Konsten att tippa på en match som ger garanterad vinst

Permalänk
Medlem

Konsten att tippa på en match som ger garanterad vinst

Jag kommer ihåg att jag läste i en PC-tidning för runt 5-6 år sen där det fanns ett repotage om att man kan tippa och få garanterad vinst. De flesta kanske redan känner till det men många inte. Det finns alltså ett system som gör att man kan tippa på en match (t.ex. fotboll eller ishockey) och få garanterad vinst.

Det hela går ut på att man tippar hos tre olika spelbolag som har en och samma match. Oddsen måste variera på ett sätt för att det ska fungera. I och med detta, fungerar inte det för alla matcher. Man tippar varsit resultat (1, X & 2) hos de tre olika spelbolag med olika summor pengar. Det sammanlagda summan pengar som satsas ska alltså vara mindre än vinsten för varje resultat hos de olika spelbolagen. Det är enklare att ta ett exempel:

Låt säga att lag1 spelar en fotbollsmatch mot lag2. Oddsen för denna match hos de olika spelbolagen kan se ut såhär:
Svenska Spel:
1: 1
X: 5
2: 8

Unibet:
1: 2
X: 4
2: 7

Ladbrokes:
1: 3
X: 4
2: 5

Nu har jag markerat tre olika resultat från de olika bolagen. Om jag tippar på reslutatet "2" från svenska spel, "X" från Unibet och "1" från ladbrokes får jag:
1: 3
x: 4
2: 8

Jag tar nu och satsar 30kr hos svenska spel, 20 kr hos unibet och 10kr hos ladbrokes. Jag har alltså satsat totalt 60kr och då måste vinsten vara över 60kr för att man ska gå i vinst.
1: 3 * 30 = 90kr
x: 4 * 20 = 80kr
2: 8 * 10 = 80kr

Som man kan se nu vinner man oavsett hur det än går för matchen, då vinsten oavsett resultat blir mer än totala insatsen. Vinner lag1, går man 30kr i plus. Blir det oavgjort, går man 20kr i plus. Vinner lag2, går man också 20kr i plus. Nu var oddsen ganska grova men ni förstår iaf tanken.

Min fråga nu är om någon vet någon sida man kan läsa mer om det? Eftersom det finns otroligt många kombinationer av odds och insats, blir det jobbigt att sitta och testa förhand. Man skulle då kanse kunna skriva ett program som hämtar data från tre spelbolag och låta den själv leta fram en kombination som fungerar.

Permalänk
Medlem

om man hittar en match där alla odds är över eller lika med tre (på olika spelbolag då) såg går man ju med vinst, det behöver man inget program för.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Arbitrage betting kallas det

Kan läsa mer här
http://en.wikipedia.org/wiki/Arbitrage_betting

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Ypperligt tillfälle att testa detta när Sverige möter Spanien i Em-kvalet borta sen, lär vara bra odds på den matchen

Permalänk
Medlem

intressant, men detta cenario är väldigt svårt att hitta. Antar att det måste vara så att en bookmaker tror på ett helt annat lag än vad en annan gör. Finns det något live exempel nu som vi kan ta?

Permalänk
Medlem

om inte annat kanske man skulle kunna fixa nån form av nätverk alla i nätverket får en sektion de ska kolla av varje dag sen posta på ett forum.

efter som jag enbart lever på poker och gjort de bra länge nu verkar de är helt klart intressant att plasera en del av bankrulle i.

kan man hitta 3-5såna spel om dagen blir de ju en slant i månaden.

ska finns nåt program som heter något istil med argtrage betting pro eller nåt, läste om de för nåt årsedan men orkade aldrig sätta mig in i de hela just då.

förtillfället skiter sig pokern totalt så lite säkra pengar vore underbart.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Har letat efter några Comparing ODDS sidor, men de är inte jätte effektiva och väldigt krångliga ialla fall, testa någon att söka lite på det.

Permalänk

Det borde väl inte vara helt omöjligt att skriva en algoritm som går igenom 3-4 sidor efter möjliga vinstchanser?

Anledningen att inte fler håller på med det här antar jag är för att vinsterna är så pass små (TS exempel var ganska så extremt) och det kräver väldigt mycket jobb för att få fram något, och får man "fel" på något sätt kan man förlora ganska så rejält med pengar.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Intressant.
Skulle vara inte helt fel med lite extra peng.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Eller så skaffar man sig lite koll och satsar på lag man vet kommer vinna.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Kul att det finns intresse. Tack vara Kazen som gav oss namnet på det, har jag googlat fram ett program:
http://www.soft32.com/download_102983.html

Man får manuellt mata in de 6st olika kombinationerna av oddsen och kolla om det funkar. Du måste mata in insats för att det ska fungera. Genom att mata insats, räknar programmet ut hur mycket man ska satsa på varje resultat för att få vinst.

edit: Goda nyheter.
Jag har kollat upp flera olika spelbolag och hittat en kombination som fungerar för Sverige - Irland matchen. Det är dock bara 0.17% vinst, hehe.

expekt
1: 1.25
X: 4.95
2: 13.00

betfair
1: 1.31
X: 5.9
2: 13.5

ladbrokes
1: 1.33
X: 4
2: 8

Detta ger oddsen:
1: 1,33
X: 5,9
2: 13

Permalänk
Medlem

Humm.. om du satsar en miljon kan du tjäna 1700 kr! frågan är annars vad som händer om oddsen ändras efter att man har satsat? Får/kan spelbolagen göra det? För det räcker med att oddsen förändras med 1 decimal för att det inte längre ska vara vinstgivande.

Visa signatur

Dator 1. Intel i5 4690K, 8 GB ram, Gigabyte GTX 770, FD Integra R2 650 W, Fractal Design R4, CM Hyper 212 EVO
Dator 2: Intel core 2 duo e8400 @ 3.0 Ghz, 4 GB ram, Gainward 8800Gt 512 mb. 11697 p @ 3dmark 06

Permalänk
Medlem

Nää, du får ju dom oddsen som är när du satsar. Annars skulle det ju inte funka.

Permalänk
Medlem

Fast oddsen kan ändras medans du satsar. Så om du satsat klart på 2 bolag så kan de tredje ha ändrat sina odds...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Fast oddsen kan ändras medans du satsar. Så om du satsat klart på 2 bolag så kan de tredje ha ändrat sina odds...

Borde väl gå att oddsa på tre olika samtidgt? Oddsar aldrig, men tycker att det borde funka.

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

Inte så vanligt om man bettar på internet, då det går snabbt och man kan få det gjort inom loppet av en minut... Men ska man betta hos bookers (ifs inte lagligt i sverige) så ändras det mer och tar mer tid att betta...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Det är ju knappas värt att satsa om man bara vinner 0,17%.
Du måste ju satsa 700kr för tjäna 1kr på det
Då är det ju bättre att köpa fonder

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com