Penumbra: Black Plague

Permalänk
Medlem

Kommer vinna tävlingen på FZ! Så först då får jag spelet

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

*bort*

Läs §7

Mvh moderator

Permalänk
Inaktiv

Aka_The_Barf det går inte att döda fiendera i detta, man är försvasrlös, antingen gömmer man sig eller springer.

Permalänk

*bort*

Läs §7

Mvh moderator

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Aka_The_Barf det går inte att döda fiendera i detta, man är försvasrlös, antingen gömmer man sig eller springer.

Tja finns mer att göra en så, har inte spelat uppföljaren då föregående spelet krashar var 5-20 min inklusive detta demot itll uppföljaren så ska inte ge de mer pengar för kass programmering.

I vilket fall som hellst, det finns många aleternativ, vist springa och göma sig är ett, men det går att bland anant låsa in fiender och annat, som oftast är praktist i vissa samanhang.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Kommer vinna tävlingen på FZ! Så först då får jag spelet

Jag kommer vinna tävlingen og ^^ Min beskrivelse på den värsta skräckupplevelsen jag har varit med om är oslagbar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bear89
Nån annan än mig som inte får igång spelet?

Mountade med daemontools och installerade relativit enkelt. Sen efter installationen ska jag cracka men då jag utforskar den mountade skivan så hänger sig skiten, fyfan va less man blir..

Har suttit och googlat som en idiot men det verkar inte finnas någon crack till vista än så länge. Nån som har liknande problem som får det att funka?

Inlägget har blivit anmält! Köp spelet om du gillar det så mycket ffs!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv

MugiMugi ang dålig programering, jag tycker dom ska ha väldigt mkt cred, är väll bara 2 personer som utvecklar spelet? Och deras fysikmotor är riktigt läcker.

Ja iof det är sant, ang fienderna

Permalänk
Medlem

men kan man verkligen gömma sig för dom? dom följer väll bara efter en vart man än går? känns som AI är lite grann som följ-efter-och-döda. i vissa spel verkar ju fienderna kunna se genom väggar.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Spelar spelet och jag rent utsagt älskar spelet _faktiskt_. Jag har inte kommit så långt, femte eller sjätte load och jag diggar det.

Det som jag fann mest roligt var tipsen innan man startade ett nytt game om hur man skulle ha sina skärminställningar.

Detta och The experiment (Experience 112) är coola spel med bra idé bakom, framförallt The Experiment.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Inaktiv

Man ser verkligen att utvecklarna har ansträngt sig med att spelet skall vara så realistiskt som möjligt, och att dom har gjort så att om man har en hammare så kan man slå sönder ett hänglås utan att behöva hitta nycklar till varenda liten sak..
Diggar verkligen spelet och problemlösningarna, ruggigt skrämmande särskilt i början av EP1..

Om dom gör en 2:a så vill jag se grymmare vapen samt häftigare monster, fast det kanske kommer har inte spelat igenom Black Plague ännu..
En Mister X liknande figur skulle vara grymt (Ni som spelat Resident evil 2 vet vad jag menar)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Spelar spelet och jag rent utsagt älskar spelet _faktiskt_. Jag har inte kommit så långt, femte eller sjätte load och jag diggar det.

Det som jag fann mest roligt var tipsen innan man startade ett nytt game om hur man skulle ha sina skärminställningar.

Detta och The experiment (Experience 112) är coola spel med bra idé bakom, framförallt The Experiment.

the experiment har jag försökt hitta lite fakta om såsom story och gameplay men inte lyckats något vidare så kanske kan du fylla i lite?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Netjamo detta är 2an Det första spelet heter penumbra overture, och är enligt mig ett bättre spel, check it out!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Netjamo detta är 2an Det första spelet heter penumbra overture, och är enligt mig ett bättre spel, check it out!

Mja ser det mer som en uppföljare av overture än en 2:a..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjyk
Hej, jag har fastnat i Penumbra Black Plague och söker nu er hjälp.

Jag har kommit in i ett rum med en stor glasbox och några spakar, och 2 st "zombies" jagar mig , jag antar att man ska blockera dörren med en stort skåp, men jag kan inte rubba det utan något verktyg. Någon som vet vad man ska göra?

Här är en screenshot från rummet jag har fastnat i.
Heelp pl0xpl0xhhaxxhaxxfaxxlaxx

Visa signatur

1,2,3 på händerna stå.

