Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Lockout - Sci-fi/action med nån otrevlig typ. Storyn är rätt löjlig, USA har nåt cryo-fängelse som orbitar jorden där man håller farliga fångar, presidentens dotter(suck!) åker dit och blir tillfångatagen och man skickar sin bästa man för att rädda henne. Låter som en story från nån dålig 80-tals film men detta är vad man spottar ur sig. CGI:n är rätt kass, storyn är usel, skådespeleriet dåligt, bovarna trista, huvudpersonen saknar allt vad charm heter och fighterna och eldstriderna är intetsägande. En massa helt ologiska saker händer också och vi har en riktig kalkon. 3/10

Såg samma film igår och håller med i allt du säger.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Lockout - Sci-fi/action med nån otrevlig typ. Storyn är rätt löjlig, USA har nåt cryo-fängelse som orbitar jorden där man håller farliga fångar, presidentens dotter(suck!) åker dit och blir tillfångatagen och man skickar sin bästa man för att rädda henne. Låter som en story från nån dålig 80-tals film men detta är vad man spottar ur sig. CGI:n är rätt kass, storyn är usel, skådespeleriet dåligt, bovarna trista, huvudpersonen saknar allt vad charm heter och fighterna och eldstriderna är intetsägande. En massa helt ologiska saker händer också och vi har en riktig kalkon. 3/10

Min åsikt var att de var för sparsamma med saxen och skulle ha klippt bort mer så skulle filmen kunna bli sevärd.
Bara att se på trailerna som jag faktisk tycker är riktigt bra

Och då tycker jag inte det nödvändigtvis är storyn som det är fel på.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Battle:Los Angeles

Klart sevärd film. Lite väl förutsägbar kanske, men ändå rätt så skönt att bara få hänga med och inte behöva tänka så mycket i 1h 45 minuter.
Mycker pang pang och en och annan utomjordning som åker på stryk. Ännu en "Independence day" rulle med andra ord.

7/10

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

28 Days Later - Film som handlar om ett virusutbrott i England som gör folk till zombies (såklart!). Tycker den var väldigt bra, den följer ett par personer som letar efter en bas där militären säger sig ha hittat ett botemedel mot viruset. Blir väldigt intressant utveckling av handlingen in i filmen. 8/10

Permalänk
Medlem

John Carter
http://www.imdb.com/title/tt0401729/
En helt ok film, dugligt tidsfördriv helt enkelt.
6/10

Tucker and Dale vs Evil
http://www.imdb.com/title/tt1465522/
En komedi som faktiskt var rätt rolig vilket inte är så vanligt nuförtiden.
7/10

The Guard
http://www.imdb.com/title/tt1540133/
En film som borde ses, grym insats av Brendan Gleeson.
8/10

En film alla borde se är Brotherhood of War, en av de bättre filmer jag sett.
http://www.imdb.com/title/tt0386064/
9.5/10

Permalänk
Medlem

The maiden heist, bra och ganska rolig film.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

The rundown

http://www.imdb.com/title/tt0327850/

Bättre än väntat 8/10

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Chronicle
Ett par highschool kompisar är på en fest och får superkrafter (låter lite löjligt, är dålig på att förklara)

7/10

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Just My Luck

Komedi med Lindsay Lohan. Sambon tyckte den verkade bra, och med brist på annat så blev det kvällens film i måndags. Helt ok.

http://www.imdb.com/title/tt0397078/

Permalänk

House of 1000 corpses
Frugan fick välja film och då är vad som klassas som skräck idag som gäller. Rob Zombie står för regin och inte helt oväntat handlar det om en slasher film med obefintlig handling och ett gäng dåliga skådespelarinsatser.

4/10

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

The Social Network
8/10 riktigt bra film, en skam att jag inte såg den tidigare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såg precis "Unthinkable". En mycket tänkvärd film. Handlar om tortyr av en misstänkt terrorist och de moraliska dilemman som situationen ger upphov till.

Igår kväll glodde jag på "The Experiment, en film om en psykologisk studie där en grupp människor delas in i fångar och fångvaktare, och hur de går allt längre i sina roller.

Två mycket sevärda filmer.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk

John Q
Sorglig filmsom handlar om en far som tar tar personal och patienter som gisslor på ett sjukhus för att kunna rädda sin son.
8/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av neX:

Såg nyligen denna filmen igen för tredje gången tror jag det var. http://www.imdb.com/title/tt1527788/

The man from nowhere, en koreansk revenge-thriller. I samma anda som typ Man on Fire och Taken, dock mycket bättre i min mening. Koreografin är sjuk, slut scenen är det värsta jag sett någonsin skulle jag tro.

9/10 från mig ivf. 7.8/10 på imdb

Jag diggar koreanska filmer riktigt mycket, de har en stil av action som är grym jämfört med hollywood. Överhuvudtaget är det något speciellt med koreafilmer jämfört med västerländska, kan inte sätta fingret exakt på vad, men bl.a känns karaktärerna mycket mer intressanta och verkliga Det är ett annat pace också, saker känns som de händer på ett mer naturligt sätt, och precis som du säger är koreografin ofta i toppklass!

