Natur VS Teknik gymmnasieval.

Permalänk
Medlem

Natur VS Teknik gymmnasieval.

Eftersom min förra tråd låstes pga att jag inte kunde hitta detta forumet så skriver jag inn den här igen

Nu är det så här att jag antingen kommer att välja att gå på natur inrktning matte data och sedan välja till Fysik B och troligtvis även Kemi B och Biologi B för att senare ubilda mig till civil ingengör. men blir det någon större skillnad om jag går Teknik med inriktning Natur och väljer till Matte E istället. vad är fördelarna/nackdelarna med de olika valen?

psst, titta vad man hittar ibland när man har tråkigt. www.flabbig.webb.se

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

Fördelen jag kan se är väl att du blir tvungen att läsa mer språk om du väljer natur, men samtidigt är det inget som förhindrar att du väljer till det på teknik. Jag tycker dock det känns som om många ämnen som är obligatoriska på natur ger en viss allmänbildning, och iaf. när jag gick i gymnasiet var de flesta teknikämnena mest trams. Det spelar egentligen inte någon roll vilket program du går, utan vilka kurser du läser.

Hur som helst, det är främst matematikkurser och språkkurser som är något att ha från gymnasiet.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Teknik är i stora drag detsamma som El-Data minus Elämnena + mer matte, språk osv..

Permalänk
Medlem

Välj Omvårdnad Räddningstjänst... Bättre utb kan du inte få på gymnasienivå, förbereder dig superbra inför livet... Yrkesutb! dessutom kan du ändå läsa basår sen om du nu måste bli ngn ingenjör...

/->Läs nedan -> JObbat natt...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Fördelen jag kan se är väl att du blir tvungen att läsa mer språk om du väljer natur, men samtidigt är det inget som förhindrar att du väljer till det på teknik. Jag tycker dock det känns som om många ämnen som är obligatoriska på natur ger en viss allmänbildning, och iaf. när jag gick i gymnasiet var de flesta teknikämnena mest trams. Det spelar egentligen inte någon roll vilket program du går, utan vilka kurser du läser.

Hur som helst, det är främst matematikkurser och språkkurser som är något att ha från gymnasiet.

Håller fullständigt med Xaanin om det sistnämnda.
Språk är nog det de allra flesta har mest nytta av av det de lärt sig i gymnasiet. Att få en stabil grund i matematik är också bland det absolut viktigaste för många, speciellt bland sådana som dig som har planerat att läsa till Civ.Ing.

Många andra ämnen på gymnasiet är nog tyvärr att betrakta som trams som Xaanin skriver. Det blir lite som B-versioner av det man läser på universiteten, lite som att jämföra MS-röj med Crysis. Ofta lär man sig mer på en lektion på universitetet än man lärt sig under en hel kurs i gymnasiet..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Teknik är i stora drag detsamma som El-Data minus Elämnena + mer matte, språk osv..

Det är väl snarare så att teknik är som natur fast med lite meningslösa teknikkurser istället för naturkunskap, biologi och sånt.

Permalänk

Hm.. Jag upplevde inte kurserna på teknikprogrammet som meningslösa...
Jag läste ju då microprocessorteknik, teknisk datoranvändning, digital teknik, analog elektronik och lite CAD.

Nu har jag ganska nyss läst klart kursen digitalteknik på högskolenivå, och det var inte mycket som var nytt.

Dock kan det vara pga. att mitt gamla gymnasie har en god tradition av att hålla hög kvalite på teknikprogrammet...

Jag lärde mig massor av saker, som att programmera assembler för både RISC och X86, konstruera enkla saker av digitala grindar, programmeing med nätverksprotokoll för Win/Linux.

Att kombinera det med matte A-E samt Fysik A och B gav mig en mycket bra grund.

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_padawan
Hm.. Jag upplevde inte kurserna på teknikprogrammet som meningslösa...
Jag läste ju då microprocessorteknik, teknisk datoranvändning, digital teknik, analog elektronik och lite CAD.

Nu har jag ganska nyss läst klart kursen digitalteknik på högskolenivå, och det var inte mycket som var nytt.

Dock kan det vara pga. att mitt gamla gymnasie har en god tradition av att hålla hög kvalite på teknikprogrammet...

Jag lärde mig massor av saker, som att programmera assembler för både RISC och X86, konstruera enkla saker av digitala grindar, programmeing med nätverksprotokoll för Win/Linux.

