaka....Lite för mycket fusk nu...

Verkar inte som det, de flesta verkar ha blivit bannade som utnyttjade det på något vis och skaffade sig massa pengar Väldigt många som endast köpt billig valuta har blivit bannade, och pengarna deletats.

Om det inte rollbackas så jag inte har kvar företaget kan jag erbjuda arbete till folk fortfarande. Kan nog hålla hyffsade löner.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

jag tog tillfället i akt och köpte SEK när inflationen var som värst. har ett antal tusen nu och har iallafall inte blivit bannad. känns bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harma
jag tog tillfället i akt och köpte SEK när inflationen var som värst. har ett antal tusen nu och har iallafall inte blivit bannad. känns bra

Frågan är hur bra det var på en skala egentligen, om du inte har eget företag så har du egentligen ingen användning av så mycket SEK, och eftersom det är guldbrist just nu så är guldet sjukt överprissatt, sen så finns det inte äns tillräckligt med gold ute för att få tag på tillräckligt för att stata företag heller.

Tror de enda vinnarna var de med företag som utnytjjade inflationen (denna utnyttjing har gjort så många har blivit bannade / wipade), eller de som höll kvar sitt guld.

Jag är dock i behov av arbetskraft gubbar, så om ni vill ha arbete fixar jag det

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Derox <<< hur mycket betalar du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Derox <<< hur mycket betalar du?

Ja du Löneförslag?

Ne men ja funderar på:

1.x = 3
2.x = 4
3.x = 6

Vad sägs om det?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag tjänar Salary:3000 SEK / day nu så toppar du det så

Food skill 1.40

Permalänk
Sötast

Ja, det är bara att säga grattis då!
Att bidra till Sveriges ekonomikrash är inte illa det;)
Men det kan ju kvitta när du permbannas......

Permalänk
Medlem

Du får gärna utveckla ditt påstående, jag är ny i detta spelet nämligen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Du får gärna utveckla ditt påstående, jag är ny i detta spelet nämligen

Det var en fuskare som startade det företaget du arbetar på. Och satte sådana löner för att förstöra ekonomin, admins bannar dessutom alla som utnyttjat de fuskaren gjorde. Så när de kommer till det företaget lär du bli bannad

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

aha de var ju inte bra.. bäst man slutar där då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
aha de var ju inte bra.. bäst man slutar där då

Mm, kan man fortfarande tjäna de pengarna där eller? För i så fall skulle jag kontakta admin så lär du inte bli bannad, utan bara ifråntagen pengarna.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Näe företagets pengar tog slut det var därför jag sökte mig till något annat jobb, jag hade ju ingen aning om vad som var normal lön.

När folk skrev
1.x = 3
2.x = 4
3.x = 6
osv så antog jag väl att 3 var = 3k nåja tack för att ni upplyste mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Näe företagets pengar tog slut det var därför jag sökte mig till något annat jobb, jag hade ju ingen aning om vad som var normal lön.

När folk skrev
1.x = 3
2.x = 4
3.x = 6
osv så antog jag väl att 3 var = 3k nåja tack för att ni upplyste mig.

Okej Men du hann tjäna en hacka lr?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Typ en dagslön bara, synd att guld är så dyrt annars hade de ju varit skoj att starta eget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Typ en dagslön bara, synd att guld är så dyrt annars hade de ju varit skoj att starta eget.

Mm Det var ju en konsekvens av alla människor som gjort liknande som dig, det finnns i princip inget guld kvar i Sverige

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Vart har allt guld tagit vägen då? De som har företag lär väl dra in pengar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Vart har allt guld tagit vägen då? De som har företag lär väl dra in pengar?

Asså allt guld som killen som fuskade hade vart deletat, och det var i princip allt guld i Sverige

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

hehe jaha då förstår jag. nåja de lär väl plocka in mer guld så småningom

Permalänk
Sötast

Kommer nog ta en del tid, utan guld så blir det inte mycket uppgraderingar av företag och sådant.

