Permalänk
Medlem

Rå väskdator [BILDER]

Var nere på byn en sväng och vandrade in på Clas Ohlsson, fick syn på ett par hålsågar. Självklart leder tankarna då till vad man kan göra med en sådan, så jag något extremt vågat och köppte dessa! På vägen hem funderade jag över vad jag hade för saker hemma, kom på att jag faktiskt har ett par träväskor som står och sammlar damm.

Vissa av er kanske har läst min vindstråd, för er som har missat den:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...
Ska se till att fota min källare som lovat också!

Eftersom jag inte hade tänkt att detta bygge skulle kosta något så var utmaningen att jag bara får använda saker jag kan hitta på vinden. Ha i åtanke att det här bygget varken ska vara snyggt eller stilrent utan jag siktar på en rå look.

Såhär såg min dator ut tidigare denna dag.

Inte så värst upphetsande direkt Men så fick jag en idé!

Vi bygger in skiten i en väska! =D

Jag "råkade" ha väskor sedan tidigare som passar för operationen. Som i alla kockprogram har jag förberett

Fin låda som varit AGAs

Man kan tro att den är gjord för det!

Passade nästan ;P

Har förberett med rekvisita för att testa innan vi plockar isär datorn som ska sitta i

Något sissodär

Nu ska vi åt plåthögen som står längst in under skärmen (syns knappt).

Den kylflänsen kan vi inte använda...

Min gammla überserver som jag har sålt av diskarna från.

Tro mig det kommer nya...

Sågade ut en bit för där tänkte jag att PSUn skulle stå, behöver allt utrymme som finns i höjdled för att få ner skiten.

Tyvärr gick det inte att ha PSUn där jag först ville, så den fick sitta där istället ^^ Notera att jag nu har i de riktiga komponenterna.

Moderkortet är vänt innåt med flit, vill ha en snygg kabelkanal som går in i datorn och inga uttag på baksidan ^^

Limma fast fästplattan som vi donade med i början.

Står luzt om ni inte ser det ;P

Tänkte ha fräsigt galler, så jag letade upp en rulle

ALLT FINNS PÅ VINDEN!

Behövde en tyngd, så den nya espressomaskinen fick duga.

Medan limmet torkade sparkade jag boll ^^

För att försäkra oss om att bottenplattan sitter satte jag fast den med skruv o en hemmagjord bricka (ska egentligen vara till gardiner).

Mellan moderkortet och bottenplattan ^^

Schnajdig som man är passade jag på att modda mitt linne ^^

;D

Ungefär så ska det sitta ^^

Som vanligt har jag förberett.

Hålen för fläktarna som ska kyla hårddiskarna

Fräsigt galler oO

Ett extra hål för cpufläkten

En extra fläkt som blåser ut. Grafikkortet kommer ju spruta all varmluft rakt in i burken, så denna sitter precis där och skickar ut skiten ut ur lådan ;D

Arbetshörnan.

Dessa var något i vägen, så hejdå kompis!

en dator?

Notera fläkten högst upp till vänster, denna sprutar in kalluft till graffet ;D

Jag har en till exakt lika dan väska, frågan är om man ska ta och montera ihop dessa och ev sätta in min vattenkylning och dra några slangar på utsidan? Eller något annat fräsigt? Förslag mottages varmt, gärna med paintritningar till ,D

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

Haha, grymmt snyggt! Hur mycket rymmer diskarna? Du har iaf många :D..

Permalänk
Avstängd

Äntligen har någon fattat att man kan ha moderkortet "felvänd" så man kan hoppa över I/O platsen

Trevlig bygge, skiljer sig mycket från "alu"väskorna som folk bygger av

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Måster erkänna att jag tycker det ser väldigt ghetto ut, och ditt fotarbete jag inte gilla alls.... Men...! Jag gillar din stil och bara för att du sparkade boll på vinden så gillar jag det ännu mer. ^^ Har du kört "sätta-svansen-på-åsnan-leken" med förbundna ögon då du gjorde fläkthålen på sidorna? Och var är stjälken till det blomformade hålet till cpun? Och hur mycket rymmer alla dessa hårddiskar tillsammans som du har proppat i?

Lägg upp ett galleri så blir det nästan full pott! ^^

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Avstängd

nice arm där:) tränar du ofta?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Måster erkänna att jag tycker det ser väldigt ghetto ut, och ditt fotarbete jag inte gilla alls.... Men...! Jag gillar din stil och bara för att du sparkade boll på vinden så gillar jag det ännu mer. ^^ Har du kört "sätta-svansen-på-åsnan-leken" med förbundna ögon då du gjorde fläkthålen på sidorna? Och var är stjälken till det blomformade hålet till cpun? Och hur mycket rymmer alla dessa hårddiskar tillsammans som du har proppat i?

Lägg upp ett galleri så blir det nästan full pott! ^^

Meningen var inte att göra ett snyggt bygge, utan just något för att det var kul Allting är måttat "på en höft" och det är själva charmen enligt mig ^^ Så ta det som en kul grej ;D Nästa bygge blir ännu värre!

Hårddiskarna rymmer bara ~2TB, har nyligen sållt av 10 diskar för att uppgradera min server till SATA, så nästa låda blir "gigantisk tokmodd", också med samma mål, att inte kosta en krona

Citat:

nice arm där:) tränar du ofta?

Just nu är jag tokmycket ur form pga av sommaren (inte hunnit träna sedan mitten av juni), men annars är det ca 4-5ggr varje vecka

Nu när jag är klar med mina sommarprojekt så är det hårdträning och bulkning som gäller fram till mars nästa år. Först ska jag tillbaka till toppformen som ligger ~1 månad bort, sedan blir det redigt byggande

Btw, thanks ^^

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

Kalle Anka !!?!?!

**Går till toan och spyr**

_

Måla lådan så blir det snyggare..

Permalänk
Medlem

Meningen är inte skönhet med detta projekt enligt författaren.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Kalle Anka !!?!?!

**Går till toan och spyr**

_

Måla lådan så blir det snyggare..

Måla? Det förstör ju hela grundidén?

Jag är trött på perfekta stilrena (dock vackra i sig) moddar, de blir för opersonliga i min mening. Dessutom är materialen ofta borstad aluminium eller liknande, därför gick jag totalt emot och körde på trä, ghettomoddstuk och en extremt personlig touch

En något långdragen liknelse är ELITmodd (mycket duktig moddare), där har du mycket personliga byggen som representerar det jag i framtiden vill uppnå. Det här är ett "känna på bygge" för att få exprimentera och skaffa erfarenhet för att längre fram börja närma mig ovanstående nämnda moddares stil.

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org