Att kombinera det med matte A-E samt Fysik A och B gav mig en mycket bra grund.

Jag gick inte teknik men det låter mer än vad teknikvännerna lärde sig. Som du sa låter det som ett bra gymnasium.

Trådskaparen: Se till att läsa minst ett 3:e språk. Språkkurser på gymnasiet är bra och enkelt relativt hur man kan lära sig språk efter gymnasiet i Sverige. Matte är bra i det att du får känna på saker, men matten på universitet kommer kliva långt längre än det och brukar vara introduktionsveckor som tar upp en till matte E de första veckorna på civ ing utbildningar (om de inte kräver E).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag läser på ett teknikprogram, lokalt kallat IT-gymnasiet.
Jag har sedan valt inriktningen Datorteknik, där vi jobbar mycket i grupparbeten men också mycket teori. Jag läser Lokala nätverk, Datorkommunikation, IT-samordning, Persondatorer m.m vilket känns mycket bra.
Jag har också valt till Matte D,E samt Fysik B vilket ger mig en bra grund att plugga vidare som civil-ingenjör.

folke123: har du möjlighet så försök ta kontakt med elever på de olika programmen och se vad de säger. De kommer givetvis göra reklam för sitt program men försök få frama lite enkla för- och nackdelar

Permalänk
Medlem

Min rekommendation är att välja Natur eftersom det är ett klassiskt program som är allmänbildande. Men oavsett vad du väljer, se till att läsa Fy B, Ma E (minst) och ett tredje språk, nivå 3. Då är du behörig till alla högskoleutbildningar vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Re: Natur VS Teknik gymmnasieval.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av folke123
Eftersom min förra tråd låstes pga att jag inte kunde hitta detta forumet så skriver jag inn den här igen

Nu är det så här att jag antingen kommer att välja att gå på natur inrktning matte data och sedan välja till Fysik B och troligtvis även Kemi B och Biologi B för att senare ubilda mig till civil ingengör. men blir det någon större skillnad om jag går Teknik med inriktning Natur och väljer till Matte E istället. vad är fördelarna/nackdelarna med de olika valen?

psst, titta vad man hittar ibland när man har tråkigt. www.flabbig.webb.se

Jag går sista året natur med inriktningen matte data, iaf på min skola så är fysik b ingen tillägskurs, den är obligatorisk, precis som matte a,b,c,d,e diskret och breddning. kemi B försvinner på vår mattedata inriktning men går att välja till precis som med biologi b.
sen läser vi även programmering a och b i vb.. och lokala nät a och något mer som jag inte mins.

teknik och natur läser ju i stort sett samma kurser fast natur brukar ligga snäppet före, alltså har ett högra tempo. så är det på min skola iaf..

Permalänk
Medlem

Skumma nya system. När jag läste teknisk linje en gång för länge sedan så ingick alla matematik, fysik och kemi obligatoriskt i utbildningen. Dessutom kunde man läsa språk och programmering. Vi hade även obligatorisk historia, svenska, idrott o.s.v. Helt klart den mest givande utbildningen för vidare studier på den tiden.

Nåväl, i vilket fall som helst se till att ha läst ALL matematik och fysik på gymnasiet. Lägg gärna till all kemi om det går och eftersom ett språk till verkar vara ett krav för fortsatta studier så skall du givetvis ha det också. Tycker du att det blir för mycket matematik så byt inriktning redan nu. Gymnasiematematiken är simpel jämfört med vad som komma skall (och internationellt sett minst 2 år efter de flesta andra länder, en skamfläck som det gärna inte talas om i den svenska skolan).

Själv kom jag fram till att jag inte ville sitta och räkna 40-60 timmar i veckan så jag blev jurist istället men teknikintresset har jag kvar.

Permalänk

Det finns ett huvudsakligt problem med teknik: Kvantiteten av tjejer i klasserna. Går du NV/NV så kommer det att finnas en massa tjejer medans om du går Teknik så är det cirka bara 2 av 30 tjejer....

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spacemarine
Det finns ett huvudsakligt problem med teknik: Kvantiteten av tjejer i klasserna. Går du NV/NV så kommer det att finnas en massa tjejer medans om du går Teknik så är det cirka bara 2 av 30 tjejer....

