Vilket av dessa 8800GTS 650mb kort ?

Permalänk
Medlem

Vilket av dessa 8800GTS 650mb kort ?

Ja, vilken är den "bästa" bland alla de modeller som finns ute ?

Vill kunna överlcocka mycket men inte köpa ett kort som låter som en flygplan. Balanserat så att säga.

XFX ? Gainward ? MSI ? Asus ? BFG oc1 / oc2 ? mf..

Just nu är valet Gainwards efter att flera kommenterade att den var ganska tyst och väldigt bra kyld kort men det kanske finns bättre

Max budget 3700kr, och nej ingen ati eftersom jag tänker kanske köra dualboot med linux och ati drivisar är hur dåliga som helst (iaf min erfarenhet av ati)

Tackar !

Permalänk
Medlem

Re: Vilket av dessa 8800GTS 650mb kort ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tessa
Ja, vilken är den "bästa" bland alla de modeller som finns ute ?

Vill kunna överlcocka mycket men inte köpa ett kort som låter som en flygplan. Balanserat så att säga.

XFX ? Gainward ? MSI ? Asus ? BFG oc1 / oc2 ? mf..

Just nu är valet Gainwards efter att flera kommenterade att den var ganska tyst och väldigt bra kyld kort men det kanske finns bättre

Max budget 3700kr, och nej ingen ati eftersom jag tänker kanske köra dualboot med linux och ati drivisar är hur dåliga som helst (iaf min erfarenhet av ati)

Tackar !

Det är ju exakt samma kylare på samtliga av de korten du angav, skilldnaden är väl att korten från XFX och BFG är fabriksöverklockade vad jag har hört. Så det spelar egentligen ingen roll vilken modell du väljer, själv ser jag ingen anledning att köpa fabriksöverklockat när det är såpass enkelt att klocka själv. Jag hade slått till på den billigaste.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Den billigaste, alla är likadana när det gäller kylare och komponenter... hmm, det här nog hundrade gången jag får skriva detta:

/me poppar lite champagne

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Annars fanns det "några" andra trådar där folk fråga samma sak. Du vet SÖKFUNKTIONEN va? Har du läst reglerna?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.