Permalänk
Medlem

Du hittar en spruta i ett skåp i rummet längs korridoren. Tvätta av den med sprit i din inventory, och ta sen blod från den döda kroppen. Använd den sen på dna-låset till dörren.

Dold text

[/B][/QUOTE]

Jag hoppas att du menar de här skåpen som finns i det rummet i den långa korridoren för har har jag oxå fastnat och det finns ingen spruta i nån av de?

Finns det fler skåp nånstans som jag kanske har missat?

Screen:

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
the experiment har jag försökt hitta lite fakta om såsom story och gameplay men inte lyckats något vidare så kanske kan du fylla i lite?

Har inte spelat det senast sist. Jag har fastnat i topic spelet.

EDIT: Så, då var spelet klarat. Playtime, 4 timmar och 3 minuter och jag tyckte jag var snabb på det svåraste. Snabast är på 78 minuter på det svåraste. :S

Grymt spel faktiskt.

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Fan! Vann inte spelet i FZ's tävling Trodde jag skulle vinna. Hade skrivit följande:

"Um, svårt. F.E.A.R. skrämde mig riktigt bra första gången, men Half-Life 2-modiflikationen Hidden skrämmer mig än som bara den. Så jag säger väl Hidden - när jag är helt själv o den osynliga är efter mig.

Hör nada, allt är tyst. Alla lampor är nersläckta i mitt rum. Bara datorskärmen lyser upp i mörkret. Hjärtat bultar för fullt, t.o.m. jag hör det. Plötsligt ser jag hur vattnet skvätter några meter från mig. Jag följer efter skvätten med darriga andetag. Oturligt nog slutar dem inom knappt 2 sekunder. Allt är helt tyst igen. Alldeles för tyst. Svettet rinner nerför mina ögon. Torkar av mig hastigt för att sedan hålla koll på vattnet. Allt är helt stilla. 10 sekunder känns som 10 minuter.

En viskning tar död på tystnaden - "I can see you". Jag kollar runt omkring mig, men finner ingen kropp som är såpass nära som jag hörde den. Plötsligt får jag ett slag och jag skvätter till som bara fan. Tappar kontrollen över tangentbordet och datormusen, men återfinner dem snabbt igen. Jag rättar till huvudet i spelet och trycker allt vad jag har på W, men springer för långsamt. Får ett till slag. Jag vänder mig om, tömmer magasinet medans jag springer, men hinner ej ta skydd.

Game over."

Svarade kanske fel på de 3 andra frågorna, men men :/

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molle89_89
hallå kan någon hjälpa mig har fastnat !!!!

SPOILER LÄS INTE detta om du ijnte kört spelet!!!!!!

där med datorn när man skall lägga in de olika progamen vilka skall in på nätverkskorter, har fan TESTAT ALLT, i olika ordning osv osv osv osv... ja och en polare försök nu i några timmar, börjar bli ganska tråkigt nu!!!!! hitils har de vart bra med detta var ju dryg att mans akll fastna som fan!!!

så om någon vet hade de vart gött

SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!

du ska lägga en såg i en låda å så kommer en zombie öppna en dörr å där inne finns 2 kort en på data bänken å en i hyllan mellan 2 böcker, en till i skpen bakom 2 böcker, sen är jag fast stoppar in kortet men han sägar att han inte har tid med det, hur får man död på zombien!?

Edit:Jag kom på, man låser in han sen ska man föra över program på korten klarat RÖD men är kvar på dom andra

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Är detta en fortsättning på overture? Alltså man måste spelat det först för att
förså storyn eller?

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Är detta en fortsättning på overture? Alltså man måste spelat det först för att
förså storyn eller?

Nej skulle jag säga.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Nån som har en savegame till Infirmary? Spelet krashar varje gång jag försöker gå in där, har laddat ner patchen inget funkar. Direkt ja går in i dörren krashar spelet =(.
Vet inte vad det beror på. bara just den dörren vid load screen så hänger det sej. Har testat med olika grafikinställningar och kompatibilitetslägen osv men inget funkar.
Har sökt på internet men inte hittat nån med samma problem förutom dem som inte har patchat spelet.

Visa signatur

E8400 @ 4,2 ghz | Thermalright Ultra 120 eXtreme | Asus P5Q-Deluxe | 4Gb Corsair 8500 | Asus GeForce ENGTX560 TI DCII | Corsair AX 850W 80+ GOLD

Permalänk
Medlem

OMG vad sugen man blev på att lira spelet igen.. Får nog installera det när jag kommer hem idag!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------