Det stämmer:) I min NV-klass är vi 6 killar, men 16 tjejer:P

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Det var nog ungefär 50/50 könsfördelning i min klass på teknisk linje men det var inte igår direkt, hehe.

Jag vet inte hur det ser ut idag men på min tid så hade vi "teknologi" och sysslade med hållfastheter och ritningar o.s.v. Det gjorde inte natur så de som gått teknisk hade ett litet försprång inför vidare tekniska studier. Natur var dock en väldigt populär inriktning det med eftersom det var just teknisk och natur som var de "bättre" gymnasieutbildningarna för de som tänkt läsa vidare.

Permalänk
Medlem

Hade jag valt hade jag tagit teknisk. Lite roligt får man ju ha i skolan med..

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Välj Omvårdnad Räddningstjänst... Bättre utb kan du inte få på gymnasienivå, förbereder dig superbra inför livet... Yrkesutb! dessutom kan du ändå läsa basår sen om du nu måste bli ngn ingenjör...

/->Läs nedan -> JObbat natt...

Hmm.

Någon frågar om råd, då han har bestämt sig för antingen natur eller teknik, men inte kan välja ett av dem.

Du postar att han bör välja omvårdnadsprogrammet - räddninstjänst.

Jag är mest lite intresserad av hur du tänkte när du gjorde det?

Permalänk
Medlem

Jag läste Teknik när jag gick i gymnasiet. Jag kan inte klaga på min utbildning. Jag läste ända till matte E och sen fick jag läsa CAD, Robotteknik, Lokala Nätverk, Digalt Skapande, Multimedia, Programmering osv. osv. Det fanns egentligen 2 stora skillnader mellan NV och TE i min skola:
1) Könsfördelningen, NV var 50/50 medans vi bara hade 2 tjejer och 30 grabbar.
2) Ambitionsnivån, vi på TE hade inte så bra medelbetyg. Rätt så katastrofala betyg faktiskt (såvitt jag vet, Sveriges sämsta).
Men jag klarade mig och läser till Civilingenjör i Datateknik.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Borde man läsa vidare inom natur om man har G i Fysik A,B Matte C,D(VG i A,B)? Känns som om det inte är att tänka på men det är ju det jag är intresserad av. =/

Permalänk
Medlem

Är du intresserad av tekniska högskoleutbildningar tycker jag du ska gå teknik, iaf. vi läser konstruktion A/B där du behandlar beräkningar på balkar, tryckning, skjuvning, böjning osv. samt kinematik kinetik, dynamik m.m. (vilket jag inte vet om du gör i den utsträckingen inom NV). Kombinerar du detta med CAD-kurser, Matte (minst MaD), Fy A samt B, Kemi A, samt minst Engelska B har du en bra grund. Orkar du plugga mer så satsa på Engelska C, Tyska/Franska/Spanska samt MaE + ev. Breddning.
Jag gillar personligen inte så mkt Kemi eller Biologi därför tycker jag teknik passar perfekt. Har bara läst Kemi A samt FyA/B, började Biologi A men hoppade av.
Avsaknaden av tjejer är ju ett -, vi har en i våran klass på 25 elever :P.

EDIT: Ambitionsnivån tycker jag är ganska bra i vår klass, vi snittar väl VG i klassen.

EDIT2: Det beror ju på vad det finns för lokala inriktningar på eran skolan inom teknik också.
Min inriktning är "Teknik och Företagande". Följande kurser läser jag:

Inom min Inriktning: (finns två under inriktningar inom TF CNC och Högskolespåret, högskolespåret läser MaD, FyB, Bi A inom inriktningen, men jag läser CNC samt dessa kurser extra).
CAD A 50
CAD B 50
CNC Teknik A 100
CNC Teknik B 50
Konstruktion A 100
Småföretagande A 50
CAD/CAM 50
CNC Teknik C 100
Produktionsprocessen 50
Konstruktion B 100
Robotteknik 50

Så sammanfattningsvis tycker jag att du får väldigt bra kurser för framtida teknikstuider, på NV känns det mer som att du får en väldigt bred grund och typ full behörighet.. men vet du att det är mot civilingenjörs utbildningar du dras emot får du en väldigt bra grund från en teknisk utbildning.

EDIT3: Besök Gymnasieguiden

EDIT4: Kan ju lägga upp min studieplan får du se att det går att kombinera en hel del, och vill man "plugga" på teknik så är det inga problem.