Permalänk
Medlem

Rät tråkigt att så många fuskar i spelet.

Titta på Petoria för ett exempel. Han har även ett konto som heter Petoriaa och ett som heter Peterland. bra fantasi verkligen. Sen har de exakt samma aktivitet dessutom.. Skumt va?:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Rät tråkigt att så många fuskar i spelet.

Titta på Petoria för ett exempel. Han har även ett konto som heter Petoriaa och ett som heter Peterland. bra fantasi verkligen. Sen har de exakt samma aktivitet dessutom.. Skumt va?:P

Kolla BR leksaker då, 8 anställda på företaget, 100% identiska med varandra...

Permalänk
Medlem

Petoria har samma namn här på sweclockers också;)

Men sen ser du ju i en del företag där vissa har minst 100 i lön också. fast behöver ju inte vara fusk men de betalar ju fet lön till sina polare antar jag^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Själv så flyttade jag tidigare inatt/igår till USA, av den anledningen att starta upp något tillsammans med min Eve-online allians förhoppningsvis.

Till viss del kan det finnas risk för regelbrott av typen multi-accounts. Dock tror jag själv att detta är ganska förekommande, samtidigt som jag tror mer på att invite'a potentiella aktiva spelare - konton spelade av samma spelare tror jag själv kommer upptäckas till stor del. Själv känner jag att bara ett konto av den här typen räcker, då spelet är "lagom beroendeframkallande", med viss risk av framtida beroende inräknat gäller.

Personligen tycker jag att Gold-rewarden (vid invites) på något sätt borde förändras - en guld i sverige motsvarar en sjuhelvetes dagslöner i sverige medans det t.ex. i andra länder är betyder mindre!

Skit i Guldet som en "internationell" valuta, och få folk att kolla mer på individuella länders valuta och gå efter det, som det kanske mer är just idag*. Svårare kanske att få en "bra överblick", och de som är insatta får en chans att kunna investera osv.

Detta är dock skrivet av undertecknads bror vid nick Nightcrawl här på swec, som nu idag går att finna under samma nickname i e-republik

* Jag har ingen form av ekonomisk utbildning förutom en något mer avancerad form av Företagsekonomikurs på gymnasiet, då jag inte har fått lära mig något om hur just Guldets värde skulle kunna vara något index på värdsvaluta etc.

Dvs, ekonomiskt utbildade viktigpettrar undanbedes att svara på denna post. Har ni något att säga på PM'a mig (Nightcrawl här på swec, som tidigare nämnts.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem

Jag lyckades på något sätt sumpa ett jobb med 7 SEK som lön (fattade inte att jag fortfarande jobbade för det gamla företaget, trodde man blev autokickad när man bytte jobb)

Så nu sitter man här med 3 SEK, Food skill på 2.30

Kontakta mig gärna om ni har något bättre

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Sötast

Anställer folk med 2x skill inom gifts endast tyvärr då vi kör QL2. Annars hade du varit välkommen

Tänk på att 7sek i lön har varit en ockerlön, en företagare som varit desperat och inget annat, finns inga företag idag som klarar av att betala 7sek för 2x skill.... säkert 50% förlust på dig varje dag

Permalänk
Medlem

Skulle nån kunna erbjuda mig ett jobb?

Elnadar på Ere

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Har just skaffat ett konto och skulle också behöva ett jobb..

Johan på ere

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raikiri
Har just skaffat ett konto och skulle också behöva ett jobb..

Johan på ere

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NerZ
Skulle nån kunna erbjuda mig ett jobb?

Elnadar på Ere

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Jag lyckades på något sätt sumpa ett jobb med 7 SEK som lön (fattade inte att jag fortfarande jobbade för det gamla företaget, trodde man blev autokickad när man bytte jobb)

Så nu sitter man här med 3 SEK, Food skill på 2.30

Kontakta mig gärna om ni har något bättre

Alla ni 3 har fått jobberbjudanden från mitt food företag

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Tackar Derox.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!