The man from nowhere är inget undantag, jag håller med dig om att den är grym!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Såg Pulp Fiction för första gånger igår(Illa jag vet). Gillade den riktigt mycket. En film man känner kommer att ses fler gånger utan tvekan.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

The man from nowhere - Kollad epå denna efter tipset ovan och kan bara säga WOW! vilken film! Allt är bra i den, Storyn, karaktärerna, koreografin, scenografin, kameraarbetet, ja precis allt. Visst lånar den en del från andra liknande filmer och slutet är lite förutsägbart men ändå. jag ger den 9/10, nog den bästa koreanska film jag har sett även om jag verkligen gillade War of the arrows.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

War Horse
Grymt bra film, mer kvalité på en film kan man knappt begära. Fin story, dock mycket känslofylld men det gör också att det finns inga långtråkiga scener.

9/10.

Permalänk
Medlem

The man from nowhere var riktigt bra. Ångrar att jag inte sett den förrän nu. 9/10.

Permalänk
Medlem

Yojimbo - livvakten - En gammal klassisk samurajfilm av Akira kurosawa. Trots att den är från -61 så är den fortfarande riktigt bra. Flera modernare versioner med clintan och bruce willis i rollerna har gjorts. Handligen är att en Samuraj kommer till en by där två banditgäng har makten. Han spelar ut de två gängen mot varandra och istället för en pengagirig tjuv visar han sig vara en god människa i slutändan. Denna innehåller inte så mycket våld som sina kopior men ett par svärdfajter är det ändå. 8/10

Rec 3 - Varför denna heter rec3 förstår jag inte riktigt då den inte har nåt med de två första filmerna att göra förutom Zombie/demon infektionen, ett bättre namn hade varit "Zombie wedding". Hursomhelst så är det en halvdan Zombierulle utan nåt som gör den speciell. Den börjar filmad genom kameraperspektiv men detta överges helt plötsligt utan anledning. Folk dör till höger och vänster och ingen bryr sig trots att detta är deras släkt och vänner? Filmen utspelas under ett bröllop och har en irriterande kärlekshistoria som inte tillför något till filmen. Slutscenen är rätt bra dock. Den lever dock inte alls upp till sitt namn då den är betydligt sämre än de två första REC filmerna. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

The Dark Knight Rises
9.5/10. Förbannat grym, läst o hört att den ska va bättre än The Dark Knight men trodde inte på't men jag hade fel. Såg den på bio igår kväll.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

The Dark Knight Rises, rätt okej men jag saknar en typ som jokern som var med i Dark Knight, han lyfte hela den filmen 7/10.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

The Dark Knight Rises. Bra avslut på trilogin. 8/10. Gillade du de tidigare filmerna eller andra filmer i actionhjälte/Action genren så se den.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

The Raid - redemption - Indonesisk fighting action. Snutar stormar en byggnad fylld med gangsters, det krigas lite. Mycket bra actionfilm. Fighting-scenerna är brutala och det är inte lugnt många sekunder i denna. Storyn är sisådär men filmen är väldigt väl filmad med bra effekter. Men jag är helt säker på att jag sett en trailer eller recension för några år sen på en thai/hong-kong film med nästan exakt samma story, kan inte komma på vad den heter bara. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

The Dark Knight Rises - 10/10
Skitbra! Finns inget att klaga på förutom att jag fick ont i knäna av att sitta still i 2h45min på bion

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

En Gång I Phuket - svensk komedi när den är som bäst o man får garva rejält.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

The Dark Knight Rises - 10/10
Skitbra! Finns inget att klaga på förutom att jag fick ont i knäna av att sitta still i 2h45min på bion

Stör mig väldigt mycket på scenen där poliserna marscherar mot league of shadows anhängarna som sitter bakom pansarvagnar, fullt beväpnade med maskingevär och annat och ändå så är det bara 2 poliser som dör innan de är framme.....

Dold text
Permalänk
Medlem

Man From Nowhere efter tidigare tips i tråden, gillade rullen starkt, 4 av 5.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lekman:

Stör mig väldigt mycket på scenen där poliserna marscherar mot league of shadows anhängarna som sitter bakom pansarvagnar, fullt beväpnade med maskingevär och annat och ändå så är det bara 2 poliser som dör innan de är framme.....

Dold text

Det har du faktiskt helt rätt i Ändrar till 9,5/10

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Treasure island, 2012 års version.

Min åsikt är att alla bör ha läst eller sett någon film om skattkammarön, då detta tillhör allmänbildningen. I mitt fall blev det 2012 års filmversion som jag tyckte var skapligt bra, lite seg på sina ställen, men annars intressant. (filmen är 3h lång)

Det har minst släpps två stycken filmer innan om skattkammarön som jag inte hade sett, men på bilderna så såg 2012an bäst ut.

http://www.youtube.com/watch?v=yyZy-Ad78fk (2012)

http://www.youtube.com/watch?v=6x8SeGHrOps (1990, med Christian Bale)

http://www.youtube.com/watch?v=JVX5ZfTcGNU (1950)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Såg bästa filmen på länge för ett tag sedan!

Intuchables - handlar om en superrik man som är förlamad från nacken och nedåt, alla hans assistenter är välutbildade och skittråkiga. En väldigt karismatisk smågangster söker jobb där för att kunna få ut sitt socialbidrag..

Visa signatur