Byggkunskap 50p
CNC A 100p
CNC B 50p
Datorkunskap 50p
Datorgrafik 50p
Engelska A 100p
Engelska B 100p
Estetisk verksamhet 50p
Fysik A 100
Kemi A 100
Matematik A 100
Matematik B 50
Matematik C 100
Naturkunskap A
Svenska A 100
CAD A 50
CAD B 50
Konstruktion A 100
TMS (Teknik, Människa, Samhälle) 50
TF (Teknikutveckling och företagande) 100
CAD/CAM 50
CNC C 150
Engelska C 100
Småföretagande A 50
Fysik B 150
Idrott A 100
Matematik D 100
Matematik E 50
Matematik - breddning 50
Produktionsprocessen 50
Religonskunskap A 50
Samhällskunskap A 100
Robotteknik A 50
Svenska B 100
Tala presentera 50
Konstrukion B 100
Projektarbete 100

Summa: 2950p (2500 grundutförande för examen).

EDIT4: Sista edit nu :P, jag råder dej läs Teknik, läs all matte du kan, FyA/B, Kemi A, Eng B. Samt allt du känner för utöver :D.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk

Går Nv och är på tredje året. Rekommenderar det starkt. Är du dock intresserad av Teknik och företagande och sådana liknande kurser samt olika datorkurser där du istortsett får lära dig pilla ihop en dator så välj Teknik ;).

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Inaktiv

Jag valde nv i första hand, men sedan var det så tråkigt då jag inte stod ut med alla dator-ointresserade tjejer som var 2/3 av klassen... och bytte till te, där det var 26 killar/6 tjejer och är rätt så nöjd med bytet. Den främsta nackdelen med te är dock att man inte får matte diskret. Dock så har man eget matematikintresse så inget hindrar en från att läsa böcker som tar en in på området.
Biologi känner jag att det är överflödigt då jag inte tänker söka på universitets/högskoleutbildning som kräver det.
Det är matte d/e o fys b jag valde, och sedan till det blir det något som kallas "webbpaketet" vilket inkluderar programmering a (en kurs jag skulle kunna tentera av om jag ville), programmering b och något som heter desktop vilket är samma som programmering c, och webdesign, kanske var något till. Dessutom så får man cad vilket är rätt så bra.

Permalänk
Medlem

Är man intresserad av vetenskap är NV bättre. Man får träffa andra människor med samma intresse. Likadant med teknik om man föredrar det.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt, jag gick natur. Jag går nu Bioteknik på KTH, en civilingejörs-utbildning. Frågan är helt vad du skall läsa till, skall du gå nå kemiskt? Datorinriktat? Fordon? Material? osv?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag vet inte riktigt, jag gick natur. Jag går nu Bioteknik på KTH, en civilingejörs-utbildning. Frågan är helt vad du skall läsa till, skall du gå nå kemiskt? Datorinriktat? Fordon? Material? osv?

Exakt, försök tänka längre, äre Samhällsbyggnad, Maskin osv.?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

hm troligtvis med någon dator utbildning, alternativt att jg utbildar mig till prgogramerare

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av folke123
hm troligtvis med någon dator utbildning, alternativt att jg utbildar mig till prgogramerare

Datateknik på KTH låter ju utomordentligt! Då skulle jag gå Natur med inriktning Matte-data, läsa lite extra fysik och mer programmering Sen gärna lite extra matte om din skola erbjuder bräddningskurser inom detta.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Precis vad jag vill, läsa till fysik B, troligtvis även kemi B sen matte E får jag och sen läsa till kursen vad den nu hette som kom efter

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Hmm.

Någon frågar om råd, då han har bestämt sig för antingen natur eller teknik, men inte kan välja ett av dem.

Du postar att han bör välja omvårdnadsprogrammet - räddninstjänst.

Jag är mest lite intresserad av hur du tänkte när du gjorde det?

Eftersom du frågar skall jag svara.

Jag ville som många andra vid den ålder bli dataingenjör. Samtidigt hade jag i bakhuvudet att den stora IT-bubblan hade brustit. Visserligen skulle det gå uppåt igen.
Jag granskade dom olika kursplanerna och såg att det inte skillde mycket åt dom. Alla fick grundläggande högskolebehörighet.
I vissa fall skulle man bli tvungen att behöva behörigheter i speciella kursers. Forskade vidare i ämnet och fann att man efter gymnasiet kunde läsa ett så kallat basår på konvux i min kommun.
Där skulle man får beörigheter i Fysik a+b, kemi b, samt även kunna välja Matte C-E om man nu skulle vilja det.

