Permalänk
Medlem

Akut hjälp!! Nytt Graffe

Hey alla jag sitter på DH och är akut behov av ett nytt grafikkort.
jag letade runt lite och hittade en som kunde sälja mig ett GeForce 7600gt 256 mb för en lite summa.
Då undrar jag om det är värt att köpa detta kort, Om det räker med mitt nätag på 230W.
Och vilka spel det klarar det?

TACK PÅ FÖRHAND!

EDIT/ Jag glömde fråga hur mycket skilnad det är mellan mitt interigerade ati radeon x1200 \EDIT

Permalänk
Hedersmedlem

7600GT är ett hyffsat kort som du inte skall betala mer än 400 - 500:- för, det kräver inte heller så mycket ström så det är nog ok, om ditt nätagg är ett "bra" 230W, dock låter det lite "lite" med dagens mått mätt
Vad hade du innan?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

han skulle ha 400 för det men jag kan nog pruta ner det till 300

Permalänk
Medlem

Det är inte så att ditt nätagg är på 230 volt då?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

sitter på ett 7600gt själv (sign) och kan säga att det är ett riktigt bra kort för pengarna (ännu bättre begagnat)
klarar bf2, cod2, Fear osv på höga inställningar med hög fps ( 50+)

Permalänk
Medlem

jo det är 230V hehe.
Vet nån hur mycket skillnad är det mellan 7600gt och ett radeon x1550?

Permalänk
Hedersmedlem

7600 är mycket bättre, så köp köp köp!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag har med ett 7600gt och jag köpte det nytt för två papp. Så jag kan säga att du verkeligen bör köpa det. Det klarar medal of honor airborne på typ medium grafik. Men allt som har kommit innan medal of honor airborne klarar den på högsta grafik. Jag är mycket nöjd med mitt köp även om det kostade 2 papp.
Och interigerade grafikkort är oftast riktigt kassa.