Gjorde så att jag valde Matte B+C, samt Eng B, Historia A och idrott B, dessa kunnde jag få in, med lite pusslande. Rektor godkände och allt gick bra. Visserligen fick man läsa som en gnuver men det var det värt.
Skulle jag vilja kan jag läsa basåret, och få full behörighet till de flesta högskolor och kurser. Dock skall jag även göra högskoleprovet i vår för att gardera mig.

Nu har jag en utbildning som USK, denna utbildning kan födda mig under mina år vid studier. Därmed minskar jag mina eventuella lån.
Dessutom fick jag en utbildning som är mer värd än den som mina vänner på NV fick. Dessutom ett jobb, det är skillnaden. Att kunna tänka längre än bara ett par år.

Jobbar nu på en akutmottagning, och har erfarenheter som är guld värd ute i den stora stygga världen. Skall senare läsa vidare till brandman, eventuellt även ssk. Kanske det blir läkare om 10 år.
Har i alla fall fastnat för ett jobb som jag garanterat inte skulle komma i kontakt med om jag nu inte valde OPRäddningstjänst.

Det skall nämnas att alla programen på gymnasienivå ger grundläggande högskolebehörighet, dock att amn kan få välja till ett par kurser om man vill läsa till något speciellt exv läkare.
Skall nämnas också att man inte bränt sina broar bara för att man valde OP, det är enbart skrock. De bästa läkarna började på OP och inte på NV, detta för att dom har en nturligare hand om människor och itne ängnat hela sitt liv åt böcker. Dom kan göra en bedömning efter människan och de ser helheten inte specifikt sjukdomen, vilket den andra kategorin läkare verkar ha svårt att göra.
Dock om det gäller civilingenjör vågar jag inte uttala mig om.

Nu har jag datorer enbart som ett fritidsintresse, och tänker inte gå längre än så. Drar in ca 22 000 kr per månad och det är inte så pjokit, visserligen får man arbeta därefter.

Ångrar inte mitt val av gymnasieprogram.

Vill härmed bryta myten om att omvårdnad är ett slappt program. Vi har mer prov och flera tunga ämnen och siktar man på MVG så får man arbeta minst lika mycket som på övriga programmen.
Hur många av övriga program erbjuder sina elever att aktivt delta när människor dör?
Hur många av programmen erbjuder en utbildning som ska förbereda sina elever om tragiska stunder?
Hur många av övriga programmen utbildar sina elever att kunna hantera en kris/stressig situation?
Hur många av programmen kräver att man skall utsätta sin kropp för fara, tung arbete, och stark fysiksk/psykiskt påfrestan?
Kurserna Räddningstjänst och Ambulans/akutsjukvård är två kurser som är tunga både fysiskt och psykiskt. Vi har även flera tunga ämnen som inte är allt för lätt att "glida" igenom.

Det var inte för inte vi var tvungna att göra ett fysprov, hälsoundersökening och en teoretisk test.

En övning var ganska kul som jag var med om. Skulle räkna matte mitt under en fyspass i full utrustning och in 80 grader värme. Uppgiften kan tyckas väldigt lätt. Detta är ett av dom enklare matteproven vi fick:
"Du har en tankbil med 2 200 liter i. Du skall dra 750 meter 38mm slang. Hur mycket vatten krävs att fylla upp slangarna, samt hur mycket finns kvar i tankbilen?"
I normala förhållande är det inte ett svårt matteprov men i full utrustning efter 15 minuters rökdyckning i 80 graders värme så är det svårt att koncentrera hjärnan så att man kan få ut svaret 1450 Liter.

Kan bara säga det: Ångrar inte mitt val av gymnasieprogram. Utvecklades som människa och fick chansen att se att man klarar mer än vad man tror, det särkte ens självförtroende oerhört.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
text

Kan säga att som ingenjör vill du läsa så mycket matte, programmering, fysik osv du kan under gymnasietiden. Sen så tycker jag sj att natur ger mer, mer förberedande ifall du skall plugga vidare på det spåret. Sen att man tjänar mer gör ju inget det heller :=)

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"